27.07.2021, 12:42
@Kamil Sikora: A to rozumiem. Cóż na pewno może okazać się, że do planowanej marszałkowskiej spółki w skład wejdzie część pojazdów należących do UM oraz odstawiony na terenie Pesy ED59 (może jakieś odstawione w Pesie pojazdy trafią do takowego przewoźnika), dla którego byłaby na pewno szansa do eksploatacji w rodzimym województwie. Może zabrzmi to trochę absurdalnie, ale wydaje mi się, że jeżeli uda się utworzyć spółkę marszałkowską (Koleje Kujawsko-Pomorskie sp. z.o.o ?) to na pewno do sytuacji, że Arriva RP może zakończyć działalność w transporcie kolejowym lub ograniczyć swą ofertę przewozową do połączeń międzywojewódzkich. No, ale za siedem, czy dziesięć lat kolejowa mapa Polski będzie się znacząco różnić. Zresztą jeżeli o elektryfikacje to obecnie w kraju są prowadzone chyba z pięć takowych inwestycji, z czego 71-ka oczekuje na uruchomienie, a na Ełk - Korsze mają ruszyć w tym roku prace, ale jak w tym przypadku miałoby przebiegać prace tego nie wiem, choć wiadomo, że modernizacja i elektryfikacja będzie miała wpływ na przewozy towarowe na tym szlaku kolejowym.
A ten co to w ogóle za przetarg PKP Cargo w którym nie wiem ile ale jakieś parę maszyn to kasacja ? Co to w ogóle jest ? Czy komuś kowid zaszkodził, bo patrząc ja jego cześć to jest żart (serio ET22-751 oraz 386 i kilka EU07 ma iść do kasacji ? To jakiś żart.) . No a później przez takie podejście mamy potem płaczącego związkowca, który narzeka, że przewoźnicy sprowadzają używany spalinowy tabor z zagranicy aby "smrodzić pod drutem".
Poza tym czy nie zabraknie przez to lokomotyw manewrowych w PKP Cargo i czy chociaż część z nich nie powinna przejść modernizacji do 6Dg lub też SM42Dn. Wiem, że pytanie o to drugie nie w temacie jak i może trochę kontrowersyjne dla niektórych, którzy mogą zarzucić mi, że pytam o coś co jeszcze nie zostało zaprezentowane, ale temat nowej wodorowej lokomotywy od Pesy mnie interesuje. Nie wiem czy SM42Dn miałaby być produkowana seryjnie po przez modernizacje SM42, czy raczej powstawałaby jako nowa lokomotywa z wykorzystaniem części i rozwiązań z 6D, co ułatwiłoby serwis takowych pojazdów. Taka sama sytuacja prezentuje się w przypadku ET22 i EU07 na których powinne bazować nowe konstrukcje w celach łatwego serwisowania.
Pewne jest, że na pewno PKP Cargo będzie starało się nabyć w przyszłości lokomotywy wodorowe i na pewno byłyby to bazujące na konstrukcji SM42. Kto wie czy do intermodalu też nie zostałyby nabyte elektryczno-akumulatorowe manewrowe lokomotywy coś pokroju EM10.
No a wracając jeszcze do tematu to jakie niedawno na naprawy poszły ET22, gdyż z tego co wiem to z Rybnika do Bydgoszczy trafiły 2037 i 2038 oraz chyba dwa inne egzemplarze do napraw ?
Tak jeszcze w temacie, czy nie dałoby się odbudować EU07-1530 przy pomocy części którejś z innych siódemek (m.in z "mazowieckich" 118 i 130 lub niebieskich 123 i 151) ?
A ten co to w ogóle za przetarg PKP Cargo w którym nie wiem ile ale jakieś parę maszyn to kasacja ? Co to w ogóle jest ? Czy komuś kowid zaszkodził, bo patrząc ja jego cześć to jest żart (serio ET22-751 oraz 386 i kilka EU07 ma iść do kasacji ? To jakiś żart.) . No a później przez takie podejście mamy potem płaczącego związkowca, który narzeka, że przewoźnicy sprowadzają używany spalinowy tabor z zagranicy aby "smrodzić pod drutem".
Poza tym czy nie zabraknie przez to lokomotyw manewrowych w PKP Cargo i czy chociaż część z nich nie powinna przejść modernizacji do 6Dg lub też SM42Dn. Wiem, że pytanie o to drugie nie w temacie jak i może trochę kontrowersyjne dla niektórych, którzy mogą zarzucić mi, że pytam o coś co jeszcze nie zostało zaprezentowane, ale temat nowej wodorowej lokomotywy od Pesy mnie interesuje. Nie wiem czy SM42Dn miałaby być produkowana seryjnie po przez modernizacje SM42, czy raczej powstawałaby jako nowa lokomotywa z wykorzystaniem części i rozwiązań z 6D, co ułatwiłoby serwis takowych pojazdów. Taka sama sytuacja prezentuje się w przypadku ET22 i EU07 na których powinne bazować nowe konstrukcje w celach łatwego serwisowania.
Pewne jest, że na pewno PKP Cargo będzie starało się nabyć w przyszłości lokomotywy wodorowe i na pewno byłyby to bazujące na konstrukcji SM42. Kto wie czy do intermodalu też nie zostałyby nabyte elektryczno-akumulatorowe manewrowe lokomotywy coś pokroju EM10.
No a wracając jeszcze do tematu to jakie niedawno na naprawy poszły ET22, gdyż z tego co wiem to z Rybnika do Bydgoszczy trafiły 2037 i 2038 oraz chyba dwa inne egzemplarze do napraw ?
Tak jeszcze w temacie, czy nie dałoby się odbudować EU07-1530 przy pomocy części którejś z innych siódemek (m.in z "mazowieckich" 118 i 130 lub niebieskich 123 i 151) ?