16.05.2022, 20:46
Wiem, że sumie temat tyczy się napraw, ale chciałbym zapytać o rzecz która jest związana bezpośrednio z tematem, a mianowicie, czy obecnie rosnące ceny ropy naftowej i paliw mają wpływ na zapotrzebowanie na tabor elektryczny, w tym również na przywracanie niektórych lokomotyw elektrycznych do ruchu, czy generalnie ten problem nie dotyczy w ogóle kolejowych przewoźników państwowych (z grupy PKP) i prywatnych?
Czy też obecna sytuacja w związku z zablokowaniem portów w Odessie i koniecznością tranzytu towarów z Ukrainy przez Polskę ma wpływ na zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne (w tym również te w wątku, czyli EU07, ET22, ET41 no i ET42)? Choć wiem, że sporym problemem jest brak sieci trakcyjnej oraz mała przepustowość na niektórych przejściach granicznych polsko-ukraińskich (m.in w Hrubieszowie), co powoduje, że linie te należy stopniowo przebudowywać i elektryfikować, a poniekąd modernizować jeżeli jest trzeba (być może w przyszłości udałoby się zelektryfikować oraz zmodernizować ciąg linii Rejowiec - Zamość - Hrubieszów, albo też Munina - Werchrata, bądź Rejowiec - Hrebenne, ale nie mam pewności, czy do tego dojdzie i czy będzie opłacalne. Na pewno niektóre linie szerokotorowe wymagają elektryfikacji, ale to już inny temat.), to jednak konieczność transportu większej ilości towarów powoduje zapotrzebowanie na większą ilość lokomotyw i wagonów, aby te mogły bezpiecznie i bezproblemowo przetransportować do portów na Bałtyku.
Jeżeli tak jest to kluczowa będzie rezerwa lokomotyw.
A w temacie to z tego co jakiś czas dostrzegłem to ET22-1140 też otrzymała klimatyzacje oraz reflektory stosowane z serii 201El. A jeżeli w tym roku ma zostać oddane 12 egzemplarzy do ruchu to chyba będą lecieć po kolei do 2040, a w następnym z 2041 do 2047, czy nie?
Czy też obecna sytuacja w związku z zablokowaniem portów w Odessie i koniecznością tranzytu towarów z Ukrainy przez Polskę ma wpływ na zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne (w tym również te w wątku, czyli EU07, ET22, ET41 no i ET42)? Choć wiem, że sporym problemem jest brak sieci trakcyjnej oraz mała przepustowość na niektórych przejściach granicznych polsko-ukraińskich (m.in w Hrubieszowie), co powoduje, że linie te należy stopniowo przebudowywać i elektryfikować, a poniekąd modernizować jeżeli jest trzeba (być może w przyszłości udałoby się zelektryfikować oraz zmodernizować ciąg linii Rejowiec - Zamość - Hrubieszów, albo też Munina - Werchrata, bądź Rejowiec - Hrebenne, ale nie mam pewności, czy do tego dojdzie i czy będzie opłacalne. Na pewno niektóre linie szerokotorowe wymagają elektryfikacji, ale to już inny temat.), to jednak konieczność transportu większej ilości towarów powoduje zapotrzebowanie na większą ilość lokomotyw i wagonów, aby te mogły bezpiecznie i bezproblemowo przetransportować do portów na Bałtyku.
Jeżeli tak jest to kluczowa będzie rezerwa lokomotyw.
A w temacie to z tego co jakiś czas dostrzegłem to ET22-1140 też otrzymała klimatyzacje oraz reflektory stosowane z serii 201El. A jeżeli w tym roku ma zostać oddane 12 egzemplarzy do ruchu to chyba będą lecieć po kolei do 2040, a w następnym z 2041 do 2047, czy nie?