Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
O tym przetargu pisaliśmy niedawno na naszym portalu, polecam lekturę Wink  https://news.forumkolejowe.pl/2021/08/04...cargo-s-a/

Redukcja zbędnej nadwyżki pojazdów oczekujących od lat na skreślenie lub nie nadających się do wykonania im napraw P4/2 (ET22), rozbitych egzemplarzy (ET41) lub maszyn wymagających kolejnych napraw P5, których już nigdy dla serii EU07 a na pewno dla ponad 50 letnich egzemplarzy typu 4E w PKP Cargo nie będzie. Był na to czas mniej więcej do 2015-2016 roku, można było trochę w te pojazdy zainwestować i efektywnie eksploatować chociażby na składach kontenerowych lub w trakcji wielokrotnej, jednak szereg czynników sprawił, że tego nie dokonano. 
Niektóre skreślone ET22 można by oczywiście ratować ale nie w sytuacji, w której wymagają znacznych nakładów pieniężnych a w krzakach stoi kompletne ponad 100 maszyn, w tym ponad 30 głęboko zmodernizowanych ET22, których naprawy powinny być dokonane już dawno. 
Dodatkowo w zeszłym roku odstawiono ponad 50 sztuk całkowicie sprawnych maszyn "z drogi" wymagających jedynie napraw P4 bez żadnego uzupełniania braków, zaś obecnie do końca roku przybędzie następne 30 sztuk takich samych pojazdów. Naprawy tej dużej co by nie mówić grupy pojazdów przy obecnej sytuacji spółki również są wyzwaniem i tematem dużo ważniejszym niż składanie okradzionych złomów z krzaków, które czekały na rewizje od lat. 

Przetarg na sprzedaż taboru i wraków rozstrzygnięty za pierwszym razem w całości (!) pokazuje jak wielki jest obecnie popyt na złom. Można się zatem spodziewać następnych skreśleń i akcji kasacyjnych względem starego taboru wszystkich serii, z ET42 włącznie. 

Z manewrówkami ewidentnie poszukiwano gotówki, co pokazuje wystawienie nas sprzedaż kompletnych sztuk czynnych do 2018-2019 roku i wysokich numerów lokomotyw. Szkoda, że zostały zakupione przez firmy złomiarskie, jednak pokazuje to że popyt na modernizację tego typu lokomotyw wygasa. Obecnie w kraju mamy już ponad 50 elektrowozów z silnikiem dojazdowym i wydaje się, że to będzie kierunek rozwoju obsługi bocznic. 

Z naprawami ET22 typu 201Ek w Bydgoszczy jest w końcu pewien postęp (maszyny o numerach 2028 i 2029 są już prawie całkowicie okablowane), co sprawia że następne egzemplarze zostają przesyłane do rozbiórki i rozpoczęcia napraw. Myślę, że do końca roku (o ile oczywiście kilka pierwszych sztuk wyjedzie w końcu na szlaki - kibicujmy, aby tak było) do napraw skierowane zostaną pozostałe oczekujące P4 maszyny o numerach 2039-2047. 

Koszt odbudowy EU07-1530 byłby równy lub odrobinę niższy z wykonaniem maszyny następnej maszyny o numerze 1531 z innego egzemplarza serii EU07 i zapewne dlatego zaniechano dokonywania tego.
(04.08.2021, 13:19)KazET21224142 napisał(a): W zderzeniu brała udział lokomotywa EU07-1503 i ET22-906. I choć z ET22-906 nie powinno być kłopotów z przywróceniem do ruchu tak już z siódemki chyba nic może nie być. Widać, że doszło do wykrzywienia ostoi. Nie wiem, czy któryś z pracowników ma dokładne informacje w tym temacie.
To jaka przyszłość czeka te maszyny okaże się po oględzinach przez komisję powypadkową przewoźnika. Patrząc na uszkodzenia i obecną sytuację spółki osobiście nie wróżę EU07-1503 żadnej przyszłości poza kasacją. Mogę się oczywiście mylić, czas pokaże co dalej będzie.  Smile
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2021 - przez Kamil Sikora - 05.08.2021, 22:54

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 903 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 570 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 257 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 176 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 349 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.