Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyjazd na tor szlakowy przeciwny do kierunku zasadniczego
#1
Od jakiegoś czasu w związku z remontem linii został zamknięty tor nr jeden.Po torze nr.dwa po którym prowadzony jest teraz ruch pociągów zabudowano półsamoczynną dwukierunkową blokadę liniową oraz przenośne dzienne wskazniki W-24.Informacja o zabudowaniu blokady,ustawieniu wsażników i wprowadzeniu ruchu jednotorowego-dwukierunkowego do czasu naniesienia ich w srj jest podawana w komputerowym wydruku rozkazu"O" na stacjach wyznaczonych.
Pytanie!
Czy maszynista pociągu jadąc w kierunku przeciwnym do zasadniczego może nie tolerować tych informacji i żądać wydania rozkazu N (R306)?

Czy na podstawie objaśnienia oznaczeń w srj dla wskażnika W-24"posterunek ruchu przystosowany do podania na semaforze sygnału zezwalającego z rónoczesnym wyświetleniem wskaznika w-24 na jazdę po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku z blokadą liniową jednokierunkową lub bez blokady liniowej po uprzedzeniu rozkazem pisemnym"
a w tym przypadku blokada jest dwukierunkowa-taki wskażnik wogóle jest konieczny?
Odpowiedz

#2
MarK60 napisał(a):Czy maszynista pociągu jadąc w kierunku przeciwnym do zasadniczego może nie tolerować tych informacji i żądać wydania rozkazu N (R306)?
W porze dziennej wolno wyjechać na podstawie sygnału wyświetlonego na semaforze (sygnału zastępczego) i przenośnego wskaźnika W24. W porze nocnej należy żądać rozkazu pisemnego N, chyba że wcześniej wydano rozkaz Nrob, który zawiera wszystkie potrzebne informacje. W rozkazie N wypełniamy działki 1 i 4 (jeżeli wyjazd odbywa się na sygnał zezwalający lub zastępczy). Niezależnie od wskaźnika dyżurny ruchu powinien poinformować o wyjeździe na tor lewy.

Cytat:a w tym przypadku blokada jest dwukierunkowa-taki wskażnik wogóle jest konieczny?
Tak.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
. W porze nocnej należy żądać rozkazu pisemnego N, chyba że wcześniej wydano rozkaz Nrob, który zawiera wszystkie potrzebne informacje. W rozkazie N wypełniamy działki 1 i 4 (jeżeli wyjazd odbywa się na sygnał zezwalający lub zastępczy).
W wydawanym rozkazie Nrob podawana jest informacja z działki pierwszej,działka 4 w rozkazie N dotyczy wjazdu,
Semafory wyjazdowe na tej stacji są przystosowane do wyświetlania sygnału "wolna droga"tylko brak na nich świetlnych wskazników W-24 a ponadto jak wcześniej zaznaczyłem blokada liniowa jest dwukierunkowa,a mimo to niektórzy maszyniści odmawiają wyjazdu i żądają wydania R-306 :->

[ Dodano: 2014-01-24, 11:04 ]
Zaznaczam że brak oznaczenia w srj literek "PP2"w odniesieniu do blokady liniowe zastępuje w tym przypadku informacja z rozkazu "S' o oddaniu do użytkowania takiej blokady a oznaczenie W-24 także informacja z rozkazu "S" o ustawieniu przenośnych dziennych wskazników W-24 podawana w komputerowym wydruku rozkazu "O" na stacjach wyznaczonych.
Odpowiedz

#4
MarK60 napisał(a):W wydawanym rozkazie Nrob podawana jest informacja z działki pierwszej,działka 4 w rozkazie N dotyczy wjazdu
Tak ma właśnie być, bo maszynista musi wiedzieć co będzie zezwoleniem na wjazd do kolejnego posterunku. Jeżeli jest wydawany Nrob to informacja jest w działce 6.

Cytat:Semafory wyjazdowe na tej stacji są przystosowane do wyświetlania sygnału "wolna droga"tylko brak na nich świetlnych wskazników W-24
Jeżeli brak W24 to trzeba bezwzględnie rozkaz dyktować, przenośna tablica odblaskowa działa tylko w dzień.

Cytat:a mimo to niektórzy maszyniści odmawiają wyjazdu i żądają wydania R-306
Po akcji w Szczekocinach każdy się boi, a znaczna część na pouczeniach okresowych spała.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
A gdy mamy semafor wjazdowy do tejże stacji? Moim zdaniem i tak to praktykujemy żądamy nie tak jak maszyniści z pewnej spółki do tej pory rozkazu N działka pierwsza i działka 6 "brak wskaźnika W24" ale żądamy działki 1 i działki 2.

MaRk60 Chodzi Ci pewnie o wyjazdy z Tłuszcza do Łochowa? Takkk?
W O nie mamy informacji o oddaniu tejże blokady do użytku, w rozkładzie dalej figuruje brak blokady..

