Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: SKM w Szczecinie - powrót tematu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Z Polic na Prawobrzeże w 45 minut?

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o pomyśle uruchomienia w mieście szybkiej kolei (SKM). Zapytaliśmy specjalistów co myślą o tej koncepcji. – Pieniądze się znajdą, ale trzeba chcieć i działać wspólnie – mówią.

Źródło: Głos Szczeciński

Cóż, od siebie dodam, że temat SKM z tego co pamiętam był ostatni raz poruszany 3 lata temu bodajże...
No ale teraz jest ju¿ "po wyborach", wiêc czemu temat powraca?
Powrócił, bo w trakcie Tygodnia Zrównoważonego Transportu został przedstawiony projekt, wg. mnie bardzo dobry, który nie wymagał zbyt wielkie wkładu a efekty byłyby widoczne

Ogólnie, Szczecin zasługuje na SKM, szczególnie, że cała infrastruktura jest i jedyne co jest potrzebne do wykoszenie trawy z przystanków. To wszystko
No i tabor. Trudno będzie zachęcić mieszkańców Szczecina do korzystania z SKM obsługiwanej np. niezmodernizowanymi EN57.
ET40 napisał(a):Trudno będzie zachęcić mieszkańców Szczecina do korzystania z SKM obsługiwanej np. niezmodernizowanymi EN57.
Jesteś w błędzie - jeśli kursowałaby w dobrych godzinach, często, tanio i byłaby dobrze skomunikowana z komunikacją miejską miasta to tabor schodzi na bardzo daleko plan - podróże SKM nie należą do długich, komfort jest tu mniej ważny.
Wtedy jazda 45 minut w kiblu full plastik nie jest problemem
mikrobart napisał(a):Jesteś w błędzie - jeśli kursowałaby w dobrych godzinach, często, tanio i byłaby dobrze skomunikowana z komunikacją miejską miasta to tabor schodzi na bardzo daleko plan - podróże SKM nie należą do długich, komfort jest tu mniej ważny.
Masz rację, ale kwestie wizerunkowe również nie są bez znaczenia. Jako, że SPOT wygląda nowocześniej i czasem jest nawet brany za nową jednostkę to nie trzeba kupować nowego taboru - wystarczy modernizacja z doklejeniem mordki.
ET40 napisał(a):Masz rację, ale kwestie wizerunkowe również nie są bez znaczenia.
Jasne, ale powtarzam - w SKM liczy się głównie skuteczność przewozów i punktualność, mniej to, w jakich warunkach się jedzie.
Ale nie można zaniedbywać nauki o pięknie Wink. Taki SKM na kiblach to może co najwyżej służyć do utrzymania obecnych klientów KM, nowych trudno będzie przyciągnąć.
Jeśli ludzie zobaczą, że zamiast stania w korkach mogą przejechać dwa albo trzy razy szybciej to polecą do SKM.
Samochód wynaleziono po to, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach Wink. Czas i cena to nie są jedyne kryteria wyboru.
Polecam obejrzeć projekt SKM w Szczecinie (Klik, klik). Wg mnie projekt jest wystarczająco dobry, z tym, że wyjątkiem, że wypadałoby także uruchomić kursy Gumieńce - Wzgórze Het - Słoneczne

Virakocha

To nie było czasem założenie dr. Adama Fularza :? Był swego czasu zwolennikiem SKM Szczecin, nawet powstały "rozkłady aglomeracyjne" typu Szczecin-Goleniów, Szczecin-Stargard, Szczecin-Gryfino. Miały być to w założeniu trasy A1, A2, A3. Projektowano także A4 Szczecin Główny-Police Zakład (dojazd pracowników do zakładów azotowych) ale plany spaliły na panewce. :-(
Projekt Adama Fularza jest pod tym linkiem, z tym, że wyjątkiem, że jest on strasznie przestrzały poza tym różni się od obecnego, ale założenie z grubsza jest to samo ;-)
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /595289413

Jeżleli wszystko pójdzie godnie z planem, za 5 lat pojedziemy SKM-ką w Szczecinie :-D