Piszemy o pojeździe przeznaczonym głównie do nasilonego ruchu górskiego.
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN71
// edit by mikrobart: nie dodawaj zdjęć, których nie jesteś autorem
W EN71 mamy o jeden człon więcej (silnikowy). W przedziałach zostały dorobione stojaki na narty, EZT został stworzony z myślą o transporcie w górach, ale nietrudno spotkać te składy poza górami (np. regularnie Wrocław-Poznań) Jeżeli chodzi o prowadzenie "Górala" to mechanicy cenią je za zwiększone przyspieszenie szczególnie na łukach. Jeżeli chodzi o sterowanie wielokrotne to EN71 mogą współpracować z EN57 i ED72.
W SKM Trójmiasto, ostatnio dosyć sporo rewolucji mieliśmy przez ostatnie pół roku, a właściwie EN71-045AC czyli zmodernizowany kibel na systemie 3fazowego zmiennego napięcia.
Różni się od normalnych EN71 dosyć sporo. Najważniejsze i chyba najlepsze co w tej jednostce można odczuć to przyspieszenie maksymalne 1,2m/s^2 i podwyższenie Vmax do 120km/h. Na próbach podczas przejazdu z NewaGu do bazy SKM (Gdynia Cisowa Elektrowozownia) uzyskiwał takie prędkości w miarę szybko. Do samej 100 podbijał w 30 sekund. Niestety u nas w Trójmieście nie jest wstanie uzyskiwać takich potężnych prędkości (jedynie na linii 250 SKM do 70km/h [szlakowa]) i poza do 90/100 km/h prędkości rozkładowe Rumia-Wejherowo oraz Gdańsk Główny- Tczew. Nie wiem tylko jak jest na odcinku Wejherowo-Słupsk gdzie się czasami pojawiał. Możliwe, że po remoncie linii 9 od Pruszcza Gdańskiego do Tczewa się coś zmieni, ale tego jeszcze nie wiadomo.
SKM Trójmiasto w najbliższym czasie się przymierza do zbudowania EN71-052, który też będzie jak EN71-045AC, będzie budowany z jakichś tam starszych jednostek EN57, jeszcze nie wiem które to mają być.
Przy okazji na DTK-2010 mieliśmy okazje (niestety z przyczyn technicznych EN71-045, który był w NewaGu na naprawie gwarancyjnej) przejechać się EN71-48 modernizowanej rok temu po nieobsługiwanej linii 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port jedynie do Kolonii, co i tak już było dużym sukcesem (Vmax składu 40km/h)
Tekst tego DTK wymyślonego przez mojego MK kumpla Andrzeja "Rozmowy przy kiblu w kiblu o kiblu"
Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku.
JONIN_EZT napisał(a):...Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku...
Nie tylko ciebie, trudno będzie się przyzwyczaić do tego systemu :-( Moim zadanie będzie ono w sposób znaczący utrudniać odróżnianie różnych serii. Np serie EN57, EN71, EW58, EN61(14WE) mają identyczne oznaczenia serii 212. SKM prawie całkowicie pozbyła się starych oznaczeń pozostawiła niewielkie oznaczenie z boku pudła, szkoda mogły pozostać pod nowym oznaczeniem. Dorzucam foto EN71-048 również z DTK
p.s
JONIN_EZT następnym razem musimy się spotkać DTK, nie wiesz czy EN71-045 będzie jeździł do Tczewa?
Stare tradycyjne malowanie. Mnie się podoba.
Moim zdaniem ten szary pasek niepotrzebny. Bez niego byłby idealny, niczym za dawnych lat.
Nawiązuje do malowania SKM, które które jest złączone w moim poście nieco wyżej.
Zwróciłeś może uwagę z jakiego ZPR były te EN71?
Niestety nie. W ogóle pierwszy raz spotykam się z jednostką EN71. Zawsze sądziłem, że są tylko EN57 i ED72.
Z tego co mi wiadomo jednostki EN71 posiadają tylko PR Kraków, SKM Trójmiasto i chyba 4 sztuki są w PR Wrocław, dlatego ciekawi mnie skąd się wzięły na IR Pomorze ;-)
Z tego co się orientuje są t jednostki zo PR Kraków.
A w ogóle czym się różni En71 od En57?
EN71 są czteroczłonowe i dwusilnikowe, a EN57 trójczłonowe i jednosilnikowe. EN71 były produkowane do obsługi tras górskich.