Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
#76
przem710 Ale kolej woli wykorzystać EZT (drużynie pociągowej też wygodniej) niż skład wagonowy.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#77
Cytat:Jak bardzo wpłynie ono na skrócenie czasu podróży? Ile minut jesteśmy w stanie zyskać na montażu tego udogodnienia?

Na trasie Warszawa - Gdańsk to około 10 - 20 minut. Nie jestem fachowcem więc nie jestem w stanie tego dokładnie obliczyć.

Cytat:Tutaj jak widać składy pozbawione są tego mechanizmu i jakoś jeżdżą, a ukształtowanie geograficzne tych dwóch krajów jest znacząco inne od naszego.

Zwróć uwagę że tam Pendolino jeżdżą po specjalnie wybudowanych trasach dostosowanych do 300 km/h więc używanie TILTA jest zbędne.

Cytat:Czy dla tych 14 minut warto ładować dodatkowe miliony

Tak, na całym świecie modernizuje się linie aby zyskać marne 5 minut, trasę Warszawa - Łódź również, dla około 20 minut. Przy czym koszt jednej minuty jest znacznie wyższy niż w przypadku Pendolino.

Cytat:I teraz pytanie do Ciebie czy nadal uważasz, że pudło jest potrzebne?

Jeżeli już mamy mieć taki tabor to uważam że tak.


Cytat: Nie dawaj mi kolejnych artykułów, tylko napisz swoje argumenty, bo jak na razie ich tu nie widzę, a podpieranie się czyimiś argumentami uważam za płytkie. Teraz sam cytuję artykuły, ale wcześniej pisałem własne przemyślenia.

A to niby dlaczego? Cały czas podaję swoje poglądy, w oparciu o fachowe artykuły, czy jest w tym coś złego? A twoje poglądy to niby sam wymyśliłeś? Nie jesteś pierwszą osobą która ma tego typu zadanie, więc Nobla nie dostaniesz.

Wiesz co ja myślę, że bardzo Cię nosi jak ktoś ma odmienne zadanie niż Ty, a to jest dopiero płytkie.
Odpowiedz

#78
Mój osąd wziął się po przeczytaniu kilku artykułów to racja, ale ja po prostu mam dość odnoszenia się do mojej osoby. Dyskusja powinna być na argumenty, a nie na to kto jaki jest i co przeżył w tym czy innym miejscu. Po co docinasz mi o jakimś tam Noblu. Mogłeś to sobie darować i swoją wypowiedź zakończyć te kilka zdań wcześniej.

Ty, podobnie jak ja fachowcami nie jesteśmy, ale skoro sam prezes PKP PLK twierdzi, że się nie opłaca to chyba coś w tym jest. No dobrze może dla 20-30 minut oszczędności warto, ale nie za takie pieniądze, jakie są przeznaczane na to w Polsce, gdzie wybudowanie 1 km jest chyba najdroższe. Mówisz, że tam są specjalnie budowane dla tych pociągów trasy. Przecież u nas też? E 65 jest gruntownie modernizowana. W planach jest całe KDP, specjalnie przygotowane dla takich pociągów.
Co do czasu dochodzi tutaj jeszcze aspekt społeczny. Na zachodzie Europy ludzie nauczyli się, że wszędzie dojadą w bardzo krótkim czasie i tam te marne 5 minut ma znaczenie. Polacy od dobrych kilkudziesięciu lat przyzwyczaili się, że podróż koleją trwa coraz dłużej, dlatego uważam, że takie 5-10 czy 20 minut nie odgrywa większego znaczenia. Gdyby dało się z Warszawy do Wrocławia dojechać już teraz w mniej niż 4 godziny, wówczas zabiegi o skrócenie czasu miałyby sens. A teraz? Nie mówię już o trasie p. Ostrów czy Częstochowę, ale przez Poznań i Katowice. Podróż tak trwa długo, więc psychologicznie te kilka minut nic nie da w sytuacji, kiedy na polskiej kolei w przeciwieństwie do zachodu wyjątkowo często dochodzi do opóźnień.
Tak więc nawet jeśli będziemy mieli trasy specjalnie przygotowane, będziemy mieli pociągi z wychylnym pudłem to wystarczy jakiś nieszczęśliwy wypadek na trasie (do jakich dochodzi ostatnio coraz częściej) i cała wizja skrócenia czasu idzie w łeb.
Dlatego ja jestem przeciwnikiem wychylnego pudła w składach, które też moim zdaniem nie powinny być kupowane. Jestem też sceptycznie nastawiony wobec projektu KDP, który tak czy siak ma biec w okolicach mojego miasta.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#79
Cytat:Mój osąd wziął się po przeczytaniu kilku artykułów to racja, ale ja po prostu mam dość odnoszenia się do mojej osoby. Dyskusja powinna być na argumenty, a nie na to kto jaki jest i co przeżył w tym czy innym miejscu. Po co docinasz mi o jakimś tam Noblu. Mogłeś to sobie darować i swoją wypowiedź zakończyć te kilka zdań wcześniej.

Gdzie odnoszę się do Twojej osoby, zaczepiam Cię czy przedstawiam swoje zdanie? Dyskusja cały czas jest na argumenty. Po co docinam o Noblu? Naprawdę człowieku ogarnij się kto rozpoczął zaczepki o mówiąc o płytkim rozumowaniu. Sam zaczepiasz innych, nie potrafisz zaakceptować innego zadnia niż Twoje a potem masz pretensje że Cię wszyscy atakują.

Cytat:Mówisz, że tam są specjalnie budowane dla tych pociągów trasy. Przecież u nas też? E 65 jest gruntownie modernizowana.

