Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PesaDart
sm31-131 napisał(a):Jeździ to za dużo powiedziane :-). (...)
le Pesie i tak gratuluję wyróżnienia, bo pomimo tego że mi się DART nie podoba to uważam że ja się mogę nie znać :-).

Przypominają mi się słowa mojego znajomego ze Śląska odnośnie wzornictwa nowych EZT.

To ma jeździć. Nie wyglądać.

Jaka jest korzyść dla pasażera z tego, że pociąg dostał nagrodę za wzornictwo, jeśli często będzie się psuł, a przez to notorycznie przyjeżdżał opóźniony?
Odpowiedz

Ja nie neguję tego że najpierw ma jeździć a potem wyglądać. Ale jak już nie jeździ to niech chociaż wygląda :-D. Z drugiej strony dzięki temu że coś ładnie wygląda można przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta a z tymi na kolei ostatnio cienko. Ci którzy odwrócili się od kolei informacje zyskują tylko z TV / gazet ogólnoinformacyjnych więc nie wiedzą jak naprawdę jeżdżą Darty - są karmieni medialną papką cudowności i tu ważną rolę gra wygląd i ewentualne nagrody. Przy czym podkreślę jeszcze raz - też uważam że najpierw ma jeździć a potem wyglądać.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Afrika_Bambaata, Wygląd ma chociaż te minimalne znaczenie. Klienci raczej nie chcą jechać kupą złomu, która ledwo przechodzi przeglądy i nie wiadomo czy dojedzie do celu? ;-)
Odpowiedz

Nie miałem na myśli kupy złomu. Miałem bardziej na myśli, że to czy nowy pociąg ma wygląd Darta, Flirta, czy poczciwego EN57 (mam na myśli EN57 z wszystkimi ugododnieniami nowych EZT, ale w starej, klasycznej budzie) ma dużo mniejsze znaczenie dla pasażera (o ile ma) niż to, czy pociąg dojedzie na czas, będzie miał sprawne ogrzewanie/klimatyzację, wygodne fotele itp.

Ja wiem, że wiele osób myśli, że jak coś ładnie wygląda, to i ładnie musi działać. Osobiście dużo bardziej podoba mi się linia ED250 niz ED161.
Odpowiedz

Afrika_Bambaata napisał(a):Osobiście dużo bardziej podoba mi się linia ED250 niz ED161.

Linia i wykonanie zewnętrzne też.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Witam, wczoraj miałem okazje przejechać się Dartem IC Konopnicka relacji Wrocław - Lublin ( ja do Warszawy ). Moje wrażenia są mieszane ;
za - wygląd i wykonanie ( naprawdę na wysokim poziomie ) i estetyka mi się podoba,

przeciw - makabryczny hałas przy ruszaniu i przyspieszaniu oraz zwalnianiu ( głowa boli po kilku minutach ) i nie są to dźwięki awaryjne a pracy silników ( uwaga cichną po przyspieszeniu ponad ok. 60 km/h )
- dziwne " wysprzęglanie " przy zwiększaniu prędkości i przy hamowaniu objawia się gwałtownym szarpnięciem,
- przy fotelach 1 klasy tych bez stolików nie znalazłem śmietniczki .... ?
- w 1 klasie fotele sztywne
- w 2 klasie przy wysokiej frekwencji duchota i zapachy ..... bez komentarza ( wadliwa cyrkulacja powietrza ? )
- wysokość okien , zwłaszcza tych dzielonych ( na wysokości oczu ) a wystarczyło by je podnieść o ok. 5 - 10 cm
Wracałem z Warszawy Pendolino i ..... zestaw Pesy nie może w żadnym razie konkurować z Alstonem.
Opinie są wyłącznie moje i oczywiście subiektywne więc proszę o wyrozumiałość.
Na koniec ciekawostka - jakiś młody człowiek podczas 6 godzinnej jazdy kilkanaście razy zamykał się w tylnym przedziale sterowniczym ? , siedziałem obok drzwi.
Odpowiedz

Mam podobne odczucia. Choć do feteli to w kl 1 nie są takie złe.
Ten młody chłopak, który zamykał się w kabinie to pracownik serwisowy z PESY, którzy mają obowiązek z nami jeździć do końca lutego.
Odpowiedz

Kłamiecie! W mediach mówią inaczej Tongue
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

wlodek1956 napisał(a):Wracałem z Warszawy Pendolino i ..... zestaw Pesy nie może w żadnym razie konkurować z Alstonem.

A moim zdaniem, te "tramwaje" nie mogą w żadnym razie konkurować ze składami wagonowymi. Przejście na EZT to zmiana w kierunku mniejszego komfortu IMHO.
Odpowiedz

masovian napisał(a):
wlodek1956 napisał(a):Wracałem z Warszawy Pendolino i ..... zestaw Pesy nie może w żadnym razie konkurować z Alstonem.

A moim zdaniem, te "tramwaje" nie mogą w żadnym razie konkurować ze składami wagonowymi. Przejście na EZT to zmiana w kierunku mniejszego komfortu IMHO.

Zgadzam się z Kolegą w 100 % to IC zrobiło sobie łatwiejszą robotę a nam wciska kit , to jak te zmodernizowane wagony okna szczelne a klima zepsuta , 3 krotnie miałem taki przypadek a obsługa rozkładała ręce i na koniec czystość szyb, taboru ]-> jak można wydać taką kasę na tabor i o niego nie dbać ?
Odpowiedz

Panowie.
Darty wszystkie odebrane, na kolejne nie ma szans :-). A co z karami?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Dartolinio po trochę ponad roku użytkowania:

https://www.dropbox.com/s/un99e3b62sncxv...1.mp4?dl=0

Big Grin Big Grin

I moje ulubione:

https://www.dropbox.com/s/m5irxi4gsb2guo...8.jpg?dl=0

Poproszę miejsce przy oknie Big Grin
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

(06.03.2017, 20:20)DamianT napisał(a): I moje ulubione:

https://www.dropbox.com/s/m5irxi4gsb2guo...8.jpg?dl=0

Poproszę miejsce przy oknie Big Grin

I to jeszcze chyba jest miejsce w pierwszej klasie. Nie rozumiem jak można projektując nowy tabor popełnić takiego babola...
Odpowiedz

Tak, to jest miejsce w pierwszej klasie. Projektant projektantem, ale ktoś zapewne IC zatwierdził to i klepnął do realizacji Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

W wagonach piętrowych KM jest to samo. Może taka dziwna wizja projektantów? Big Grin
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.