Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Zwrotnice tramwajowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Rozjazd przestawia się w chwili najechania na sanki, więc nie rozumiem jakby miało to wyglądać.
W przypadku, gdy odcinek na określonej długości przed rozjazdem jest zajęty przekaźnik uniemożliwia przełożenie rozjazdu.
Takie coś jest zupełnie nie możliwe. Może na kolei coś takiego stosują, ale jeżeli chodzi o tramwaje jest to zupełnie niewykonalne.
Na kolei zabezpieczenie jest dalece bardziej złożone. Ale jak się nie da, to trudno Wink
Właśnie idzie o to (z tego co się orientuję), że tam sanek nie ma.
116 też tędy jeżdżą.
Ale jeżdżą też 105Na, więc na pewno nie ma tam sterowania radiowego.
Sterowanie radiowe w GOPie i tak nie działa Wink. Część 105Na ma zamontowane układy do sterowania radiowego, karlacze (116Nd) mają system podczerwieni, który (UWAGA!) i tak nie działa. Tam są sanki o ile nie wajcha Wink. Z tego co pamiętam tam było tak, że na krzywo trzeba było obrócić drążkiem (jak to się fachowo nazywa?), a na prosto ustawiała się sama po określonym czasie/najechaniu na sanki kolejnego tramwaju.
Pewnie nie dolegała dlatego trzeba było ja poprawiać drągiem, albo ma uszkodzony mechanizm i dlatego sama z siebie odbijała na prosto. Normalnie zwrotnica pozostaje zawsze w takim ustawieniu jak pozostawił ją ostatnio przejeżdżający tramwaj. Najgorzej jest wtedy gdy coś w zwrotnicy szwankuje. Może być tak, ze po odpowiednim najechaniu na sanki sygnalizator pokazał właściwe ustawienie a iglica nie przemieściła się (to jest chyba najgorsze co może się wydarzyć na szczęście bardzo rzadko do tego dochodzi)Mogą też nie działać sanki i za każdym razem trzeba ustawiać wajchą.
Ma Kolega jakieś precyzyjniejsze informacje na temat utrzymania i działania rozjazdów tramwajowych?

Że tak offtopicznie zapytam Wink
A o co się rozchodzi? Jestem motorniczym więc mam z tym styczność codziennieWink
O pomiary, konserwacje, normy do tego itp.
rustsaltz napisał(a):O pomiary, konserwacje, normy do tego itp.


Na tym znają się torowcy i toromistrzowie (chyba tak to się nazywa. Miałem o budowie torów na kursie dla motorniczych ale generalnie takie techniczne zagadnienia mnie nie dotyczą.
No właśnie coś takiego by mnie interesowało Wink
Stron: 1 2