08.06.2020, 15:06
"A jaką inną serię normalnotorowych lokomotyw dwuczłonowych posiadają Koleje Słowackie? Wink Otóż odpowiedź jest prosta - żadną inną" - Nie zgodzę się z tym zdaniem. Słowacy mają jeszcze w posiadaniu wyprodukowaną w niewielkich ilościach (22 sztuki, choć czasami są liczone w 44 sztukach na 22 pary) serię 125, która bazuje na serii 123 i eksportowanych do Polski ET40. Obecnie z tego co mi się wydaje to 18 maszyn tej serii jest w ruchu (jeden uległ wypadkowi, a pozostałe dwa zostały wycofane z ruchu). Część lokomotyw serii 125 posiada sprzęgi SA-3 (które były przez pewien czas zamontowane w ET40) i są kierowane do obsługi pociągów towarowych na granicy z Ukrainą. Seria 125 i 123 nie posiadają homologacji do ruchu w Polsce.
Niestety problem kradzieży części, czy węgla/złomu z wagonów na Śląsku są dosyć problematyczne. Sam osobiście widywałem często gdy po przejeździe pociągu towarowego (głównie PKP Cargo) na odcinku Częstochowa-Poraj (Linia kolejowa 1 lub 155) ktoś wyrzucał złom z wagonów, a następnie po wyrzuceniu wiele chwil później wracał i pakował to do samochodu.
Niestety problem kradzieży części, czy węgla/złomu z wagonów na Śląsku są dosyć problematyczne. Sam osobiście widywałem często gdy po przejeździe pociągu towarowego (głównie PKP Cargo) na odcinku Częstochowa-Poraj (Linia kolejowa 1 lub 155) ktoś wyrzucał złom z wagonów, a następnie po wyrzuceniu wiele chwil później wracał i pakował to do samochodu.