20.10.2020, 18:34
(18.10.2020, 15:09)Kamil Sikora napisał(a): Z tego co słyszałem niebawem po tamtejszych sieciach kolejowych będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy wyposażone w system ETCS, co przesądzi o możliwości jazdy ET22 oraz ET41.Będzie w Republice Czeskiej możliwość jazdy bez ETCS. Pojazd niewyposażony w żaden dopuszczony w Czechach system bezpieczeństwa do którego zaliczamy ETCS, sygnalizację kabinową oraz niemiecką "Sifę" lub wyposażony, ale z niesprawnymi ww. wszystkimi systemami będzie mógł jechać jeżeli w kabinie będzie przebywała druga osoba ze znajomością sygnalizacji i umiejąca zatrzymać awaryjnie pojazd/pociąg w razie zasłabnięcia maszynisty. Dodatkowo musi umieć podawać sygnały syreną dźwiękową i wysterować oświetlenie (ogólnie nie musi to być maszynista). W takim tzn. dwuosobowym składzie można jechać z vmax do 100 km/h. Jeżeli nie uda się przewoźnikowi zapewnić drugiej osoby do pomocy maszyniście pociąg można doprowadzić do najbliższej stacji węzłowej z vmax do 30 km/h. Jeżeli pozwolą warunki ruchowe, to można nawet pociąg doprowadzić do stacji docelowej z taką prędkością np. w porze doby gdy jest mały ruch i tak niska prędkość nie będzie przeszkadzać w przeprowadzeniu innych pociągów. W praktyce ET41 ze sprawnym urządzeniem "Mirel" i jej składowym elementem w postaci czeskiego "czuwaka", będzie mogła się poruszać w pojedynczej obsadzie z vmax do 100 km/h.
Pozdrawiam