Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: 104E - polski TGV
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Tutaj rozmawiamy o naszym polskim "Sprinterze" czyli EP09.


http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/EP09
Teraz sprawnych jest niestety tylko 19 maszyn (2 Krakowskich, 17 Warszawskich)! Pozostałe w krzakach z wyrobionymi limitami kilometrów, wadliwymi osiami i na naprawach w Gliwicach.
To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki.

PS: możesz powiedzieć gdzie stoją te zmarnowane dziewiątki.
yafal3390 napisał(a):To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki.

PS: możesz powiedzieć gdzie stoją te zmarnowane dziewiątki.
To nie wina IC że stoją, w dalszym ciągu są im potrzebne i w końcu doczekają się naprawy. Odstawione maszyny stoją w lokomotywowni Kraków Prokocim i Warszawa Olsztynka Grochowska.
yafal3390 napisał(a):To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki.

PS: możesz powiedzieć gdzie stoją te zmarnowane dziewiątki.

Nie tragizuj, nikt nie pozbędzie się "dziewiątek" ani ich nie potną ani nie sprzedadzą. Posłużą w IC jeszcze dobry kawał czasu. Dominik07317 mógł byś podać numery odstawionych EP09 i tych w będących ZNLE Gliwice był bym bardzo wdzięczny.
W Gruncie EP09 nie jest nowoczesną lokomotywą, miały być tyrystory, no ale mamy rozruch oporowy. Lokomotywę z "tłumu" innych wyróżnia hamulec elektrodynamiczny oraz jak na nasz warunki duża prędkość maksymalna 160km/h (w innych krajach jest to normą)
Szkoda trochę że nie dokończono wersji towarowej EP09, ET24 która myślę dobrze by się sprawdziła w warunkach górskich.
Co prawda nie wiem czemu żeś w tytule EPokę nazwał "polskim TGV"
No tak bardziej by to pasowało do Taurusa ale jest to szybka lokomotywa.
Na pewno stoi EP09-008, ma cos z osiami z tego co slyszalem. Gdy byla wystawiona na DK2009 nie miala tez kranu glownego. Big Grin
Miderion napisał(a):ale jest to szybka lokomotywa.
No tyle że tak jak już wcześniej wspomniałem u nas 160km\h jest mocą sensacją.. w takich Niemczech sensacją może być 350km\h.
Z rozmów z mechanikami wynika że lokomotywa się "ślizga" podczas przyspieszania gdy są śliskie szyny szczególnie jesienią, co może utrudnić przyspieszanie lokomotywy, na pewno lokomotywa jest wygodniejsza dla maszynistów z racji na ergonomiczny pulpit, co prawda lokomotywa może "wyciągnąć" 160km/h ale do tego potrzebny jest drugi mech.
Drugi mechanik zawsze jest potrzebny wg przepisów, jeśli jeździ się powyżej 130 km/h.
Dozer, przepisy UTK sa archaiczne. Taki przepis powinen być stosowany jedynie w EP09. Wg. UTK przy prędkości 130km/h mechanik może niezauważyć czerwonego swiatła. Przy nowszym taborze tj. "Husarz" czy ED74 wówczas zadziała technika-komputer włączy hamowanie awaryjne.
Ciekawy jestem czy wg. UTK pomocnik maszynisty (drugi mechanik jest coraz rzadszym widokiem) który siedzi po lewej stronie widzi więcej i dokladniej-pamietamy przecież wojnę tego urzędu z Freightlinterem o lokomotywy serii Class.
Lubuszanin napisał(a):Przy nowszym taborze tj. "Husarz" czy ED74 wówczas zadziała technika-komputer włączy hamowanie awaryjne.
A skąd będzie wiedział, że minął czerwone? Musiałby jakiś czujnik w torze być Smile Poza tym pomocnik (co to w ogóle jest ten "drugi mechanik"?) będzie mógł działać o wiele szybciej w przypadku np. zasłabnięcia (jadąc 160 km/h w ciągu 80 sek cyklu czuwaka przejedziemy sporo).
A stąd że nawstawnia może zatrzymać pociąg, mimo woli maszynisty, a na liniach gruntownie zmodernizowanych (np. Łódź-Skierniewice) istnieje coś na styl Twoich czuwaków. Jakoś w innych krajach przy prędkości 160km/h wystarczy jeden mechanik. Wychodzi na to że polski maszynista jest gorszy i mniej widzi niż jego kolega z niemiec... Omawiany przepis UTK jest archaiczny, potwierdza to nawet Adrian Furgalski w jednym ze swoich felietonów.
Nastawnia zawsze może zatrzymać pociąg przyciskiem radio-stop. I wcale nie mechanik jest gorszy, tylko u nas większy nacisk kładzie się na bezpieczeństwo niż w Niemczech. Poza tym: NA BEZPIECZEŃSTWIE SIĘ NIE OSZCZĘDZA.
Lubuszanin napisał(a):...Jakoś w innych krajach przy prędkości 160km/h wystarczy jeden mechanik....


Inne kraje mają systemy sygnalizacji kabinowej + inne zabezpieczenia.
Stron: 1 2