Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Pociągi do 200 km/h
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie,
zwracam się do was z pewna prośbą, mianowicie jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej na temat modernizacji linii kolejowej do 200km/h i wynikł pewien problem. Mam dobrać do tej trasy odpowiedni pociąg, a konkretnie taki który jest w stanie pojechać owe 200km/h.
Może któryś z was jest posiadaczem jakiś szczegółowych danych związanych z takim pociągiem np. którymś Simensa albo Pesy. Bardzo bym prosił o pomoc w udzieleniu danych, charakterystyk. Oczywiście nie chodzi mi o dane typu ilość miejsc siedzących itd. bo wiem że takie są na stronach. Dane jakie by mnie interesowały to np. siła rozruchowa, siła hamowania, prędkość graniczna hamowania, prędkość graniczna rozruchu.
Z góry dziękuje za wszelka pomoc.
Ale w Polsce? No to na pewno Husarz (EU44), Wikipedia mówi mi, że v-max konstrukcyjne ma 230km/h + wagony Z1 można doczepić, bo są dostosowane do 200 km/h, 152A i 154A też mają do 200km/h. Tutaj jest fajna stronka o wagonach, nie wiem, może już widziałeś. ;-) http://www.wagony.net/
Widziałem, bardziej mi by zależało na znalezieniu tych danych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych.
W Polsce to chyba nie ma takich, ale ponoć niektóre Flirty full wypas mają 200km/h, ale nie wiem gdzie takie jeżdżą, a ni nic konkretnego. ;/ Może ktoś bardziej obeznany się wypowie.
Wiesz nie chodzi mi o to gdzie jeżdżą, chcę po prostu uzyskać tych pojazdów dane techniczne albo jakieś charakterystyki.
Ezetem to najwyżej 160 pojedziemy, więc nawet nie szukaj wśród polskich Wink. Producenci raczej nie podają charakterystyk, więc musiałbyś po prostu do nich napisać, albo "zaprzyjaźnić" się z serwisantami mającymi dostęp do DTRek Wink
Do tego sytuację skomplikowało ci nowe prawo UE, wg którego powyżej 190km/h pociągi muszą spełniać wyższe standardy bezpieczeństwa i powiedzmy, że rynek pojazdów na 200km/h tworzy się od nowa (właśnie z powodu niespełniania norm Siemens wycofał EU44/Husarza/Taurusa/ES64U4). I fakt, będzie problem z charakterystykami.
Charakterystyki? Tylko producenci taboru mog± Ci co¶ takiego dostarczyæ. Z góry uprzedzam: nie próbuj pisaæ do PESY i Newagu, tylko bêdziesz siê niepotrzebnie denerwowa³, ¿e Ci nie odpisuj±. Nawet jak Ci który¶ z pracowników powie prosto w oczy, ¿e odpisze, to na pewno tego nie zrobi. Ju¿ to przerobi³em.
Akurat dla takich ED74, ELFów czy Siemensów czy Bombardierów charakterystyki można czasem znaleźć zupełnie przypadkiem w niektórych publikacjach naukowych, szczególnie w TTSie.
Proponuję przegrzebać właśnie TTS, coś się znajdzie. Ale charakterystyki zespołów na prędkości 200 i więcej - nie pamiętam.
Polecam przeszukać to źródło:
http://www.infotransport.pl/
Taka uroda kapitalizmu tajemnica handlowa i tyle. A jak coś ci się zepsuje skontaktuj się z serwisem.
Nie to co w ZSRR tam czego takiego nie było można znaleźć książki z charakterystykami i schematami każdego sprzętu do tego schematy czy przekroje są wielobarwne a nawet całe książki w formie obrazkowej co pozwala się połapać i zrozumieć co jak działa ludziom nie znającym się za bardzo lub nie znającym biegle języka.