Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linia 357 jako ścieżka rowerowa!
#1
Witam chciałbym poinformować iż z lini kolejowej D29-357 na odcinku Wolsztyn-Sulechów zostanie zrobiona ścieżka rowerowa !!! oto link na który natrafiłem

http://www.tvp.pl/gorzow-wielkopolski/i ... 11/4136534
Odpowiedz

#2
Zaraz kolego, przecież do Powodowa nadal jeżdżą zdawki Smile
Odpowiedz

#3
Zapewne nie pierwsza i nie ostatnia, u mnie przerobili na ścieżkę rowerową D29-233.
Odpowiedz

#4
Nie no, to jest jakie¶ chore, gdzie my ¿yjemy? I wszyscy tam s± tacy zadowoleni z tego, bo to przecie¿ super inicjatywa, no i jeszcze przy wy³o¿onej kostk± ¶cie¿ce bêdzie muzeum kolejnictwa bez metra toru, mo¿e wszystkie tory zaoramy i pu¶cimy riksze zamiast poci±gów. ¯AL.
Odpowiedz

#5
Virakocha napisał(a):Zaraz kolego, przecież do Powodowa nadal jeżdżą zdawki Smile

Tak, tylko że od Powodowa jest już ścieżka. A co do Powodowa to jeżdżą , ale coraz rzadziej.
Odpowiedz

#6
Wiele linii zapewne miało by dziś swoje drugie życie, gdyby nie liczne rozgrabianie. Potem okazuje się że koszty remontu są za wysokie i linia przestaje istnieć. Założę się że gdyby nie to, linia D29-233 była by dziś w użytku, a po niej śmigały by szynobusy. Była by dobrą alternatywną trasą do trójmiasta gdyby coś się wydarzyło. No nic noża tylko pomarzyć dziś zamiast szynobusów śmigają po niej rowery.
Odpowiedz

#7
Do Powodowa jeżdżą pociągi towarowe, ponieważ tam jest firma Prefbet i tam ładują do gruszek cement czy coś w tym stylu. Ale ten odcinek by był wspaniały dla pociągów Retro.
Odpowiedz

#8
maly97 napisał(a):Do Powodowa jeżdżą pociągi towarowe, ponieważ tam jest firma Prefbet i tam ładują do gruszek cement czy coś w tym stylu. Ale ten odcinek by był wspaniały dla pociągów Retro.


Tak w to na pewno nie wątpię ale prawdopodobnie się tak stanie że Wolsztyn straci (oficjalnie) kolejny odcinek ciekawej lini. Przypomnę tylko ze ta linia przestała funkcjonować już w 2004 roku. Wycięto wszystkie przejazdy przez drogę krajową 32 a teraz już zakończy swój żywot, na dobre. Jeszcze jedno to to że starosta powiatu Wolsztyńskiego walczył o to aby szła tędy linia Retro, i chwała mu za to.

A i tak na marginesie że firma , przez którą jeżdżą towarowce nazywa się już Xella

//Nie pisz postu pod postem w odstępie kilku minut, używaj opcji edytuj.
Posty scaliłem
przem710
Odpowiedz

#9
Tak się w Polsce wykonuje integrację transportu zbiorowego. Nie rozumiem tylko czemu takim kosztem. O linii Pszczółki - Kościerzyna o której już @przem710 wspomniał. W tamtej okolicy nie ma żadnych połączeń z wyjątkiem PKSów, które przy zakorkowanym Gdańskiem są żadną alternatywą. W ogóle zrzucanie kolei jest w naszym chorym narodzie czymś normalnym. Za granicą by dawno wykorzystano nieużywane linie i do dziś cieszyłyby się dużym zainteresowaniem.

Jest jeszcze jedna ciekawa linia zlikwidowana po 2005 roku. Swarzewo - Krokowa (odnoga od Helskiej linii) gdzie połowa linii to ścieżka rowerowa aktualnie. A wystarczyło wydłużyć linię do Dębek i byłaby linia turystyczna. No ale nic nie zmienimy. Zawsze drogówka wygra.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#10
Opinie "panikujących ekologów" (akurat nie konkretnie w tym przypadku, ale w temacie):

http://www.zm.org.pl/?a=po_rpw_v2_std-08b

Można śmiało korzystać z tekstu jako z podstawy do działań i szykowania podobnych pism.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#11
psim, Pisma to jedno ale po za tym trzeba władzę lokalną przekonywać do ratowania linii kolejowych, tworzyć koleje drezynowe lub inne incjatywy związane z tematem, nie jest to proste ale zawsze coś więcej zdziała.
Niestety MK nie są za bardzo zgrani w działaniach i postrzegani przez władze lokalne jak i kolejowe jako grupka fotografów pasjonatów, co to przyjdą robią zdjęcia, ale własnego taboru mieć nie chcą i np. Gdyby mieli zająć się jakąś linią kolejową lub skansenem to już nie.
W przypadku wszechobecnych dróg to zaraz każdy ma jakiś pojazd czterokołowy, a ile MK posiada obecnie własny tabor? Zaledwie kilkudziesięciu, smutna prawda niestety Cry
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#12
Dokładnie. Pismo nie pomoże gdy na przykład nie ma funduszy. A zwołanie kolejnego taboru i odnowienie lini zjadłoby kolejne miliony Undecided

// mikrobart: Nie cytujemy przedmówcy.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn">www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn</a><!-- w -->
Odpowiedz

#13
Ale też pismo praktycznie nic nie kosztuje, mozna je wysłać do wszystkich świętych, i jak zrobi to 30 osób, to jest szansa że kogoś to poruszy. Naprawdę, to działa.

Czasami jest tak, że ktoś decyzyjny ma podjąć decyzję, i robi to na chybił-trafił, bo nie ma żadnych przesłanek co zrobić - zostawić tory czy inwestować w DdR. A tak - przesłanki miałby.

Tak że ja bym tego wysyłania pism tak nie ignorował. Trzeba dawać znać, że są w społeczeństwie jacyś ludzie którzy mają pogląd w sprawie. Oczywiście nie należy się spodziewać od razu w 100% przypadków pozytywnego rezultatu...

*ARTUR* napisał(a):Niestety MK nie są za bardzo zgrani w działaniach i postrzegani przez władze lokalne jak i kolejowe jako grupka fotografów pasjonatów, co to przyjdą robią zdjęcia, ale własnego taboru mieć nie chcą i np. Gdyby mieli zająć się jakąś linią kolejową lub skansenem to już nie.

A dlaczego tak jest?
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#14
Tak , tylko że nie zawsze jest tyle czasu by je napisać Undecided
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn">www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn</a><!-- w -->
Odpowiedz

#15
Mi napisanie skargi na niewykonany kurs zajmuje ok 10 minut, więc można dość do wprawy Tongue. I zauważam, że pismo potrafi zdziałać cuda. Oczywiście, wszyscy się irytują, że to "donoszenie" i byle komu problemy robię, ale czasem faktycznie jest tak, że wielu spraw urzędnicy po prostu nie widzą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ścieżka rowerowa na linii kolejowej nr 115 Tarnów -Szczucin skalt 9 7 066 07.03.2018, 16:54
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Linia do Karpacza do rozbiórki - bêdzie ¶cie¿ka rowerowa Obleśny Szczur 4 6 885 25.09.2011, 17:21
Ostatni post: JONIN_EZT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.