Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Nowak z Furgalskim chyba mają jakieś wtyki w JASPERSIE, bo znów zaczynają drzeć japy, co do nie potrzeby dwóch peronów...

http://moya.toya.net.pl/site_aktualnosc ... 012-11-19&

Stwierdzenie, że powinno się przeanalizować, budowę w wersji naziemnej mnie zdruzgotała... Jeszcze z przed wojny się trąbi, że aby łódzki węzeł kolejowy stał się "pełny" i przyjazny dla pasażerów, musi powstać ciąg kolejowy łączący Widzew - Fabryczny - Kaliski, a jedyna możliwość to budowa linii kolejowej pod ziemną, inaczej na odcinku Fabryczna - Kaliską, trzeba by wyburzyć dużą część śródmieścia...

W sumie, cała afera toczy się o te dwa perony i czterotorowy tunelu Widzew - Fabryczna (w tym aspekcie, to akurat brocha, mogą być dwa tory, ważne, aby powstał ciąg Widzew - Fabryczny - Kaliski), już myślę, że PLK powinna poszukać alternatywy finansowej dla tych dwóch peronów (np, dogadać się z województwem, które mogły by finansować te perony dla ruchu ŁKA) i olać tych imbecyli z JASPERA... Dwa perony skończą się wyłącznie katastrofą przepustowości. (szczególnie kiedy na tory wyjedzie ŁKA, a Fabryczna z czasem stanie się najważniejszym punktem tego przewoźnika)

Całę szczęście, to na razie ekspertyza, w najbliższym czasie jedzie delegacja do Brukseli (i w tym wypadku zapewnię pojadą delegaci trzech inwestorów + województwa), a UE pokazała, że można się z nią dogadać mimo początkowego sprzeciwu. (finansowanie Pendolino)
W końcu jakieś uspakajające wieści z Ministerstwa Transportu -
Cytat:Ministerstwo Transportu: budowa dworca nie jest zagrożona

- Według naszej opinii nie ma dzisiaj zagrożenia dla budowy dworca Łódź Fabryczna. Jest realne uzasadnienie dla tego projektu, a taka opinia Jaspersa to efekt złego przedstawienia projektu przez PKP PLK - mówi Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister transportu.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1289 ... ozona.html
Jak można zauważyć to prace idą w dobrym tempie:
Cytat:Łódź Fabryczna. Pierwszy krok do budowy tunelu

Dworzec Łódź Fabryczna będzie większy, niż planowano. Pod ziemią, od strony ul. Kilińskiego, położone zostaną tory do manewrowania pociągami. To pierwszy krok do budowy tunelu w kierunku Łodzi Kaliskiej.
Budowany dworzec Łódź Fabryczna, przynajmniej na razie, będzie czołowy. To znaczy, że tory w pewnym momencie się skończą, a pociągi wyjadą tak, jak na niego wjechały.

To dla kolejarzy duże utrudnienie, bo muszą manewrować składami, w których lokomotywa raz jest z przodu, a raz z tyłu pociągu. Sprawę rozwiązałoby przekopanie tunelu z Dworca Fabrycznego na Kaliski, ale na razie to pieśń przyszłości. Dlatego Polskie Linie Kolejowe walczyły, by już teraz po zachodniej stronie dworca (od strony ul. Kilińskiego) położyć dodatkowe tory, dzięki którym manewrowanie pociągami byłoby łatwiejsze.

Na zaktualizowanej liście projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 znalazła się tzw. zachodnia głowica stacji Łódź Fabryczna.

Dodatkowe tory od strony ul. Kilińskiego pozwolą nie tylko na łatwiejsze manewrowanie pociągami. To pierwszy krok do powstania tunelu między Łodzią Fabryczną a Kaliską. - W przyszłości będzie to miejsce, gdzie rozpocznie się tunel kolejowy przebiegający pod Łodzią. Czyli jest to "wyjście ze stacji Łódź Fabryczna" w kierunku planowanego tunelu do Łodzi Kaliskiej - dodaje Dudkiewicz.

Wpisanie łódzkiego projektu na listę oznacza, że Unia zarezerwowała pieniądze na ten cel jeszcze w obecnym budżecie. Musi zostać on zrealizowany i rozliczony do końca 2015 r., czyli będzie prowadzony równocześnie z budową podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Koszt inwestycji to ok. 190 mln zł, z czego Unia dołoży aż 133 mln zł.

