Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej a metro
#1
Witam was wszystkich, mam pytanie dotyczące znaków na kolei i w metrze ich różnic itd. można takie informacje znaleźć w dzienniku ustaw ale mam z tym problem. pomóżcie

//Pisz staranniej.
przem710
Odpowiedz

#2
http://kolej.krb.com.pl/metro/sem.htm
http://kolej.krb.com.pl/mr1/mr1.htm

Dwie podstawowe instrukcje Smile
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Ok. Mam sygnalizację w metrze a różnice jak wygląda ona na kolei, sa wogóle jakies różnice ?
Odpowiedz

#4
Te instrukcje, które przesłał rustsaltz, dotyczą metra.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
A teraz dotyczące kolei, jakie są różnice ?
Odpowiedz

#6
Oto instrukcja E1 - przepisy sygnalizacji na PKP:
http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
http://www.tadek.jasky.pl/theme_1.php?s ... page=26860
Tu są podane sygnały świetlne oraz wskaźniki stosowane w warszawskim metrze.

Jak widzisz (porównując do kolejowych z instrukcji E1) zdecydowana większość się powtarza, różnice w zasadzie obejmują tylko pomarańczowe światło na semaforze oraz kilka wskaźników (Wm4, Wm8, Wm16, Wm17, Wm30, Wm31, Wm32).
Sygnalizacja kolejowa jest bardziej rozbudowana, wystarczy spojrzeć na sygnalizację świetlną. Na kolei sygnałów jest całe mnóstwo, w metrze tylko kilka podstawowych, brak jest tarcz ostrzegawczych.
Odpowiedz

#8
mikrobart napisał(a):Oto instrukcja E1 - przepisy sygnalizacji na PKP:
http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm

Ta E-1 jest z 2000 roku, obecnie stosujemy tą z 2007 i to już jest Ie-1 ( ex. E-1 ).
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#9
Tu link do Ie-1:
http://kolej.krb.com.pl/ie1/ie1.html

Jednak jeśli chcemy porównywać metro z koleją to spokojnie można to robić w oparciu o E1.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
Na metrze jak i na kolei stosuje się te same sygnalizacje manewrowe. W świetlnej jest o tyle różnica, że w kolei pomarańczowe ciągłe oznacza co innego niż w metrze. W Kolei - jazda z Vmax, następny semafor S1 (stój, czerwone ciągłe), a w metrze jazda z V=40km/h następny stój.

Metro jako jedno z dwóch linii w Polsce posiada 2stawną SBL, tak jak linia WKD. Działa to na tej samej zasadzie. W Metrze za to pojawiają się dodatkowe wskaźniki, lub trochę zmienione w porównaniu do kolei. Na pewno te same oznaczające odcinek rozpoczęcia i zakończenia odcinka ze zmniejszoną prędkością.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#11
Kiedy na kolei mamy do czynienia z sygnałem sn, czyli nieoświetlony semafor ?
Odpowiedz

#12
Na kolei de facto nie powinien wystąpić. Przepisy nie wyróżniają tego jako sygnał, ale mówią, że obok ciemnego semafora przejechać nie wolno.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
Świetlnego raczej nie, ale kształtowego już tak, bo takich semaforów jest sporo.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#14
Dla kształtowego sygnałem miarodajnym jest ramię, a te raczej trudno wygasić Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
Ale teoretycznie mo¿e siê to ramie zwiesiæ - chocia¿ konstrukcja mechaniczna takiego semafora powinna gwarantowaæ opadniêcie ramion do sygna³u stój w przypadku np. zerwania pêdni.
Ale przejechaæ obok wygaszonego wolno, oczywi¶cie na rozkaz.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.