Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Kalisz] Projekt modernizacji dworca
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Widzisz jakąś szczególną celowość w tym, żeby te inwestycje przerwać? Nie widzę żadnego argumentu, widzę wyłącznie polaczkowatość.
..
Polska ma na tyle mało stadionów, że będą one na pewno mocno eksploatowane, tak jak wspomniałeś. W ramach OT dodam jeszcze, że raczej kończyliśmy inwestycje - mieliśmy problem z ich rozpoczęciem, przez co uciekały nam grube miliony euro dofinansowania.

Wracając do sedna tematu - porzucenie planów remontowych jakiegoś dworca nie ma, przynajmniej według mnie, żadnego związku z mijającym EURO. Projekty odrzucano długo przez EURO, bo zajmowano się dworcami w gorszym stanie. Nie ukrywajmy - wyremontowano kilkadziesiąt dworów, które nie miały przyjmować żadnych kibiców, typu dworzec w Lesznie, Ostrowie Wlkp, Puszczykówku etc. Jak to wyjaśnisz?
..
Akurat dworzec w Ostrowie i jego modernizacja nie miała żadnego związku z EURO. Jego przebudowa była długo już omawiana, jednak czekano tylko na pieniądze.
Jednak z tego, co wiem, jak jeszcze mieszkałem w Ostrowie to moje miasto razem ze Lwowem chciało organizować EURO 2012 dla kibiców, czyli na stadionie miejskim rozgrywać mecze między kibicami, jednakże UEFA się na to nie zgodziła i pomysł upadł, a dworzec mimo to jakoś zaczął być modernizowany.
Kaliski dworzec głównie miał być robiony ze względu na budowaną obok galerię handlową Amber, bo jeśli powstanie galeria to dworzec będzie odstraszał klientów z zewnątrz.
Najpierw zamykanie kas potem zamykanie dworców :lol: ??
http://tvproart.pl/tvonline/obejrzyj/49 ... 2012-06-27

W Ostrzeszowie zbierają podpisy.
Oszczędności... Ale ogólnie dodam, że dworzec w Ostrzeszowie wygląda tragicznie.
Minister zapewnia, że remont ruszy

"Wystąpiłem do ministra transportu pytaniem o plany wobec kaliskiego dworca - i właśnie otrzymałem odpowiedź, że przebudowa dworca będzie realizowana z udziałem dotacji celowej z budżetu państwa" - powiedział Radiu Centrum poseł Józef Racki: "Jak dalej czytamy w piśmie od ministra - aktualnie prowadzone są prace związane z modyfikacją sporządzonej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Do końca tego roku przewiduje się wyłonienie wykonawcy robót w przetargu nieograniczonym, a także przekazanie placu budowy i rozpoczęcie prac modernizacyjnych.

źródło: Radio Centrum
Remontu nie widać ale doszły detale:
Latem doszło coś takiego że by samochody nie wjeżdżały chodź jest to teraz zawsze opuszczone :-P
[Obrazek: zdjcie0190h.th.jpg]

A teraz coś z tego tygodnia tydzień temu tego nie było :-)

Na długości dworca powstały 4 takie tablice 2 na peronie 1 i 2 na peronie 2 na przeciwko siebie
[Obrazek: gz199m.jpg]

Doszła jeszcze jedna tablica z napisem Kalisz Big Grin
[Obrazek: xjKO4m.jpg]
Te tablice to ogólny standard, który ma być montowany na każdej stacji i przystanku osobowym przez PLK. W końcu ktoś wziął się za usystematyzowanie i ujednolicenie miejsca wywieszania rozkładu jazdy i jego wyglądu.

To częściowe nawiązanie do tego artykułu:
Peron 1, tor 501. Rozkład made in PLK
czyli nic nowego,galeria AMBER powstanie a remontu dworca nie widac. :-( :-(
Po tygodniu rozkład zawitał w nowych tabliczkach na Peronie 1
A co z tabliczkami na peronie 2?
Brak kasy na druk/papier?
Przy ostatniej zmianie rozkładu rozkłady zawitały już na oby 2 peronach ;-)

Czy w Kaliszu powstanie kolejny przystanek kolejowy?
Nigdzie jeszcze chyba nie poruszano tego tematu!

