Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Katowice] Remont dworca i budowa galerii handlowej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Dwójka będzie robiona dłużej (jak ptaszki na KO ćwierkają)
No ale jaki jest tego powód?
Trudności natury technicznej (w szczegóły zagłębiać się nie powinniśmy).
rustsaltz, wątpię, żeby zdążyli na euro z wszystkimi peronami, skoro remont jednego zajął im tyle czasu. Tym bardziej jak sam piszesz, z drugim może zejść jeszcze dłużej. Dobrze, że tam jest ten piąty Wink
Cytat:Dobrze, że tam jest ten piąty Wink
Sam nie wiem po co zrobili ten peron piąty skoro korzysta z niego raptem kilka pociągów....
przem710 napisał(a):Na czym polegały te trudności z tym peronem? Jeden peron przez rok! Delikatnie mówiąc małe przegięcie.
Czytałem gdzieś, że jakieś zabłąkane węzły wod.-kan. kable teletechniczne oraz kable pod napięciem ;-) Prawdopodobnie nie ma dokładnych planów co do ułożenia w/w sieci, więc chłopaki mieli nie lada niespodzianki co rusz dokopując się do różnych "znalezisk". 8-) Poza tym niech to zrobią powoli i dokładnie, niż szybko i byle jak.
Co do 5 peronu, to wydaje mi się, że ma on tylko znaczenie socjotechniczne - popatrz drogi pasażerze jak my o Ciebie dbamy, daliśmy Ci 5 peron, żebyś się nie musiał tłoczyć na 3 pozostałych hiehie. Pamiętacie tą aferę związaną z 5 peronem na rozkładzie jazdy za który wyleciał ze stanowiska v-ce minister infrastruktury ? To chyba ma związek, z z rozkładu wynika, że z 5 peronu wyjeżdżają aż 2, albo 3 pociągi z i do Białegostoku, jeśli nic się oczywiście nie zmieniło...
W Tczewie zmodernizowano 4 perony w rok. Tak to jest jak jeden robi i reszta patrzy.
No ale w Katowicach wszystko, czego się dotkną się sypie. Gadając z paroma ludźmi z ekipy remontowo-budowlanej tłumaczyli, że mają mnóstwo problemów z "podziemiami", które są naprawdę duże pod peronami. Co chwila mieli jakieś niespodzianki, których nie było na planach. Wiecie ten dworzec był budowany za Gierka, gdzie wiecie rozumiecie musimy oddać w terminach bez względu na zaistniałe trudności hiehie :-P no i te trudności teraz wychodzą... 8-)
Często w soboty bywam i miałem okazję latem kręcić po dworcu, zawsze mnie zaskakiwał widok albo zero pracowników na remontowanym 1 peronie, lub sporadycznie kilka osób w godzinach porannych coś tam robiło, ale godz. 13.40 i jak wsiadałem w regio, to zupełne pustki. Szkoda, bo okres wiosenno - letni sprzyjał remontom, pogoda, warunki, a tymczasem nikogo w wekendy lub jakieś drobne prace i potem zamiast na bieżąco, to opóżnienia. Brak zadaszenia na 1 peronie też psuje całość opini na temat remontu. Kilka razy ulewa, a ludzie na schodach, matki z dziećmi, wycieczki, wszystko przemoczone biegiem po zalanym peronie do składów. Jakoś ten remont nie za dobrze wygląda, biorą się za kolejny peron a wcześniejszy wymaga dokończenia. Dlaczego na 1 peronie nie postawiono tablic z rozkładami jazdy, a tylko zawieszono na tych wiatach wyglądających jak przystanek autobusowy. Przy wietrze, złej pogodzie, gdy wszyscy tłoczą pod wiatą, nie ma jak sprawdzić rozkładów, naprawde fatalnie to wygląda, ale oby kolejne perony zrobiono szybciej i może jednak warto w soboty coś pogrzebać.
A jednak coś się dzieje na budowie :-) Więcej na ten temat tutaj Jak tak dalej pójdzie to od 2013 będziemy korzystać z nowej dworco-galerii hiehie ;-)
W Katowicach zakładają już wiaty nad peronami. Zaczyna to wyglądać naprawdę sympatycznie.

Zdjęcia ze strony PLK na facebooku:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 5775959568
Zgadza się, na peronie numer 2 część wiaty się już pojawiła, pojawił się także fragment perony drugiego.
mamy też już pierwszy kielich

Uprzedziłeś mnie z dodaniem tego filmu o minutkę ;-)

Pan, który się wypowiada w filmie mówi, że kilkunastu kielichach. Ile trwało przygotowanie do zbudowania tego pierwszego?
Perony w Katowicach kompletnie odmienione
Galeria Kuriera Kolejowego
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12