Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
@Kamil Sikora:
Przeczytałem i rodzi we mnie to pytanie, czy ktoś tutaj jest normalny ? Z opisywanej sytuacji poniżej zaczyna mi przypominać nieudolne sytuacje z lat 90-tych, gdzie cały czas szukano gotówki i obniżenia kosztów, jednak w tym przypadku jak i przy tam tych raczej są to wymówki. To po prostu wariactwo. A niestety nie są to lata 70/80-te, gdzie państwowy przewoźnik mógł bez problemu zastąpić stare nrdowskie maszyny nowymi elektrowozami.
To co widzę teraz jest to cofanie się wliczając w to praktyczny brak zakupów nowych lokomotyw, czy brak produkcji krajowych maszyn dwuczłonowych, manewrowych, czy bazujących na istniejącej serii, o czym już w jednym wątku pisałem.
Zastanawia mnie, czy ktoś nie powinien interweniować w PKP Cargo. Nie dopuszczalne jest kasowanie taboru, który mógłby służyć. A przez takie rzeczy potem prywatni przewoźnicy sprowadzają używane spalinowe lokomotywy, po czym prezes związku maszynistów zaczyna się wkurzać, że prywaciarze celowo sprowadzają spalinowozy aby smrodzić pod drutem w zrozumieniu takiej osoby.

Oczywiście zakup przez złomiarza nie oznacza całkowitego końca danej maszyny, gdyż prędzej, czy później niektórzy przewoźnicy lub zakłady mogą kupować tabor na złomowisku. Tak było w przypadku SM42-074 i 233, które zostały kupione przez Maxima od Złomstala Imbramowice, czy ET21-631, którą kupiło SKPL od Mardo. I to nie były jedyne sytuacje, gdyż jeszcze inne SM42 takie jak 2125, czy 2388 też były kupione przez Techservice i Omniloko od Złomstala i Olmetu. W tym przypadku tego też nie można wykluczyć.

Broń boże żeby nikt nie pomyślał o sprzedaży ET42. To seria z historią, a w przypadku wycofania maszyny tej serii muszą zostać zabezpieczone i przekazane do konkretnej placówki. Ewentualnie można rozważyć stworzenia tzw. parku Czapajewów w Karsznicach, w którym prezentowane byłyby pod zadaszeniem wszystkie 46 lokomotyw serii z możliwością powrotu do ruchu w przypadku kłopotów. Maszyny ET42 są na prawdę bardzo ciekawą serią.

Mimo żmudnej listy moją uwagę przykuła jedna rzecz, a konkretnie zakupione przez Martech Plus SM42-826 i 848. Ciekawe, czy zostały zakupione w celu demonstracji na opracowanie nowej lokomotywy manewrowej, czy będą równie dobrze pracować u nich na zakładzie ?

"Obecnie w kraju mamy już ponad 50 elektrowozów z silnikiem dojazdowym i wydaje się, że to będzie kierunek rozwoju obsługi bocznic. "

Nie do końca tak jest i bynajmniej nie dla wszystkich, szczególnie dla zakładów, które nie posiadają innych lokomotyw poza manewrowymi.

"Z naprawami ET22 typu 201Ek w Bydgoszczy jest w końcu pewien postęp (maszyny o numerach 2028 i 2029 są już prawie całkowicie okablowane), co sprawia że następne egzemplarze zostają przesyłane do rozbiórki i rozpoczęcia napraw. Myślę, że do końca roku (o ile oczywiście kilka pierwszych sztuk wyjedzie w końcu na szlaki - kibicujmy, aby tak było) do napraw skierowane zostaną pozostałe oczekujące P4 maszyny o numerach 2039-2047. "

Ja też kibicuję aby 2028 i 2029 w tym roku wyjechały na szlaki. Przy okazji zwolni się miejsce na hali w Bydgoszczy.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2021 - przez KazET21224142 - 07.08.2021, 00:07

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 910 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 571 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 258 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 178 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 351 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.