28.05.2020, 13:18
(26.05.2020, 07:50)KazET21224142 napisał(a): Z tą liczebnością głupio to brzmi. ET42 zostały zamówione przez PKP aby obsługiwać głównie magistralę węglową, stąd dostarczono 50 sztuk. Choć co prawda lokomotywy tej serii są też zatrudniane przy pociągach na bocznicy huty częstochowskiej i przy paru innych pociągach na Śląsku. Beznadziejny jest pomysł z przekazaniem na części. A z projektem do napraw P5 to chodzi tutaj o projekt ET42M z ZNTK Poznań ?
A do dziś istnieje zaledwie 46 sztuk wobec 147 sztuk ET41 oraz ponad 700 sztuk ET22. To prawie 3 razy mniej niż drugiej serii dwuczłonów i ponad 15 razy mniej niż najpopularniejszych lokomotyw sześcioosiowych. Części zamiennych ET42 jest mało i prędzej czy później musiało skończyć się to wyłączeniem którejś z nich (lub wkrótce nawet więcej niż jednej) na części, które posłużą do rezerwy obiegowej. Jeśli wiesz co to jest i jak ważne jest to w eksploatowaniu pojazdów kolejowych to zrozumiesz o co chodzi. Jeśli nie to polecam wybrać się do którejś z lokomotywowni PKP Cargo S.A. (ja byłem bodaj w 10 albo 11) i porozmawiać z osobami, które pracują przy bieżącym utrzymaniu lokomotyw elektrycznych, aby dowiedzieć się jak wpływa to na koszty utrzymywania serii.