17.10.2011, 13:35
17.10.2011, 21:00
No nie wiem. Ale Husarz to na 100%nie był, bo bym rozpoznał :-P Może jechał w drugą stronę, w końcu jest tylko jeden. ;p
17.10.2011, 21:02
No to jestem w szoku, bo przez ostatnie miesiące normą były Husarze na tej trasie.
17.10.2011, 21:10
Może dlatego że niedziela... :-> MAły OT się zrobił ;p
06.11.2011, 14:00
Witam jestem tu nowy.I trochę nie ogarniam. Więc nie znalazłem tematu opisującego sytuację pociągów międzynarodowych. W pociągach między narodowych np.Sobieski do W-wa jeżdżą pięć wagonów natomiast do Czech już 6 lub 7. Pamiętam że kiedyś dużo osób jeździło tymi pociągami i stali na korytarzach a teraz nie stoją i jest co raz mniej wagonów podpiętych. Czemu tak jest?
Jeśli był taki temat to niech mi ktoś wskaże gdzie.
Jeśli był taki temat to niech mi ktoś wskaże gdzie.
07.11.2011, 08:06
Problemem składów EC jadących z Warszawy na południe przez Katowice, jest zawsze zbyt mała ilość stacji, ze względu na jazdę po CMK, te pociągi mogą liczyć tylko na wymianę pasażerów w Katowicach, a na szczęscie po latach walki, zatrzymują też w Sosnowcu, co jest plusem, bo dawniej brak postoju na tej stacji, również obniżał frekwencję. Ale co ma też wpływ na jednak słabe zapełnienia EC:
- brak super biletów jak w Ex,EIC
- brak obowiązywania biletów wekendowych
- wysokie ceny przejazdu na terenie kraju, brak poczęstunku,
- komfort nie zawsze adekwatny do ceny i standardu
Tu odniose się, do sobotniego Sobieskiego, gdzie wagon 1kl typu Henschel napewno jest o wiele gorszy od jedynek w Górniku, Korfantym, a skład nawet nie prowadził restauracyjnego tylko barowy(tydzień temu w ogóle widziałem Sobieskiego bez barowego).
Może te niektóre punkty co wymieniłem to drobiazgi, ale wszystko ma wpływ na popularność danego pociągu, a cena za przejazd niemal taka sama jak EIC, jednak stawia pociągi EC na niższym poziomie.
- brak super biletów jak w Ex,EIC
- brak obowiązywania biletów wekendowych
- wysokie ceny przejazdu na terenie kraju, brak poczęstunku,
- komfort nie zawsze adekwatny do ceny i standardu
Tu odniose się, do sobotniego Sobieskiego, gdzie wagon 1kl typu Henschel napewno jest o wiele gorszy od jedynek w Górniku, Korfantym, a skład nawet nie prowadził restauracyjnego tylko barowy(tydzień temu w ogóle widziałem Sobieskiego bez barowego).
Może te niektóre punkty co wymieniłem to drobiazgi, ale wszystko ma wpływ na popularność danego pociągu, a cena za przejazd niemal taka sama jak EIC, jednak stawia pociągi EC na niższym poziomie.
07.11.2011, 17:02
EC z założenia służą do przewozu pomiędzy krajami a nie jako zwykłe ekspresy, więc w czym rzecz?
07.11.2011, 18:00
W cenie.
07.11.2011, 18:01
Przecież od tego masz ekspresy, żeby jeździć szybko po kraju.
07.11.2011, 18:04
Zdaje się, że mowa o EC? A te o ile mi wiadomo są międzynarodowe.
07.11.2011, 18:07
To jak chcesz tanio jechać za granicę to masz MKNy albo osobowe.
07.11.2011, 18:08
No i pojadę osobowymi nawet z 8 przesiadkami.
07.11.2011, 19:20
EC Praha do Warszawy:
EP09 - 2 + 2 + 1 + restaurant + 2 + 2 + 2
Ładne te czeskie wagony, plus dwa słowackie z Budapesztu, a frekwencja dziś w Katowicach bardzo przeciętna, około 50%. Skład z Pragi/Budapesztu przyjechał punktualnie.
EC Sobieski do Wiednia:
EP09-18 - 1 + bar + 2 + 2 + 2 + 2
Tradycyjne zestawienie w ostatnich dniach, bez restauracyjnego, ale porządne wagony i sporo wysiadających z Warszawy, pustki do Zebrzydowic.
To co pisałem rano na temat EC, odcinek krajowy całkiem nieżle z frekwencją, ale do/z granicy powietrze w tych składach.
EP09 - 2 + 2 + 1 + restaurant + 2 + 2 + 2
Ładne te czeskie wagony, plus dwa słowackie z Budapesztu, a frekwencja dziś w Katowicach bardzo przeciętna, około 50%. Skład z Pragi/Budapesztu przyjechał punktualnie.
EC Sobieski do Wiednia:
EP09-18 - 1 + bar + 2 + 2 + 2 + 2
Tradycyjne zestawienie w ostatnich dniach, bez restauracyjnego, ale porządne wagony i sporo wysiadających z Warszawy, pustki do Zebrzydowic.
To co pisałem rano na temat EC, odcinek krajowy całkiem nieżle z frekwencją, ale do/z granicy powietrze w tych składach.
19.11.2011, 14:25
Pociąg EN 447 Jan Kiepura z Amsterdamu i Bassel do Warszawy Wschodniej, Mińska i Moskwy
Zestawienie z 19.11.11
ES 007 + bar/2[IC] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[EN] + sypialny[DB] + sypialny[EN] + sleeperetka
Zestawienie z 29.10.11
ES 006 + bar/2[IC] + sypialny[RZD] + sypialny[БЧ] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[EN] + sypialny[EN] + sypialny[DB] + sleeperetka
Zestawienie z 19.11.11
ES 007 + bar/2[IC] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[EN] + sypialny[DB] + sypialny[EN] + sleeperetka
Zestawienie z 29.10.11
ES 006 + bar/2[IC] + sypialny[RZD] + sypialny[БЧ] + sypialny[БЧ] + sypialny[RZD] + sypialny[EN] + sypialny[EN] + sypialny[DB] + sleeperetka
14.12.2011, 11:08
Pociąg Moskwa - Paryż w pierwszym dniu kursowania.
Film użytkownika yamarotto ze społeczności YouTube.
EP08 + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + wagon restauracyjny[EN]
Film użytkownika yamarotto ze społeczności YouTube.
EP08 + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + sypialny[RZD] + wagon restauracyjny[EN]