Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Łódź] Testy Moderusa Beta
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
To fajnie macie w tej Łodzi. Nasze rodzime MZK to chyba nigdy nie zdecyduje się na testy jakichś tramwajów.
Pierwszy tani tramwaj niskopodłogowy na torowiska wąskotorowe - bardzo dobra wiadomość. Obawiam się tylko, że w Bydgoszczy ich nie zobaczymy, tu obowiązuje zasada "Pesa albo nic (nowego)." :/
Oo, to z pewnością musieli wózki zmieniać, przecież Łódź (przepraszam, Uć ;D ) ma węższe tory.

ET40 napisał(a):Obawiam się tylko, że w Bydgoszczy ich nie zobaczymy, tu obowiązuje zasada "Pesa albo nic (nowego)."

To całkiem jak w Poznaniu z autobusami Solarisa. :-P MAN'owi przy wielkim szczęściu udało się wygrać dość niedawno przetarg na nowe autobusy Lion's. Ogólnie nowe pojazdy z P-ń to same okoliczne wyroby, Tramino, Moderus Alfa, Beta, czy większość autobusów. To chyba taka lokalna lojalność. Chociaż nie zawsze się ona opłaca.
U nas lokalna lojalność wygląda tak, że Pesa pond wszystko. chociaż może gdy nasi decydenci zobaczą, że w Łodzi po wąskim torze jeździ coś innego to może przejrzą na oczy.
Cytat:Jeśli sprawdzi się w mieście, MPK odkupi od Poznania dokumentację i od przyszłego roku rozpocznie montaż wagonów w Łodzi we własnych warsztatach przy ul. Tramwajowej. Zakłada się, że w ciągu roku mogłoby zostać zbudowanych 20 tramwajów.

Express Ilustrowany
Zasadniczo, nie ma w Łodzi czegoś na wzór warsztatów modernizujących tramwaje?
MPK ma swój własny zakład, do tego współpraca z Eniką.
Mamy kilka autorskich modernizacji, ale jedno-wagonowych.
Ponoć w połowie lat 90 były plany podobnej modernizacji, ale zarzucono je. Teraz ten test ma wykazać, czy to się opłaca. Ewentualny zakup dokumentacji pewnie będzie tańszy, niż opracowanie nowej, bo ta sprzed 15-20 lat jest już raczej nie na miejscu.
..
No i mamy pożywkę dla lokalnej prasy. Wink

Cytat:Przy skrzyżowaniu z ul. Pojezierską popsuł się tramwaj. Był to jeden z pojazdów Moderus Beta, które łódzkie MPK wypożyczyło na miesiąc od firmy z Poznania. Tramwaje, choć wyglądają na nowoczesne, są zbudowane z dwóch starych tramwajów firmy Konstal z Chorzowa, które od lat jeżdżą po ulicach Łodzi.

Express Ilustrowany
danyeru napisał(a):Tramwaje, choć wyglądają na nowoczesne, są zbudowane z dwóch starych tramwajów firmy Konstal z Chorzowa, które od lat jeżdżą po ulicach Łodzi.

Po raz kolejny dziennikarze wykazują się kompletnym brakiem jakiejkolwiek wiedzy na temat, który opisują.

Na dowód, moja 100% pewność ;-D i cytat wprost z Wikipedii:

Cytat:MPK Poznań planowało zlecić przebudowę dwuskładów tramwaju typu 105Na, na jednoprzestrzenne, częściowo niskopodłogowe, trójczłonowe składy. Plany jednak uległy zmianie i zbudowano całkowicie nowy pojazd, który był jedynie wzorowany na modelu 105Na
No tak, ale wiadomo, że lepiej zrobić sobie sensacje, niech ludzie sobie pomyślą, że MPK (czy co tam w Łodzi funkcjonuje?) nas oszukało i, że to stary pojazd tylko zmodernizowany. Zasadniczo pasuje to jak ulał to aktualnie "świeżego" tematu o narzekaniu - łodzianie będą mieli na co narzekać ;-)
..
Jednoprzestrzenne Moderusy Beta z niskopodłogowym członem, zbudowane przez poznański Modertrans, kursują na miejskich liniach Poznania już od roku. Tego typu tramwajem zainteresowane jest również przedsiębiorstwo komunikacyjne z Łodzi. Dlatego też, w wyniku zawartej umowy, przez cały maj, jedną z poznańskich zielonych „Beat” testowali mieszkańcy stolicy naszego sąsiedniego województwa. Wśród wielu pozytywnych opinii, bardzo często pojawiały się pochwały dla bardzo czytelnej i praktycznej okrągłej tarczy z numerem linii.

http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/20 ... dzala-lodz
Osobiście dobrze mi się podróżuje tym typem tramwajów. Jest ciut gorszy niż Tramino, bo nie jest całkowicie niskopodłogowa. Ale komfort podróży jest wysoki. Minusem jest jak w Tramino - szarpią strasznie przy ruszaniu i hamowaniu.
..
Stron: 1 2 3