Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Stawki dostępu a remonty linii
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cytat:PKP Intercity domaga się od PKP PLK obniżenia stawek dostępu do linii kolejowych, na których wprowadzono ograniczenia prędkości w wyniku prowadzenia prac modernizacyjnych. „Rynek Kolejowy” dotarł do treści skargi przesłanej przez przewoźnika prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego, w której domaga się kontroli wysokości opłat pobieranych przez PKP PLK oraz wydania nakazu dostosowania kategorii linii do rzeczywistych parametrów osiąganych na niej.


(...)

Co więcej, PKP Intercity twierdzi, że wielokrotnie w tej sprawie zwracało się do PKP PLK, m.in. pismem z dnia 21 kwietnia. W odpowiedzi na nie zarządca infrastruktury zaproponował rekompensatę wynoszącą do 25 proc. opłaty podstawowej przewoźnikom kolejowym wykonującym przewozy pasażerskie na linii Nasielsk-Gdynia przez Działdowo. Jednak jak zaznacza przewoźnik, takie rozwiązanie nie ma uzasadnienia w obowiązujących przepisach, a ponadto utrwala sytuację nadużywania przez PKP PLK swojej pozycji w strukturze rynku kolejowego, gdyż przyznaje jej prawo do arbitralnego uznawania komu i za co należy się rekompensata lub nie. W związku z tym PKP Intercity domaga się zmiany kategoryzacji linii w przypadkach, kiedy nie zachowuje ona zakładanych parametrów.

(...)

PKP Intercity w swojej skardze zwraca także uwagę prezesowi UTK, że zarządca narodowej sieci kolejowej w Polsce stosuje pewien wybieg w celu nieprzekroczenia maksymalnego dopuszczalnego czasu dla ograniczeń stałych, który wynosi 3 miesiące. Polega on na tym, że linie kolejowe dzielone są na krótkie odcinki na których wprowadzane są ograniczenia stałe na okres nieprzekraczający 3 miesiące, a następnie ograniczenia przesuwane są na sąsiedni odcinek wzdłuż tej samej linii. W efekcie ograniczenia stałe na linii obowiązują znacznie dłużej.


Całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/25021/PKP_ ... episow.htm

Polecam! No, muszę powiedzieć że zaskakujące, zwłaszcza środkowy zacytowany akapit ma jakiś pozytywny wydźwięk.
Nie tylko ma rację, ale gra na przyjęcie jawnych, jednolitych zasad dla wszystkich przewoźników i na wszystkich liniach, a nie tylko dla siebie. I za to należy się szacun!

No chyba że to jakaś zasłona dymna. Undecided