Kalisz to drugie co do wielkości miasto Wielkopolski lecz z koleją to tu słabo mieszkańcy już raczej nie wieżą w kolejne puste obietnice kolei...
A było ich bardzo dużo np: Modernizacja dworca, Modernizacja kolejowej 14 (Kalisz-Łódź),modernizacja mostu kolejowego na Prośnie budowa KDP czy szynobusy na trasie Kalisz-Ostrów Wlkp.
Żadnej z tych pustych obietnic kolej jeszcze nie spełniła...

Kolejna obietnica?? (Budowa przystanku kolejowego w dzielnicy Piwonice?)

Kalisz szuka szybszego transportu niż autobusy wspominano już nawet o Tramwajach warto dodać że już kiedyś planowano tramwaje w Kaliszu lecz w 1914r. miasto zostało zrównane z ziemią przez co nie powstały parę lat temu prezydent Kalisza przytoczył temat o tramwajach ale nie co ucichł ale coraz częściej wraca bo Kaliszaninie szukają szybkiej komunikacji miejskiej...

Parę lat temu miały powstać liczne połączenia Kolejowe (Szynobusów) Kalisz-Ostrów przez co planowano budowę przystanków osiedlowych w Kaliszu. W Strategi Rozwoju Transportu w Kaliszu na lata 2008 - 2020
O szynobusach Kalisz-Ostrów:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3238,d.Yms
Strategia Rozwoju Transportu w Kaliszu na lata 2008 - 2020:
http://www.kalisz.pl/files/121377306048 ... _2008b.pdf

O projektowanym przystanku wspominają na 101 stronie...
Można tak że znaleźć parę innych ciekawych info coś o KDP czy przebudowie nie których wiaduktów :-)

W czesnym PRL chodziły plotki że istniał przystanek Piwonice
[Obrazek: beztytuuge.th.png]
podobno to ten 1 opuszczony mały budynek dziś jest już chyba rozebrany ale jest to idealne położenie na ten przystanek

W tej całej strategi planowany przystanek miał by być bliżej mostu nad prosną czyli 1 KM dalej i jest to trochę dziwne na tam te tereny jest dosyć ciężki dojazd więc lepsza lokalizacją jest ta po PRL'owska...
więc pytanie dlaczego tam?
Może z powodów korków gdy szlaban jest opuszczany ul.Księżnej Jolanty z powodu kolejowego się najbardziej korkuje w Kaliszu

Czasu jeszcze sporo czy w 2020 czegoś się dowiemy ? czy to puste obietnice?
A tak szczerze, czy jest w ogóle konieczne wstawianie nowego przystanku osobowego w Kaliszu?

Osobówek w porównaniu do innych miast wielkopolskich to za dużo tutaj nie ma, więc należy sobie postawić pytanie, czy Mieszkańcy Kalisza korzystaliby z tego nowego przystanku.

Czy dużo ludzie korzysta z Winiar i Szczypiorna? Czy raczej się koncentrują na dworcu głównym?

Z mojego punktu widzenia, nie ptorzebny jest nowy przystanek. Powinni się skupić na dworcu głównym.
No ale ja nie jestem z tych regionów, więc nie znam potencjału Kalisza.
Gdyby sam dworzec główny w Kaliszu był bardziej w centrum to byłoby zdecydowanie więcej pasażerów. Z racji, że jest na uboczu to kolej w Kaliszu jest bardzo zmarginalizowana. Mało kto jeździ w relacji do/z Ostrowa, bo od tego są autobusy. Na dworcu pojawiają się pasażerowie, którzy chcą jechać gdzieś dalej, czyli do Poznania, Łodzi, Wrocławia, Warszawy.
Przystanek miałby sens w ramach kolei aglomeracyjnej, ale ta kolej musiałaby sięgać nieco dalej niż sama aglomeracja (do Krotoszyna, Kępna, Pleszewa, Sieradza), aby to miało jakikolwiek sens. Z tego samego powodu, co napisałem wyżej nikt nie będzie jeździł pociągiem z Ostrowa do Kalisza i z powrotem pomimo względnej oszczędności czasu. Kilka lat temu powstała linia ekspresowa łącząca centra obu miast aglomeracji i dojazd jest porównywalny jak pociągiem, a autobusy docierają mimo wszystko bardziej w centrum Kalisza, czego w przypadku pociągu powiedzieć nie można.
Stron: 1 2 3 4 5 6