Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna
#91
@przem710 - Po pierwsze, przynajmniej =/= bynajmniej. Po drugie, dokumentacja projektowa i badania gruntu to nie jest zbyt widoczna praca. Niemniej konieczna.
Odpowiedz

#92
Nie widoczna, ale równie¿ taka, która mog³a byæ wykonana bez zamykania dworca - no mo¿e nie wszystkie badania gruntu, ale czê¶æ z nich na pewno.
Odpowiedz

#93
Wystarczy, że część takich badań nie mogła być wykonana przy pracującym dworcu.
Odpowiedz

#94
Son. napisał(a):czê¶æ takich badañ
Ale czê¶æ mog³a byæ. Wystarczy³o tylko pomy¶leæ nad odpowiedni± organizacj± pracy.
Odpowiedz

#95
Łódź Fabryczna umiera razem z KDP

- Rezygnacja z KDP pozbawia Łódź nowych relacji i ogranicza potoki pasażerskie o około 70-80% w stosunku do zakładanych, osiągnięcie oczekiwanych przez Komisję Europejską wartości jest praktycznie niemożliwe – pisze Janusz Zubrzycki, eksprt Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Odstąpienie od projektu budowy KDP ma bezpośrednie przełożenie na budowę dworca podziemnego Łódź Fabryczna z całą niezbędną infrastrukturą. Bardzo wysokie nakłady inwestycyjne oraz koszty eksploatacyjne miały być uzasadnione potężnym wzbudzeniem i przeniesieniem na kolej potoków pasażerskich w relacjach do i z Łodzi. Analizy, które wskazywały ekonomiczną efektywność inwestycji i dawały społeczne i gospodarcze uzasadnienie projektu, wymagają aktualizacji. Spodziewane negatywne wyniki tych analiz mogą pozbawić nowy dworzec dofinansowania z Funduszy Europejskich.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#96
Pozwolê sobie zacytowaæ w ca³o¶ci wypowied¼, któr± znalaz³em w komentarzach pod spotem lokalnej ³ódzkiej telewizji Toya dotycz±cym decyzji ministra Nowaka, cytujê w ca³o¶ci, gdy¿ strona Toyi ma to do siebie, ¿e po dwóch dniach spoty i komentarze do nich znikaj± bezpowrotnie.
sympatyk napisał(a):Wypowied¼ ministra Nowaka ¶wiadczy o jego ca³kowitym braku elementarnej wiedzy na tematy dotycz±ce równowa¿enia transportu w naszym kraju. Jak mo¿na odpowiedzialnie wypowiadaæ siê w perspektywie kilkunastu lat. Rozumiem, ¿e nie ma obecnie perspektyw na sfinansowanie budowy kdp z bud¿etu z dofinansowaniem z ue. Ale przecie¿ studium wykonalno¶ci, które powstaje winno okre¶laæ ró¿ne modele finansowania inwestycji. Dopiero po jego zakoñczeniu mo¿na podj±æ odpowiedzialn± decyzjê co dalszych kroków w projekcie. Natomiast wypowied¼ pana ministra wprowadza tylko i wy³±cznie niepotrzebne zamieszanie i prowokuje dyskusje na temat m.in. potrzeby budowy nowego dworca £ód¼ Fabryczna.
Nale¿y tu wspomnieæ, i¿ dworzec ten jest budowany w ramach projektu modernizacji linii kolei konwencjonalnej £ód¼ - Warszawa, a nie jako element przysz³ej kdp. Dla dworca i miasta bardzo wa¿nym elementem jest budowa tunelu ¶rednicowego ³±cz±cego £ód¼ Fabryczn± z £odzi± kalisk±, co pozwoli na odpowiednie skomunikowanie £odzi z reszt± kraju. Mo¿e dla niektórych, szczególnie doradców z firmy tor jest to mrzonka, ale takie ich stanowisko ¶wiadczy tylko i wy³±cznie o ich niekompetencji w sprawach transportowych. Nie mo¿na bowiem ca³y czas dyskredytowaæ ponad milionowej aglomeracji w centrum kraju i patrzeæ tylko na swój czubek nosa, czyli na Warszawê.
System transportowy kraju winien byæ tak skonstruowany, aby zapewniæ mo¿liwo¶æ skomunikowania wszystkich jego wa¿nych o¶rodków. Czy chcemy czy nie mamy w centrum kraju takie du¿e miasto jak £ód¼ i nie mo¿emy mówiæ, ¿e tam kolej jest niepotrzebna. Dziwi± mnie te¿ propozycje niektórych dotycz±ce skomunikowania Wroc³awia z Warszaw± polegaj±ce na budowie jaki¶ dziwnych ³±cznic i protez. Poza wszelk± dyskusj± jest to, ¿e najkrótsza droga kolejowa z Warszawy do Wroc³awia jest przez £ód¼ i nic i poza przysz³a lini± kdp tego nie zmieni. Dlatego powinni¶my zrobiæ wszystko aby zmodernizowaæ do 160 km/h liniê nr 14 od £odzi do Wroc³awia. Po wybudowaniu tunelu ¶rednicowego w £odzi, poci±gi z Warszawy do Wroc³awia jad±c przez Skierniewice, Koluszki, £ód¼ Fabryczn±, £ód¼ Kalisk±, Zduñsk± Wolê, Sieradz, Kalisz, Ostrów potrzebowa³y by poni¿ej trzech godzin na jej pokonanie. Mamy wtedy bardzo dobrze skomunikowane trzy du¿e aglomeracje. oczywi¶cie poci±gi do Wroc³awia z Warszawy mog± i musz± je¼dziæ tak¿e przez Poznañ, chocia¿ jest to trasa d³u¿sza, ale konieczne jest tak¿e skomunikowanie tych trzech aglomeracji. Nie wykluczam tak¿e innych rozwi±zañ np. przez CMK czy Czêstochowê ale podstawowe po³±czenie winno byæ prowadzone tras± najkrótsz± i najszybsz±.
Poza tym wypowied¼ pana ministra dotycz±ca perspektywy prawie dwudziestu lat jest nieodpowiedzialna pod wzglêdem politycznym. Nale¿y tu zadaæ pytanie: czy pan S³awomir Nowak ma pewno¶æ ci±g³o¶ci w³adzy przez tak d³ugi okres czasu? Chyba mia³ sen, bo w realiach jego wypowied¼ na pewno nie jest osadzona. Niestety zacz±³ urzêdowanie od pokazania swego prawdziwego oblicza. Jest zupe³nym malkontentem w sprawach transportowych i je¿eli posiada doradców, to ich poziom wiedzy w tej dziedzinie jest równowa¿ny poziomowi wiedzy pana ministra.
Koñcz±c, apelujê do pana ministra o to, aby przed kolejnymi wa¿nymi wypowiedziami zasiêgn±³ porad specjalistów z prawdziwego zdarzenia, praktyków, a nie teoretyków z wykszta³ceniem politologicznym np. z firmy tor. W przeciwnym przypadku zamiast poprawy sytuacji na kolei bêdziemy mieli jej dalszy upadek, a pan minister przejdzie do historii jako ten, który na kolei zgasi³ ¶wiat³o. Panie ministrze proszê o spojrzenie na problem polskiej kolei w sposób kompleksowy, a nie wybiórczy, chyba, ¿e pana horyzonty my¶lowe na to nie pozwalaj±.
Odpowiedz