W tłuszczu po zmroku po raz pierwszy poprosiłem rozkaz N bo tablica W24 straciła swoją moc to dyżurny mnie wyśmiał i powiedział że jak chce to zaraz nastawniczy przyleci i zapałkami mi go oświetli... Oczywiście poczekałem w sumie 7 minut nie ruszyłem aż w końcu podyktował mi rozkaz pisemny N.

Tłuszcz kombinuje jak może dyktuje rozkaz N działka 1 i 2 i gdy mijasz semafor lokomotywą i połową składu podaje Ci semafor czy reasumując wyjeżdżasz na N "Zezwalam przejechać obok wskazującego sygnał stój semafora wyjazdowego .. i wyjechać w kierunku Łochowa na tor szlakowy nr 2." i zaraz po tym wyświetla semafor... sprzeczność nad sprzecznościami... tylko czekać aż stanie się tu jakaś tragedia już o zwolnieniach i niepowiadamiania drużyn trakcyjnych o nich nie mówie...
Odpowiedz

#6
mixer napisał(a):A gdy mamy semafor wjazdowy do tejże stacji?
Cuda na sieci się zdarzają, ale skoro stoi semafor przy torze lewym to (chyba idea piszącego przepisy była taka, że) blokada jest przystosowana.

Cytat:Moim zdaniem i tak to praktykujemy żądamy nie tak jak maszyniści z pewnej spółki do tej pory rozkazu N działka pierwsza i działka 6 "brak wskaźnika W24" ale żądamy działki 1 i działki 2.
Coś mi świta, że jeżeli świeci semafor to wystarczy działka 1 i 4. A teraz pytanie: jest blokada przystosowana, semafory świecą i wskaźnik W24 ugnił i spadł. Jak podyktować rozkaz? I pytanie 2: jazda torem lewym wynikła z sytuacji ruchowej, a nie z zamknięcia. Jak tu dyktować "tor od... do.. jest zamknięty"?

Cytat:Tłuszcz kombinuje jak może dyktuje rozkaz N działka 1 i 2 i gdy mijasz semafor lokomotywą i połową składu podaje Ci semafor czy reasumując wyjeżdżasz na N "Zezwalam przejechać obok wskazującego sygnał stój semafora wyjazdowego .. i wyjechać w kierunku Łochowa na tor szlakowy nr 2." i zaraz po tym wyświetla semafor...
Zgodnie z instrukcją kierownik pociągu widząc tą sytuację powinien zatrzymać pociąg w przekonaniu, że albo coś będzie najeżdżało z tyłu albo urządzenia zgłupiały.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
No dobra reasumując gdy mamy podany semafor czy SZ + W24 a blokady w rozkładzie nie mamy oznaczonej to wyjeżdżamy normalnie?
Odpowiedz

#8
No zdecydowanie nie, bo miarodajnym jest to, co masz w rozkładzie. Jeżeli masz P lub S to jedziesz na rozkaz N.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#9
A gdy mam informację w rozkładzie W24 jak wtedy się zachowujemy? Pytam się dlatego żeby wyjaśnić niejasności pomiędzy nami maszynistami a dyżurnymi ruchu..
Odpowiedz

#10
Jeżeli masz W24 to w zasadzie nic nie zmienia. To jest po to, żebyś wiedział, że dana stacja może wypuścić Cię na tor lewy bez rozkazu, bo ma wskaźniki, wszak są stacje przy których widnieje SS albo PP, a W24 nie ma. Jeśli jest W24 w rozkładzie, a na gruncie W24 nie ma (jest tablica nieoświetlona) należy przyjąć opcję bezpieczniejszą i rozkazu zażądać. Bo jak coś się stanie to dyżurny zerwie tablicę i wyrzuci w krzaki, a Ty pójdziesz siedzieć.
Ir-1 jest instrukcją zbyt skomplikowaną i niejasno napisaną, żeby można było czarno na białym stwierdzić, jak należy się zachowywać. Nie precyzuje nawet do końca jasno, czy rozkaz N można podyktować i gdybyś się uprał to dyżurny musiałby Ci go doręczyć.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#11
Dzięki mixer że odpowiedziałeś w temacie.Jestem jednych z dyżurnych ruchu pracujących właśnie na tym posterunku w Tłuszczu i jeżeli zaistniała taka sytuacja jak zacytował kolego mixer pragnę w imieniu własnym i innych przeprosić że takie słowa padały.Tą nie zrozumiałą sytuację zafundowali nam nasi zwierzchnicy,to oni przystępując do przebudowy lini zapomnieli o zabudowaniu wskazników W-24,bądz wystąpieniu do prezesa o zmianę kategorii linii na jednotorową (R-1&52ust.26) i dalej plątali nas w różne nie zrozumiałe także i dla nas interpretację prowadzenia ruchu .Po wczorajszych rozmowach z jednym z maszynistów doszedłem do wniosku i przekonałem swoich przełożonych,że czegoś jeszcze nie dopełnili.W związku z tym że z wydaniem od 15.12 2014 nowych srj w których dalej nie umieszczono obok st.Tłuszcz oznaczenia "W-24 i PP2)wystąpiłem dzisiaj o skorygowanie tych braków.Do czasu zmiany rj tj.08.03.2014 informację takie będą przekazywane przez st.Wa-wa Wsch.w komputerowym wydruku rozkazu "O"Reasumując:jesteśmy tylko wykonawcami obowiązków jakie na nas nałożoną i wyjątkowe sytuację jakie nas czasami spotykają w żaden sposób nie powinny nastawiać nas nieprzyjaznie wobec siebie.Jest mi przyjemnie że na tym forum mogliśmy przyjrzeć się tematowi i z różnych stron go przedyskutować,Czekam na pojawienie sie głosów w dyskusji gdyby dalej coś był nie jasne.