Tunel z Dworca Fabrycznego na Kaliski ma mieć 11 km długości. Tory będą prowadziły pod centrum miasta w kierunku północno-zachodnim w rejon ulic Ogrodowa - Karskiego - Drewnowska. Następnie się rozgałęzią, co pozwoli pociągom jechać zarówno na dworzec Łódź Kaliska, jak i na stację Łódź Żabieniec. Pod miastem będą przejeżdżały pociągi kolei aglomeracyjnej, regionalnej i ponadregionalnej (w relacjach Kraków - Łódź - Poznań - Szczecin oraz Warszawa - Łódź - Wrocław). Szacowany koszt budowy tunelu to około 1,5 mld zł. Według planów urzędników Unia Europejska miałaby dać 85 proc. Resztę muszą dołożyć miasto, samorząd województwa oraz PLK.

- http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1293 ... ECIA_.html
PRZYGOTOWANIE DO DRĄŻENIA

Na terenie budowy nowego dworca Łódź Fabryczna trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia drążenia ścian szczelinowych. Pracownicy zapoznają się z dokumentacją, odbywają szkolenia bhp i przeciwpożarowe. Na budowie przygotowywane jest również zaplecze techniczne oraz doprowadzane są instalacje. Jednocześnie powstają stacje bentonitowe. Zawiesina bentonitowa (bentonit - minerał, który intensywnie pęcznieje w zetknięciu z wodą) będzie służyć do zabezpieczania drążonych wykopów pod ściany szczelinowe. Te prace rozpoczną się prawdopodobnie w połowie grudnia. (A.J.)

http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/poka ... o_drazenia
Listopad na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna - czyli przygotowania do budowy ścian szczelinowych.

W poniedziałek ruszają z budową ścian szczelinowych, choć już dziś coś zaczęli wylewać w wykopie.

Aktualna fotorelacja:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 0012051512

Telewizja Toya uruchomiał dwie swoje kamery (aktualizacja co sekundę), w kamienicach przy ulicy Składowej - http://moya.toya.net.pl/site_online.php ... 210d&m=101
http://moya.toya.net.pl/site_online.php ... 210d&m=102
Budowa ścian szczelinowych na Łodzi Fabrycznej oficjalnie rozpoczęta.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 ... cznej.html
Nowa porcja zdjęć ze strony inwestycji:

http://www.nlf-b2.pl/zdjecia/Prace-na-budowie

Filmik bezpośrednio z placu budowy ukazujący budowę ścian szczelinowych:



Oraz link do nowej kamery obrazującą budowę podziemnego dworca:

http://kamera.dworzec.lodz.pl/player.php

Bardzo dobra jakość i płynny obraz. :-)

Podsumowanie roku 2012 na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna - Dziennik Łódzki
Licytacja wycieczki po budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna. (WOŚP)

http://aukcje.wosp.org.pl/listing?query ... archType=1

Może ktoś się zainteresuje... Wink
Cytat:Żurawie na dworcu

Żurawie gąsienicowe o wadze 100 ton i ponad 30 metrowych wysięgnikach pracują na budowie podziemnego dworca Łódź-Fabryczna przy drążeniu ścian szczelinowych. Zbudowano już ok. 3500 mkw ścian szczelinowych, sięgających do głębokości 25 metrów. Wkrótce powstanie również 250 żelbetonowych baret (słupów), które będą podpierać strop.

Urząd Miasta Łodzi


Cykl interesujących audycji - "Projekt Łódź czyli odjazd 2015", dotyczących historii i przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego.

Wrzesień - http://www.youtube.com/watch?v=5mN4N_aQNug
Październik - http://www.youtube.com/watch?v=JoJEwsH1jdo

Cytat:Większe tempo prac na budowie Fabrycznego [ZDJĘCIA]

Opady śniegu i niewielki mróz nie przeszkadzają w stawianiu ścian szczelinowych podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Udało się już zbudować 3,5 tys. mkw. ścian, które sięgają 25 metrów pod powierzchnię gruntu. A to dopiero pierwszy miesiąc wylewania ścian szczelinowych.

Dziennik Łódzki
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13