Cytat:Władze Sosnowca chcą zrobić z naszego łazowskiego, symbolicznego parowozu Ty45-421 wizytówkę Sosnowca.
Sosnowiec prowadzi starania do zabrania nam stojącego w okolicach ZS im. prof. R. Gostkowskiego w Łazach historycznego parowozu Ty45-421. Dotarliśmy do wielu ciekawych informacji w tej sprawie zarówno dzięki naszemu forum, jak i dzięki informacjom uzyskanym od Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Łazach. Sprawę poruszyliśmy "na górze" i są efekty. Walczymy o to, by parowóz ten nie opuścił Gminy Łazy.
Jak wskazuje pismo Radnych RM w Łazach do Pana Prezesa Zarządu PKP Cargo S.A., Gmina nie została w żaden sposób poinformowana o zamiarach sosnowieckiego magistratu oraz PKP Cargo S.A. w sprawie przekazania tego parowozu. O ile można się w tym doszukiwać sensacji, tak to nie pierwsza sytuacja, gdy informacje odnośnie postępowania "kolejarzy" trafiają do głównych zainteresowanych z drugiej ręki.
via
http://lazowianie.pl/20110829/4664-wlad ... c-parowoz/
A dbają trochę o ten parowóz, czy tak samopas stoi?
Od ostatniego remontu wykonanego przez pracowników ZT w Łazach oraz wolontariuszy nic się z nim nie działo, aczkolwiek plan rewitalizacji centrum Łaz zakłada jego wykorzystanie.
Czyli stoi. Masz może jakieś foty?
Zderzaki wymiatają
. Ale lamp szkoda... Lepiej, żeby eksponat stał za płotem.
Przecież zostało jeszcze wiele parowozów, wiele z nich czeka na remont. Bicie się o jeden parowóz ma sens?
Jak dla mnie nie ma, ale to Sosnowiec wraz z PKP Cargo kombinuje za plecami mieszkańców i władz Gminy, to chyba takie pójście na łatwiznę, bo przecież ten parowóz jest w dość dobrym stanie.
Co nie zmienia faktu że i tak trzeba wyłożyć parę groszy na remont. Myślę że i tak nie wygracie z PKP Cargo, do nich należy lokomotyw i mają prawo zrobić z nią co zechcą. Może warto ją odkupić od Cargo, jeżeli miastu bardzo na niej zależy.
przem710 napisał(a):Bicie się o jeden parowóz ma sens?
Tak, bo za kilka lat może się okazać, że z tych "wielu" zrobiło się bardzo niewiele i nie będzie już co ratować.
No więc tym bardziej trzeba ratować inne parowozy a nie bić się o jeden.
Owszem, trzeba włożyć kilka groszy, ale przecież pracownicy ZT i o ile wiem ZS w Łazach (niegdyś kolejowego) już je ponieśli remontując ten parowóz charytatywnie, zaś Sosnowiec zamiast zabrać się za generalny remont innego parowozu chce zabrać coś, co stało się wizytówką miasta.
[ Dodano: 2011-08-30, 09:11 ]
Cytat:I stało się!
Bunt mieszkańców i fanów kolei, a zwłaszcza obiektów kolejowych, regularnie nam odbieranych przez zarządy poszczególnych spółek nareszcie się ujawnił! Dzisiejszej (29/30.08.2011r) nocy na naszym historycznym parowozie Ty45-421 pojawił się transparent z hasłem „NIE ODDAMY” i herbem Łaz, który został tam zawieszony przez bliżej nieokreślone osoby. Dziś w godzinach porannych, po informacji od pracownika Zakładu Taboru udałem się tam, by wykonać zdjęcia tego swoistego protestu.
via
http://lazowianie.pl/20110830/4688-lazo ... li-na-nim/ (tam też wspomniane zdjęcia)
I jak wygląda ta sprawa? Działo się w sprawie parowozu coś konkretnego?
Oprócz
http://lazowianie.pl/20110830/4688-lazo ... li-na-nim/ w sumie sprawa jest na ukończeniu z tego co wiem, posłowie i senatorzy z okolicy się również zainteresowali tematem i parowóz prawdopodobnie zostanie w Łazach i stanie się elementem centrum Łaz. Prasa odpowiednio sprawę nagłośniła i do Warszawy doszły takie a nie inne słuchy. Czekam na jakiś oficjalny dokument w tej sprawie i dam znać.
Mam tylko niepotwierdzone info, że prezes śląsko-dąbrowskiego Cargo mógł mieć interes w załatwieniu sprawy tak a nie inaczej, ale to tylko plotki, przynajmniej póki co.