Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Excelsior napisał(a):Z założenia miały być tanie i samobilansujące się (choć były częściowo dotowane) jednak wyszła z tego kicha bo stanowiły podjazd dla segmentu premium :lol:

Zapomniałeś dodac jeszcze o podjazdach w postaci InterRegio, szczególnie na CMK (znana kosmiczna teoria zfrustrowanych mikoli) :lol: :lol: :lol:
CIĘŻKĄ PRACĄ WITAMY NOWY ROK


I nadszedł wreszcie ten upragniony 2013 rok w którym czeka nas wiele pracy i zaangażowania. Od stycznia do naszej organizacji dołączyła dwójka śmiałków ze Wschodniej Wielkopolski, którzy jawnie rozpoczęli działania na rzecz modernizacji i zwiększenia liczby połączeń na tak zwanych liniach stykowych łączących województwo dolnośląskie z wielkopolskim. Od dnia dzisiejszego również ponawiamy starania dotyczące:
1) zaniechania przez Ministerstwo Transportu likwidacji pociągów kategorii TLK od stycznia 2014;
2) utrzymania po 1 czerwca 2013 pociągów relacji Wrocław- Drezno;
3) powrotu połączeń kolejowych na linię 289 Legnica- Rudna Gwizdanów;
4) powrotu połączeń kolejowych na linię 279 Lubań Śląski- Węgliniec;
5) wpisania do Regionalnego Programu Operacyjnego linii kolejowej 273 Jelenia Góra- Ławszowa na odcinku Jelenia Góra- Zebrzydowa;
6) przywrócenia połączenia kolejowego łączącego Jelenią Górę i Wałbrzych z Lublinem oraz Kotlinę Kłodzką i Góry Stołowe z Gdynią;
7) wprowadzenia w realizację planów na rozkład jazdy 2013/14 dotyczących uruchomienia międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Dresden Hbf- Warszawa Wschodnia;
8) wpisania linii kolejowej nr 281 Oleśnica- Chojnice na odcinku Oleśnica- Gniezno do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20 i zwiększenia liczby połączeń stykowych łączących nasze województwo z województwem wielkopolskim, kursujących po tej linii.
W tym celu do końca tego tygodnia zostaną wysłane pisma do poszczególnych organizacji i organów rządowych. Odpowiedzi na nie będą podstawą do dalszych działań zmierzających do poprawy funkcjonalności tak wspaniałego środka transportu jakim jest kolej, w naszym województwie. Wyślemy również pisma w sprawie remontu linii 311 do Szklarskiej Poręby Górnej oraz linii 309 Kłodzko Nowe- Kudowa Zdrój.
W obecnym roku planujemy również cztery duże konferencje w okresie od lutego do czerwca dotyczące uruchomienia pociągu Jelenia Góra- lublin, przywrócenia połączenia Kłodzka (Kudowy) z Gdynią, przywrócenia połączeń regionalnych i remontu linii 289 oraz uruchomienia codziennie pociągu TLK PIRAT na odcinku Bielsko Biała Główna- Szczecin Główny oraz wznowienia ruchu kolejowego na linii Marciszów- Lubawka.


Źródło: KODLK

flanker

Światowid

Cytat:oraz wznowienia ruchu kolejowego na linii Marciszów- Lubawka

Mała poprawka - linia Sędzisław-Lubawka, ponieważ łącznica podg Marciszów - podg Krużyn jest nieczynna i nieprzejezdna jakoś od 2001 roku. Chyba że KODLK chce naciskać PLKę by zrobili rozjazd w podg Marciszów i tamtędy były puszczane pociągi z JG do Lubawki, to co innego. Oczywiście skróciłoby to znacząco czas przejazdu oraz nie trzeba by było zmieniać czoła w Sędzisławiu.
W tej kwestii obie wersje bierzemy pod uwagę. Dlatego napisane jest Marciszów a nie Sędzisław.
Bardzo dobra inicjatywa.
Ale odnośnie połączenia Dresden-Warszawa, obawiam się, że jeśli jakimś cudem to połączenie odżyje to i tak ulegnie likwidacji poprzez złodziejską taryfę międzynarodową.
Ale trzymamy kciuki Smile Pozdrawiam

ps. a gdyby jeszcze Karpacz i Świeradów, to by się czas cofnął w te piękne lata...

