Liczba postów: 16
    Liczba wątków: 8
	
Dołączył: 25.12.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Wiem, że na mocy dyrektywy EWG z 1991 r doszlo do podziału rynku kolejowego na zarządce infrastruktury oraz przewozników - wiec jak sprawa dokladnie wygladala jezeli chodzi o przewoznika? PKP jako PKP(bez jakiegos podziału wewnatrz spolki) obsługiwało lokalnie i dalekobiezne polaczenia? 
Pozdrawiam!
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Tak, jedno wielkie PKP obsługiwało połączenia lokalne i dalekobieżne, przewozy towarowe, manewry itd.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 16
    Liczba wątków: 8
	
Dołączył: 25.12.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Dziękuje za odpowiedź. Jutro jeszcze dokładnie doczytam w książce(chyba jedynej na rynku), która omawia sprawę uregulowań organizacyjnych PKP.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 926
    Liczba wątków: 10
	
Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ministerstwo Infrasturktury odpowiadało ponad tym za wszystko.
	
	
	
...
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 16
    Liczba wątków: 8
	
Dołączył: 25.12.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		*Bożena Grad - Regionalne Przewozy Pasażerskie w Procesach Dostosowania do Standardów Europejskich
*Anna Mężyk - Uwarunkowania i Efekty Reform Kolei
*Konferencja ( Finansowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w Polsce)
*Janusz Górny - Kolejowe Regionalne Przewozy Pasażerskie w Polsce w Świetle Polityki Transportowej UE
* konferencja zorganizowana przez Senacki Zespół Infrastruktury(LIBERALIZACJA PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH)
W oparciu o te pozycje udało mi się opracować część dotyczącą najświeższej historii zagadnienia. ;-)
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555
    Liczba wątków: 134
	
Dołączył: 15.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Zanim podzielono PKP na sektory, z których potem powołano spółki, istniał podział na Dyrekcje Okręgowe Kolei Państwowych.