Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Polska] Niezrealizowane projekty sieci tramwajowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wikipedia podaje, że planowane i niezrealizowane zostały sieci tramwajowe w Opolu, Głogowie, Płocku, Radomiu, Kielcach, Pile, Stargardzie Szcz. i Świnoujściu. Ze zgromadzonych na portalu informacji wynika, że w Stargardzie, Opolu i Świnoujściu uruchomienie tramwajów planowali jeszcze Niemcy, nie wiadomo jak było w przypadku Piły i Głogowa. Najbardziej interesują mnie te projekty, które nie zostały opisane, a więc: projekty w Radomiu, Głogowie i Pile. Na temat projektowanej linii tramwajowej w Radomiu wiem tyle, że poważne plany próbowano zrealizować w latach 90, ale jak daleko zaszły prace - nie wiem. Czy dysponuje ktoś jakimiś materiałami na temat tramwajowych planów Piły, Głogowa i Radomia?
Nie wiem czy to istotne, ale ponoć Kielce zakupiły nawet do planowanej sieci tramwaje (Tarty). Ma ktoś szczegóły?
http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,750,727 ... 09918.html tutaj są zdjęcia jakiś planów sieci w Radomiu
rustsaltz napisał(a):Nie wiem czy to istotne, ale ponoć Kielce zakupiły nawet do planowanej sieci tramwaje (Tarty). Ma ktoś szczegóły?

Nie Kielce a Radom, zresztą z tego co pamiętam zakupił to biznesmen, który potem chciał to przekazać miastu łudząc się, że "mamy tabor więc głupio nie mieć torów"... z tego co pamiętam dwa, jeżeli się nie mylę wagony poszły na palnik
Już w XIX wieku, jak i w okresie międzywojennym planowano w Lublinie utworzyć sieć tramwajową, jednym z nich miał być tramwaj łączący Zamek z dworcem PKP, ale nic z tego nie wyszło i dziś jeżdżą u nas trolejbusy.
W Lublinie przeszkodą mogły być duże różnice wysokości, tak przynajmniej kiedyś obiło mi się o uszy.
Jednym z ciekawszych, a niezrealizowanych planów tramwajowych był plan z lat 70. ubiegłego wieku dotyczący dostosowania całej wąskotorowej sieci tramwajowej w Bydgoszczy do rozstawu 1435mm. Planowane zmiany były tak radykalne, że po ukończeniu prac byłby to de facto praktycznie nowy system. Wybudowano nawet dwa odcinki normalnotorowe - po upadku planów przekucia w latach 80. jeden z nich dostosowano do rozstawu 1000mm, a jeden zlikwidowano. Powód upadku tego śmiałego planu był prosty - zabrakło pieniędzy.