Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [MPK Poznań] Sprzedaż tramwajów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
MPK Poznań sprzeda 40 tramwajów 105Na, z powodu braku miejsc w zajezdniach.

Tylko nasuwa mi się pytanie, po kiego grzyba w zeszłym roku miasto sprzedało zajezdnie na ul. Gajowej. Podobno coś ma tam być nowego. A by mogli potrzymać ją do zbudowania tej na Franowie. A potem, że nie ma gdzie tramwajów upchnąć...
Ojojoj, gafa w artykule. Żadna stopiątka nie ma 40 lat, najstarsze mają 37 lat (105N).

Cytat:Tylko nasuwa mi się pytanie, po kiego grzyba w zeszyłym roku miasto sprzedało zajezdnie na ul. Gajowej.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze :-)

Ciekawe jakie miasta kupią te tramwaje. Są całkiem nieźle utrzymane, więc podejrzewam, że chętni się znajdą. Możliwe, że niektórymi z tych tramwajów zaopiekują się cierpiące na braki taborowe MZK w Bydgoszczy - oczywiście po uprzedniej zmianie wózków z 1435mm na 1000mm.
Poza tym w Poznaniu nie ma typowych tramwajów 105N. Wszystkie przeszły mniejszą lub większą modernizacje. Nie mniej jednak chętnie je przyjmiemy Wink
Mów za siebie, ja tu chcę zobaczyć mknące po ulicach M6/M8 lub Tatry KT4, ewentualnie starsze typy, jak GT6 i GT8 :-P

EOT
Tatrę KT4 bardzo chętnie, ale nie te graty GT6 czy 8 przecież ona mają starodawny design. Może jeszcze Beynesy, co? Tongue
Też zauważyłem tego byka, w Poznaniu znajduje się tylko jeden dwuwagonowy skład 105N, reszta to 105Na.

mrug, Starodawny design, może, ale i tak lepsze, podobno mniej awaryjne.

ET40, Ja zastanawiałem się też nad GOP-em, tam z tramwajami w dobrym stanie raczej krucho. Parę lat temu kupowali Ikarusy z Poznania, więc może i na tramwaje się skuszą ;-)

Najstarsze stopiątki w Poznaniu są z 1975 r. (#81-#97). Myślę, że możemy się spodziewać tego, że to one zostaną najwcześniej wycofane. Pierwszy skład #222+221 został już wycofany.
Najstarsze helmuciny natomiast są z 1959r. pojedyncze z '59 jeszcze się turlają, np. ta:
http://www.phototrans.eu/14,477018,0,Du ... 8_655.html
Więc pan Firlik chyba trochę przesadził, de facto Poznań nie ma żadnego Helmuta wyprodukowanego później niż w 1969r. Najmłodze są właśnie z tego roku. I gdzie to polityka obniżania średniego wieku tramwajów?
Ja dodam tylko że Poznań nie jest wyjątkiem w pozbywaniu się 105Na. Na początku roku Gdańsk próbował sprzedać aż 96 pudeł tych tramwajów. Ze względu na ilość nie było chętnych więc liczbę zmniejszono do 20 sztuk, które udało się sprzedać gdzieś pod Toruń. Niektóre wagony były w pełni sprawne.

Aktualnie Kraków również chce sprzedać 6 tramwajów 105Na, wcześniej sprzedał 4 sztuki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/25329/MPK_ ... mwajow.htm
http://infotram.pl/text.php?id=40878&from=main
przem710 napisał(a):Na początku roku Gdańsk próbował sprzedać aż 96 pudeł tych tramwajów. Ze względu na ilość nie było chętnych więc liczbę zmniejszono do 20 sztuk, które udało się sprzedać gdzieś pod Toruń. Niektóre wagony były w pełni sprawne.


Pudło to tylko karoseria. A jak ktoś chce kupić tramwaj to kupi cały wózSmile Poza tym w Gdańsku nigdy nie dbano o stopiątki, więc mowy o w pełni sprawnych tramwajach z tego miasta być nie może . Myślę też, że kto ma pojęcie o tramwajach nie chciałby wozów z tego miasta nawet za darmo. Co innego z Poznania czy Krakowa tam się dba o tabor.
Cytat:ET40, Ja zastanawiałem się też nad GOP-em, tam z tramwajami w dobrym stanie raczej krucho. Parę lat temu kupowali Ikarusy z Poznania, więc może i na tramwaje się skuszą ;-)
Nie skuszą się :-P W grę wchodzą wagony zza granicy albo 105Na z Warszawy lub Krakowa.