flanker

Damian Łódź o Karpacz toczy się walka, na fejsie jest profil a propo powrotu pociągów do Karpacza, Mysłakowic i Kowar Smile o tutaj

http://www.facebook.com/KolejKarkonoska

Świeradów niestety to już chyba historia... Kilka przejazdów do niego zostało już zaasfaltowanych, linia jest totalnie zarośnięta i od lat nieużywana, więc zakładam też, że pewnie są jakieś braki w torach. Chociaż kto wie? Może ktoś ruszy ten temat, znajdzie się inwestor albo hajs z UE i kolej do Świeradowa wróci.
Damian Łódź napisał(a):Bardzo dobra inicjatywa.
Ale odnośnie połączenia Dresden-Warszawa, obawiam się, że jeśli jakimś cudem to połączenie odżyje to i tak ulegnie likwidacji poprzez złodziejską taryfę międzynarodową.
Tutaj może być problem od strony niemieckiej, gdyż na odcinku Dresden - Görlitz od ładnych kilku lat jest zakaz wjazdu składów wagonowych (przyczyn niestety nie znam), a przecież z Dresden do Warszawy nie pojedzie Desiro. :-D
Nie byłbym tego taki pewien. W Ministerstwie Transportu coraz głośniej o tym połączeniu. A co do likwidacji TLK to dostałem informację, że szum wywołany wokół tego problemu spowodował niezłe zamieszanie w Ministerstwie- więc czekamy z niecierpliwością na jego rezultat i na odpowiedź na pismo, które zostało wysłane wczoraj.

[ Dodano: 2013-01-09, 10:30 ]
A o Drezno - Wrocław będzie dużo głośniej w przyszłym tygodniu.
Nie wiem na ile są to prawdziwe informacje, ale docierały do mnie wieści że KD po przejęciu wszystkich połączeń na linii zgorzeleckiej chce uruchomić w miejsce RE przyśpieszone połączenia relacji Wrocław - Görlitz i tam skomunikowanie z RE relacji Görlitz - Dresden, coś na wzór dawnych "Kowalskiego" i "Schmita".
To też słyszeliśmy. Niestety jest to bardzo prawdopodobne, ale szybko się to nie stanie bo bezpośrednich Drezno- Wrocław im nie oddamy tak łatwo.
Światowid, zaraz, zaraz, ale w czym jest problem? Walka o utrzymanie RE to walka o szybkie połączenie Zgorzelca z Wrocławiem, które te pociągi zapewniają. Przez granicę przejeżdża zaledwie garstka ludzi, a ci co jadą zazwyczaj wysiadają w Görlitz. Gdyby KD uruchomiły zamiast RE, swoje pociągi przyśpieszone rel. Wrocław Gł. - Görlitz w tych samych godzinach i czasie przejazdu, to dodatkowym atutem byłaby cena, gdyż zapewne obowiązywała by w nich taryfa osobowa KD, co jeszcze bardziej by zachęciło ludzi do korzystania z kolei na tej trasie. Jak ktoś będzie chciał jechać do Dresden to nic mu się nie stanie jak się w Görlitz przesiądzie. Jak znam Niemców, to przesiadka byłaby "drzwi w drzwi", a czas na przesiadkę nie dłuższy niż 10-15 minut.
Jedynym mankamentem byłby tabor, który miałby takie połączenia obsługiwać, bo 2xSA134 to stanowczo za mało.
Ale ludzie nie lubią się przesiadać to po pierwsze. Po drugie nie można likwidować połączeń dalekobieżnych kosztem połączeń regionalnych, a po trzecie jesteś w błędzie bo sporo ludzi jedzie dalej niż Zgorzelec. Jeżeli KD chce wprowadzać swoje pociągi do Zgorzelca to ok niech sobie to robi, ale nie kosztem połączeń Drezno- Wrocław.
Światowid napisał(a):...a po trzecie jesteś w błędzie bo sporo ludzi jedzie dalej niż Zgorzelec.

Tyle tylko że ja swoje opinie czerpię z własnych obserwacji, a nie z tego co wyczytam gdzieś w internecie. Mogę się założyć że akurat tą trasą jechałem o wiele częściej niż Ty i ten cały KODLK razem wzięci.
KODLK działa w myśl zasady: pkt1 - KODLK ma zawsze racje; pkt2 - jak KODLK nie ma racji patrz pkt1 ;-D
KODLK ma również swoich członków na linii zgorzeleckiej i zaręczam cię że tymi połączeniami podróżujemy dużo częściej niż ci się wydaje. KODLK to nie tylko Jelenia Góra, to również Legnica, Zgorzelec, Wałbrzych, Kłodzko, Głogów i całe województwo, ba nawet Wielkopolska. Obserwacje czerpiemy na podstwie analiz dokonanych na dworcach kolejowych, w pociągach a również w oparciu o konkretne dane od kierowników pociągów z którymi mamy nawiązaną współpracę także analiza jest bardzo szczegółowa. Lepiej zajmij się tym co dzieje się u ciebie na Śląsku i w Małopolsce bo z tego co wiem to tam burdel jest większy niż na Dolnym Śląsku. A co do krytyki KODLK to nie będę się wypowiadał, bo twoje słowa świadczą tylko i wyłącznie o twojej słabości którą demonstrujesz z resztą na wszystkich forach - nie tylko tu. Skończyłem wypowiedź na ten temat. Krytyka nie poparta konkretnymi dowodami jest niczym.
Światowid napisał(a):Krytyka nie poparta konkretnymi dowodami jest niczym.

I kto to mówi.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20