[ Dodano: 2014-01-24, 15:30 ]
A jeszce co do cytatu mixera"Tłuszcz kombinuje jak może dyktuje rozkaz N działka 1 i 2 i gdy mijasz semafor lokomotywą i połową składu podaje Ci semafor czy reasumując wyjeżdżasz na N "Zezwalam przejechać obok wskazującego sygnał stój semafora wyjazdowego .. i wyjechać w kierunku Łochowa na tor szlakowy nr 2." i zaraz po tym wyświetla semafor... sprzeczność nad sprzecznościa"

Wyjaśniam że była to kolejną opcja zalecona do stosowania nam przez "konsylium" kontrolerów w dn.07.01.2014,która także po mojej interwencjii została uporządkowana w inny przewidziany przepisami sposób.(chodzi o to że blokada liniowa da się obsłużyć tyko w przypadku "podania semafora" albo po przekazaniu rozkazu bądz "Sz" zezwalającego na przejechanie obok semafora wskazującego sygnał "stój"- obsłużeniu przycisku "dPo"który to uruchamia blokadę) i w takim przypadku od dn.10.01 2014 stosowany jest właśnie drugi wariant tj. przycisk dPo.
Zaręczam wszystkim maszynistom jadącym szlakiem do Białegostoku że sygnał "wolna droga" na wyświetlony w Tłuszczu semaforze jest najbezpieczniejszą formą wyjazdu .
Odpowiedz

#12
Koryguję swoją wypowiedź, wczoraj na rozkazie O dostałem informację o oddaniu do użytku blokady liniowe na torze nr 2 szlaku Tłuszcz-Łochów. Ale dalej nie mam takiej informacji w SRJ.

Tak jak napisałeś jest to najbezpieczniejsza forma wyjazdu to i owszem ale czy wg. przepisów blokada powinna dać się obsłużyć przy teoretycznym jej braku?

Nie ma co przepraszać za kolegów, bo sytuacja taka powtórzyła się tylko dwukrotnie z tym że u jednego dyżurnego. Wczoraj zaś dla 61103 była bardzo miła obsługa z nastawni TłA.
Pozdrawiam.
Odpowiedz

#13
A więc w kolejności odpowiadam:
1.Informację w srj jako PP2 przy st.Tłuszcz ukarze się dopiero 08.03.2014 kiedy ukaże się nowe wydanie zeszytu do srj. Dlatego do tego czasu będzie ona przekazywana w formie pisemnej na rozkazie "O"
My jako dyżurni nie otrzymujemy do użytku srj i muszę się tu przyznać,że do przedwczoraj zastanawiałem się o co wam chodzi(byłem pewien że informację o blokadzie dwukierunkowej macie od 12.12.2013)okazało się że byłem w błędzie,ale mam nadzieję ,że od jutra wszystko będzie już O.k

2.Mixer nie wiem czy pamiętasz ale kiedy blokada została oddana w dn.09.11.2013 ktoś odpowiedzialny za ukazanie się tej informacji nie dopilnował wszystkiego i była ona przekazywana jako informacja z rozkazu "S" w rozkazie "O" tylko przez 14 dni tj.do dn.23.11.2013 i wygasła,a zeszyty do srj wydawane były na dzień bodajże 12.12.2013 i znowu ktoś nie zlecił zamieścic tej informacji tam gdzie trzeba.
A cierpimy do dzisiaj na tym i Wy i My.
A blokadę można obsłużyć tylko wtedy kiedy wszystkie warunki dla zrealizowania przebiegu zostały spełnione zgodnie z procedurą

3.No niestety jeżeli tak było, to jest za co.
To nie powinno się wydarzyć.
A jęsli chodzi o wczoraj i 61103 :? to obsługa była miła z wzajemnością ;-D
Pozdrawiam i do usłyszenia na torach ;-)
Odpowiedz

#14
Dokładnie przez dwa tygodnie dostawaliśmy taką informację na O potem informacja ta zniknęła a teraz znowu ją dostajemy.
Rozumiem że gdy posiadamy taką informację na O pomimo jej braku w SRJ nie pobieramy rozkazu N? Takk?
Odpowiedz

#15
Zgodnie z Ir-1 jezeli brak W24 rozkaz N powinienes dostac(o ile nie otrzymales wczesniej informacji na rozkazie Nrob), nie zmieniasz natomiast osygnalizowania czola.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" fanatyk1 30 23 600 21.02.2014, 22:06
Ostatni post: rustsaltz
  Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego ISDR12 10 6 746 02.06.2013, 14:03
Ostatni post: Mika

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.