25.05.2020, 11:50
Ostatnio na Ilostanie pojawiła się dyskusja i pytanie na temat ET42-004 i chciałbym się do niej odnieść. Uważam, że ET42-004 wraz z innymi lokomotywami powinna zostać zabezpieczona przed kradzieżami i wandalizmem, oraz przejść naprawę w momencie kiedy nastąpi wzrost przewozów. ET42 nie są starymi lokomotywami gdyby tak spojrzeć na serię lokomotyw 131 eksploatowaną przez ZSSK Cargo (słowacki odpowiednik PKP Cargo), które były też produkowane w tym samym czasie co ET42, czyli w latach 1980-1982. W tam tych latach wówczas koleje czechosłowackie kupowały dwuczłonowe elektrowozy serii 131, podobnie jak w przypadku robiło to PKP.
Same lokomotywy serii 131 dysponują tą samą mocą co ET42, a dodatkowo ponad 22 pojazdy miały możliwość wjazdu do Polski (obecnie jest to 20 lokomotyw obsługiwanych na terenie Polski przez Olavion i Inter Cargo, a jedna jest dzierżawiona przez Kolprem). Nie rozumiem dlaczego ET42 miałby zostać wycofane i co ma oznaczać w tym przypadku słowo "wycofanie" lub "zastępowanie ? W jakim sensie ? Skoro słowacki przewoźnik ZSSK Cargo eksploatuje w podobnym wieku, a w przypadku wspomnianego w tym temacie przetargu o Newag Dragonach dwu systemowych wydaje mi się też jakiś dziwnie naciągany. Dwu systemowe Dragony mogłyby co najwyżej zastąpić wyleasingowane 311D obsługujące linię kolejowe 137 i 287 (od Kamieńca Ząbkowickiego do Kędzierzyn Koźla/Opola Zachodniego) do czasu ich elektryfikacji. Gdyby te linie kolejowe byłby zelektryfikowane to byłoby lepsze połączenie pomiędzy Śląskiem, a Dolnym Śląskiem i tym samym ET26 miałyby kolejne linie kolejowe, które mogłyby obsługiwać. Choć nie tylko w ruchu towarowym byłaby lepsza obsługa, ale również w ruchu pasażerskim. Jednak to już inny temat jeżeli chodzi o ruch pasażerski.
Może ta opinia wydawać się głupia, ale mam wrażenie, że czasami niektóre sytuacje jakie się dzieją w PKP Cargo są sztucznie pompowane. Teraz jeszcze jak jest ten Thunderbolt z imieniem psa Rudiego Jagera z gry Wofenstein Old Blood z za Bałtyku zaczyna mówić straszne rzeczy na temat węgla w naszym kraju robi się nie ciekawie.
Mam nadzieję, że ET42-004 będzie chroniona przed "nie proszonymi gośćmi". Trzeba działać póki nie jest jeszcze za późno, aczkolwiek cała siła pozostaje w rękach pracowników. Wiem, że niektóre rzeczy może brzmią głupio, ale mam wrażenie, że niektóre z nich się łączą w jedną całość.
Same lokomotywy serii 131 dysponują tą samą mocą co ET42, a dodatkowo ponad 22 pojazdy miały możliwość wjazdu do Polski (obecnie jest to 20 lokomotyw obsługiwanych na terenie Polski przez Olavion i Inter Cargo, a jedna jest dzierżawiona przez Kolprem). Nie rozumiem dlaczego ET42 miałby zostać wycofane i co ma oznaczać w tym przypadku słowo "wycofanie" lub "zastępowanie ? W jakim sensie ? Skoro słowacki przewoźnik ZSSK Cargo eksploatuje w podobnym wieku, a w przypadku wspomnianego w tym temacie przetargu o Newag Dragonach dwu systemowych wydaje mi się też jakiś dziwnie naciągany. Dwu systemowe Dragony mogłyby co najwyżej zastąpić wyleasingowane 311D obsługujące linię kolejowe 137 i 287 (od Kamieńca Ząbkowickiego do Kędzierzyn Koźla/Opola Zachodniego) do czasu ich elektryfikacji. Gdyby te linie kolejowe byłby zelektryfikowane to byłoby lepsze połączenie pomiędzy Śląskiem, a Dolnym Śląskiem i tym samym ET26 miałyby kolejne linie kolejowe, które mogłyby obsługiwać. Choć nie tylko w ruchu towarowym byłaby lepsza obsługa, ale również w ruchu pasażerskim. Jednak to już inny temat jeżeli chodzi o ruch pasażerski.
Może ta opinia wydawać się głupia, ale mam wrażenie, że czasami niektóre sytuacje jakie się dzieją w PKP Cargo są sztucznie pompowane. Teraz jeszcze jak jest ten Thunderbolt z imieniem psa Rudiego Jagera z gry Wofenstein Old Blood z za Bałtyku zaczyna mówić straszne rzeczy na temat węgla w naszym kraju robi się nie ciekawie.
Mam nadzieję, że ET42-004 będzie chroniona przed "nie proszonymi gośćmi". Trzeba działać póki nie jest jeszcze za późno, aczkolwiek cała siła pozostaje w rękach pracowników. Wiem, że niektóre rzeczy może brzmią głupio, ale mam wrażenie, że niektóre z nich się łączą w jedną całość.