Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ISDR
#31
Właśnie zakładki bardzo dobrze się sprawdzają, jednym kliknięciem dostajesz się do tego co akurat jest potrzebne. Dyżurny i tak nie będzie wszystkiego naraz obsługiwał. Poza tym nie da rady tego inaczej rozwiązać, chyba że ktoś ma na biurku 4 monitory obok siebie, jak w jakimś LCS-sie Wink
Odpowiedz

#32
Chodzi mi o to, że pomysł zakładki z nastawnią wykonawczą jest nietrafiony Smile

Chyba, że braki kadrowe sięgają tak daleko Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#33
A to tak, to jest skrajne rozwiązanie. Ale też nie do końca bez sensu - napisanie AI nastawni wykonawczej będzie trudnym zadaniem, a z drugiej strony fajnie by było mieć symulację obu nastawni i móc obejrzeć jak urządzenia ze sobą współpracują. Bo na pewno symulatora typu sama nastawnia wykonawcza nie będzie - o ile AI wykonawczej jeszcze jest do zrobienia, to AI dyżurnego ruchu odpada (chyba wiadomo z jakiego powodu - komputer nie myśli, tylko wykonuje algorytmy; również AI sąsiednich stacji działa tylko wg. ustalonych schematów, a duże pole działania pozostawia użytkownikowi).
Odpowiedz

#34
To może jakaś współpraca pomiędzy dwoma (kilkoma) użytkownikami? Wtedy odpada problem AI dyżurnego ruchu, a także błędów w używaniu urządzeń (typu wysłanie pociągu bez zgłoszenie, stanie w nieskończoność pod semaforem itp.)
Przesyłanie danych to na dobrą sprawę tylko komunikaty i stan blokady, przy czym komunikaty można zastąpić "telefonem" na np. Teamspeaku
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#35
Wersja "multiplayer" jest do zrobienia, są pod nią zaimplementowane odpowiednie procedury i nawet był już prosty próbny program pozwalający na prowadzenie ruchu na kilku sąsiednich stacjach przez sieć (oczywiście sam układ torowy i prowizoryczne pulpity, nawet bez przebiegów). Ale jest jeden problem - to działa na zasadzie przesyłania pociągów między programami, gdy dojadą do połowy szlaku, więc nadaje się do symulacji ruchu między dwoma sąsiednimi stacjami, ale nie między dwoma nastawniami w obrębie jednej stacji - tu część stacji, o ile nie cała, musiała by być widoczna w obu programach jednocześnie i trzeba by było synchronizować działanie symulacji i wszystkich urządzeń w tym obszarze, a to o wiele trudniejsze niż samo przesyłanie pociągów od programu do programu (niektóre pozornie proste obiekty mają kilkanaście - kilkadziesiąt różnego typu zmiennych, żeby można było realistycznie symulować niektóre detale działania USRK). Telefonogramy i uzależnienie blokad to przy tym drobiazg.
Odpowiedz

#36
Zrobienie wersji multiplayer na pewno poprawiłoby grywalność symulatora, a co za tym idzie więcej ludzi byłoby w stanie pomóc nad udoskonalaniem. Poza tym wtedy można by się poczuć jak prawdziwy dyżurny nie wybierając komendy z okna, a po prostu pytać Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#37
Jest to do zrobienia. Ale trzeba by znaleźć jakiś odcinek który by się do tego nadawał, tzn. kilka niewielkich, ale w miarę ciekawych posterunków/stacji z urządzeniami E1, z nie za małym i dosyć urozmaiconym ruchem oraz nie za długimi szlakami, żeby nie zasypiać czekając 20 minut na przejazd pociągu od jednej stacji do drugiej - bo to będzie musiała być symulacja w czasie rzeczywistym, bez możliwości przyspieszenia. No i następnie zdobyć odpowiednie materiały z nastawni tych posterunków...
Odpowiedz

#38
O jakie konkretnie materiały chodzi? Można by na początek jakieś fikcyjne kilka posterunków zrobić, żeby wychwycić ewentualne problemy (np. jak będzie się zapowiadanie sprawdzać) i błędy. Potem użytkownicy coś znajdą. Choć trafienie kilku małych posterunków bez nastawni wykonawczej obok siebie na przekaźnikach może być skomplikowane Wink
A co do przysypiania: zawsze można wziąć gazetkę/książkę w dłoń...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#39
Realistyczny symulator to całkiem inny klimat niż fikcyjny. Testowo jest fikcyjne tylko dlatego, żeby można było różne typowe rzeczy sprawdzić zanim (kiedyś w końcu) zabiorę się za realne. Jeżeli chodzi o materiały z nastawni - oczywiście zdjęcia pulpitu, przydadzą się też zdjęcia pulpitu centralki (układ łączy telefonicznych), urządzeń od przejazdów, informacje o nietypowych rozwiązaniach w USRK lub sposobach prowadzenia ruchu na danym posterunku, kilometry i rodzaje urządzeń SSP obsługiwanych przez daną i sąsiednie stacje itd.
Odpowiedz