Nie porównuj europejskich czy Chińskich KDP do E65, bo na odcinku Warszawa - Gdańsk nigdy nie osiągniemy 300 km/h, tam docelowo ma być szlakowa 160 km/h z licznymi ograniczeniami oraz kilkoma odcinkami 200km/h ale chyba tylko pod wychylne pudło którego nie będzie.

Cytat:Co do czasu dochodzi tutaj jeszcze aspekt społeczny. Na zachodzie Europy ludzie nauczyli się, że wszędzie dojadą w bardzo krótkim czasie i tam te marne 5 minut ma znaczenie. Polacy od dobrych kilkudziesięciu lat przyzwyczaili się, że podróż koleją trwa coraz dłużej, dlatego uważam, że takie 5-10 czy 20 minut nie odgrywa większego znaczenia.

Może dla Ciebie 15 minut to nic, lecz dla innych czas to pieniądz. Skoro jesteśmy przyzwyczajeni do tak długich czasów podróży to po co to zmieniać? Może jednak warto pokazać że kolej może być konkurencyjna i szybka, a nie utrwalać ludzi w przestarzałej mentalności. 20 minut przy 6 godzinach to bardzo mało natomiast przy 2,5 godzinach to jednak bardzo dużo.

Cytat:Tak więc nawet jeśli będziemy mieli trasy specjalnie przygotowane, będziemy mieli pociągi z wychylnym pudłem to wystarczy jakiś nieszczęśliwy wypadek na trasie (do jakich dochodzi ostatnio coraz częściej) i cała wizja skrócenia czasu idzie w łeb.

Zgodzę się zdarza się, lecz są to wypadki sporadyczne, nie codziennie wykoleja się pociąg na tej samej linii.
Odpowiedz

#80
Kryniczanin Nie wszędzie jest lotnisko, a ci co mają w mieście lotnisko muszą dojechać dalej niż na stację i kontrola bagażowa itp. Zanim to wszystko zrobią będzie pociąg w połowie drogi. Więc walka z TLL jest prostsza.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#81
Z jednej strony karolmaszynista ma racjê - obecnie z punktu widzenia pasa¿era do ogólnego czasu podró¿y samolotem dolicza siê dojazd na lotnisko i czas trwania odpraw. Ale z drugiej strony popatrzmy jak wygl±daj± obecnie poci±gi lotniskowe (ale nie nasze marne Balice Express), nawet odprawa odbywa siê w takim poci±gu w trakcie dojazdu na lotnisko (zdaje siê, ¿e w Wiedniu jest co¶ takiego).
Odpowiedz

#82
Obleśny Szczur Nie narzekaj na pociąg do Balic, on nawet przynosi dochody i jedziesz 3 razy krócej niż innym środkiem transportu drogowym.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#83
To, ¿e przynosi dochody to akurat podró¿uj±cego samolotem najmniej interesuje. Czas przejazdu - ok, ale zamiast w tym czasie siedzieæ bez sensu w takim "elektrobusie", w cywilizowanych krajach za³atwia siê to, do czego trzeba by staæ w kolejce na lotnisku. Z tym, ¿e prawdziwe poci±gi lotniskowe to nie s± jakie¶ tam EZT, tylko w³a¶nie sk³ady zespolone.
Odpowiedz

#84
Obleśny Szczur Czepiam się, ale nie EZT, ale SZT i szynobusy w rezerwie.
Co do odprawy w pociągu to, ile musi chodzić pracowników linii lotniczych żeby odprawić ich w niecałe 20 minut?
Kryniczanin Z powodu hałasu lotniska buduje się daleko od miast, a dworce i stacje są pod nosem, bo nie wydają takich hałasów, a więc na pociąg ma się bliżej.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#85
To nie jest tak, ¿e pracownicy ³a¿± po poci±gu i wszystkich na si³ê uszczê¶liwiaj± odpraw±. Po prostu kto chce, mo¿e z takiej mo¿liwo¶ci skorzystaæ. EOT.
Odpowiedz

#86
Obleśny Szczur
Ale zapewne dużo ludzi z tego korzysta, więc ile jest pracowników lotniska?
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#87
http://www.tvn24.pl/-1,1715118,0,1,pols ... omosc.html
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#88
I po co je kupować, skoro nie pojadą z maksymalną prędkością? Kolejna wydana w błoto kasa. Można by zakup tych składów przełożyć w czasie i wykorzystać na linii KDP, na którą i tak trafią z czasem. Ale będą już wówczas starawe, bo 6 letnie. A można by w 2018 zacząć kupować i tak, żeby na otwarcie pierwszego odcinka KDP były już takie pociągi.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#89
Rozpoczęto produkcje:
http://www.rynek-kolejowy.pl/26890/Alst ... dolino.htm
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#90
PKP IC ogłosiło konkurs na nazwę dla Pendolino. Do wygrania półroczna Srebrna Karta IC. Prawdę mówiąc - nie do końca wiem, jaki profity ta karta daje, prosiłbym przy okazji o oświecenie.

Propozycje nazwy można składać tu:
http://www.intercity.pl/kolej_na_nazwe/
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie pendolino - przedział kondutkorski ziemowit97 12 6 056 08.06.2016, 08:58
Ostatni post: DamianT
  Stuki - klekot w Pendolino blacky6 4 3 632 06.10.2015, 23:15
Ostatni post: przewoz
  Alstom Coradia LINT pitagoras23 4 3 709 19.04.2015, 18:14
Ostatni post: pitagoras23
  Pendolino w Europie i na świecie pitagoras23 1 2 878 03.11.2013, 19:20
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.