Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
@Kamil Sikora: A to rozumiem. Cóż na pewno może okazać się, że do planowanej marszałkowskiej spółki w skład wejdzie część pojazdów należących do UM oraz odstawiony na terenie Pesy ED59 (może jakieś odstawione w Pesie pojazdy trafią do takowego przewoźnika), dla którego byłaby na pewno szansa do eksploatacji w rodzimym województwie. Może zabrzmi to trochę absurdalnie, ale wydaje mi się, że jeżeli uda się utworzyć spółkę marszałkowską (Koleje Kujawsko-Pomorskie sp. z.o.o ?) to na pewno do sytuacji, że Arriva RP może zakończyć działalność w transporcie kolejowym lub ograniczyć swą ofertę przewozową do połączeń międzywojewódzkich. No, ale za siedem, czy dziesięć lat kolejowa mapa Polski będzie się znacząco różnić. Zresztą jeżeli o elektryfikacje to obecnie w kraju są prowadzone chyba z pięć takowych inwestycji, z czego 71-ka oczekuje na uruchomienie, a na Ełk - Korsze mają ruszyć w tym roku prace, ale jak w tym przypadku miałoby przebiegać prace tego nie wiem, choć wiadomo, że modernizacja i elektryfikacja będzie miała wpływ na przewozy towarowe na tym szlaku kolejowym.

A ten co to w ogóle za przetarg PKP Cargo w którym nie wiem ile ale jakieś parę maszyn to kasacja ? Co to w ogóle jest ? Czy komuś kowid zaszkodził, bo patrząc ja jego cześć to jest żart (serio ET22-751 oraz 386 i kilka EU07 ma iść do kasacji ? To jakiś żart.) . No a później przez takie podejście mamy potem płaczącego związkowca, który narzeka, że przewoźnicy sprowadzają używany spalinowy tabor z zagranicy aby "smrodzić pod drutem".
Poza tym czy nie zabraknie przez to lokomotyw manewrowych w PKP Cargo i czy chociaż część z nich nie powinna przejść modernizacji do 6Dg lub też SM42Dn. Wiem, że pytanie o to drugie nie w temacie jak i może trochę kontrowersyjne dla niektórych, którzy mogą zarzucić mi, że pytam o coś co jeszcze nie zostało zaprezentowane, ale temat nowej wodorowej lokomotywy od Pesy mnie interesuje. Nie wiem czy SM42Dn miałaby być produkowana seryjnie po przez modernizacje SM42, czy raczej powstawałaby jako nowa lokomotywa z wykorzystaniem części i rozwiązań z 6D, co ułatwiłoby serwis takowych pojazdów. Taka sama sytuacja prezentuje się w przypadku ET22 i EU07 na których powinne bazować nowe konstrukcje w celach łatwego serwisowania.
Pewne jest, że na pewno PKP Cargo będzie starało się nabyć w przyszłości lokomotywy wodorowe i na pewno byłyby to bazujące na konstrukcji SM42. Kto wie czy do intermodalu też nie zostałyby nabyte elektryczno-akumulatorowe manewrowe lokomotywy coś pokroju EM10.

No a wracając jeszcze do tematu to jakie niedawno na naprawy poszły ET22, gdyż z tego co wiem to z Rybnika do Bydgoszczy trafiły 2037 i 2038 oraz chyba dwa inne egzemplarze do napraw ?

Tak jeszcze w temacie, czy nie dałoby się odbudować EU07-1530 przy pomocy części którejś z innych siódemek (m.in z "mazowieckich" 118 i 130 lub niebieskich 123 i 151) ?
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2021 - przez KazET21224142 - 27.07.2021, 12:42

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 910 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 572 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 258 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 178 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 352 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.