#97
Środowa decyzja o zamrożeniu wszelkich prac dotyczących budowy linii kolei dużych prędkości przez Łódź nie zmieniła planów Urzędu Miasta Łodzi: podziemny dworzec Łódź Fabryczna ma zostać wybudowany.

http://www.rynek-kolejowy.pl/29304/Lodz ... orzec.html

Co wy na to?
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#98
A no to, ¿e tunel i nowy dworzec tak czy siak mia³ s³u¿yæ PRZEDE WSZYSTKIM kolei konwencjonalnej.
Odpowiedz

#99
W dniu dzisiejszym to jest 19 grudnia 2011 zosta³ usuniêty z dachu nad peronami neon "£ód¼ Fabryczna":
http://lodz.naszemiasto.pl/galeria/opis ... egoria=660
Odpowiedz

Na dworcu Łódź Fabryczna rozpoczęło się wyburzanie metalowych wiat na peronach. W następnym tygodniu rozpocznie się kruszenie betonowych peronów. Niebawem ma zostać przyjęta koncepcja nowego dworca i wtedy wreszcie łodzianie dowiedzą się, jak będzie wyglądał nowy Fabryczny.

Koncepcja wyglądu dworca Fabrycznego jest opracowana i wysłana do akceptacji do władz Łodzi i kolei. Lada dzień powinna być ona przyjęta. Kończą się już analizy architektoniczne budynku dworca i tego jak ma być zaaranżowany teren wokół niego - powiedziała Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum firm, które są wykonawcą inwestycji.

Wejście ciężkiego sprzętu i koparek na teren budowy jest planowane w połowie roku.

źródło: www.polskatimes.pl
Odpowiedz

Normalnie dworzec zamknięty już od października, tempo prac iście błyskawiczne!
Odpowiedz

Wiosna przyszła, to się w końcu zaczęło coś dziać. Wyburzanie pustostanów wokół dworca trwa w najlepsze, słynna Bonanza zlikwidowana, geolodzy sprawnie badają grunt, możliwe że, za perony wezmą się jeszcze w tym miesiącu.

Na dniach, ma zostać ukazany oficjalny projekt podziemnego dworca Łódź Fabryczna.
Odpowiedz

Dodam, ¿e sam budynek dworca od strony wschodniej te¿ ju¿ jest powoli burzony.
Odpowiedz

Stary budynek dworca Łódź Fabryczna ma zostać przesunięty 100 metrów na wschód. Stanie się częścią nowej budowli - tak zdecydowali miejski konserwator zabytków i architekt miasta.
Taką decyzję podjął miejski konserwator zabytków i architekt miasta. Teraz projekt nowego gmachu Dworca Fabrycznego jest uzgadniany z wojewódzkimi i miejskimi służbami ochrony zabytków. A stary budynek stacji ma być elementem nowych zabudowań.

źródło: www.lodz.gazeta.pl
Odpowiedz

Ciekaw jest, czy w kontrakcie z Torpolem, była wzmianka o odbudowie dworca Fabrycznego. Jeśli nie, to jestem ciekaw, kto zapłaci za nieplanową część inwestycji...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ruszy przebudowa dworca w Tczewie za 11 mln zł norbis97 0 2 284 17.01.2019, 17:34
Ostatni post: norbis97
  Łódź Fabryczna masovian 69 24 160 19.04.2017, 05:37
Ostatni post: masovian
  Remont dworca w Gliwicach Cinek 15 9 162 22.07.2016, 13:59
Ostatni post: pasqudek
  [Toruń] Remont dworca maria 7 5 418 17.12.2015, 09:16
Ostatni post: WinD
  [Kalisz] Projekt modernizacji dworca pitagoras23 87 33 720 10.10.2015, 12:43
Ostatni post: MultiKolej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.