#40
Witam. Ostatnio ściągnąłem sobie ten symulator i muszę przyznać, że świetny jest Wink co prawda nie pracuję na kolei, ale moja rodzina to praktycznie wszyscy kolejarze: mama, tata, brat. Cieszę się, że ktoś również umożliwia innym spróbowania jak to jest pracować na kolei. Wiadomo, że symulator nie odda wszystkiego ale tak czy owak jest wart uwagi Wink

Tak myślałem, że może warto również np polecenia wydawane przez radio zamienić z formy tekstowej na audio.

Co do multiplayera to było by to ciekawe, ale dużo pracy trzeba w to włożyć. Jeśli przydałbym się do pomocy od strony graficznej to chętnie się zgłoszę. Akurat grafika to moja mocna strona Wink

Pozdrawiam!
Odpowiedz

#41
Mimo wszystko proponuję również multiplayera na fikcyjnych liniach przetestować, z tej przyczyny, że pozwoli to wychwycić błędy i przyciągnie nowych użytkowników, co spowoduje, że więcej ludzi będzie zdobywać w.w dane na temat nastawni.
W sumie nie widzę innej możliwości zdobycia danych jak rozmowy z obsługą i rysowanie, raczej nikt nie pozwoli na swobodne robienie zdjęć na nastawni, zwłaszcza elementów unikalnych, takich jak pulpit. Po wyjaśnieniu w jakim celu pewnie kolejarze wiedzą na temat prowadzania ruchu i urządzeniach się podzielą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#42
rustsaltz napisał(a):raczej nikt nie pozwoli na swobodne robienie zdjęć na nastawni
Wszystko można załatwić. Wystarczy ładnie zagadać, coś o tym wiem ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#43
mikrobart napisał(a):Wszystko można załatwić. Wystarczy ładnie zagadać, coś o tym wiem ;-)
W swoim życiu na nastawni byłem niejednej i zawsze słyszałem: "nie rób zdjęć pulpitu" (żeby było śmiesznie takich problemów nie było z agregatem czy przekaźnikownią). Choć wiem, że po internecie trochę zdjęć pulpitów się wala
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#44
mikrobart napisał(a):Wszystko można załatwić. Wystarczy ładnie zagadać, coś o tym wiem ;-)

No jeszcze trzeba trafić na przyjaznego dyżurnego Wink

Cytat:W swoim życiu na nastawni byłem niejednej i zawsze słyszałem: "nie rób zdjęć pulpitu"

Mi nigdy nikt tak nie powiedział. Trzeba zaznaczyć że zdjęcia na pewno nie będą nigdzie rozpowszechniane. Przerysowywania pulpitu jakoś sobie nie wyobrażam. Co do multiplayera, to raczej odległe plany i nie ma co za dużo na ten temat gdybać, najpierw muszę skończyć podstawową wersję...
Odpowiedz

#45
Ja niedawno sięgnąłem po symulator ISDR dzięki temu forum i muszę przyznać, że pozytywnie się zaskoczyłem wyglądem pulpitu (mając w pamięci niezbyt doskonałe odwzorowanie w Kolejarzu). Muszę pogratulować autorowi za wykonanie porządnej roboty. Dodatkowo mogę zdradzić, że być może edytor pulpitu przyczyni się do powstania multiplayer'a do MaSzyny. Smile Przy okazji dyskusji nad robieniem zdjęć pulpitom myślę, że dobrą okazją na powiększenia materiału może być DTK, lub inne imprezy. Sam 13 czerwca byłem na nastawni Warszawa Zachodnia i mimo, ż oficjalnie zwiedzania nie było w programie, to można było "podyżurować" ruch, czy zapowiedzieć pociąg. Można też było robić filmiki (na którym widać jak budyń, którego sam wyprawiłem "wjeżdża na pulpit").
http://www.youtube.com/watch?v=AaXqphKiZuc
Sądzę, że wtedy można z powodzeniem zrobić dobry materiał pod symulator.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.