25.10.2011, 12:38
25.10.2011, 16:20
Tutaj zdjêcie takowego wynalazku, akurat na torach tramwajowych, ale nie ma to du¿ego znaczenia:
http://gdanskietramwaje.psstm.prohost.p ... ge_id=2756
A stosuje siê dlatego, ¿e ca³y most, a wiêc i torowisko na nim, pracuje (przesuwa i zmienia swoje wymiary wzd³u¿ oraz wszerz) pod ciê¿arem przeje¿d¿aj±cego przezeñ sk³adu, temperatury, wiatru itd. Konieczne jest wiêc jakie¶ "przegubowe" po³±czenie torowisk aby nie dosz³o do pêkniêcia lub wyboczenia szyn. Na tej samej zasadzie dzia³aj± po³±czenia na mostach drogowych.
http://gdanskietramwaje.psstm.prohost.p ... ge_id=2756
A stosuje siê dlatego, ¿e ca³y most, a wiêc i torowisko na nim, pracuje (przesuwa i zmienia swoje wymiary wzd³u¿ oraz wszerz) pod ciê¿arem przeje¿d¿aj±cego przezeñ sk³adu, temperatury, wiatru itd. Konieczne jest wiêc jakie¶ "przegubowe" po³±czenie torowisk aby nie dosz³o do pêkniêcia lub wyboczenia szyn. Na tej samej zasadzie dzia³aj± po³±czenia na mostach drogowych.
Bryn87
25.10.2011, 17:56
Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Pozdrawiam