Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
#69
Ostatnio na Ilostanie pojawiła się dyskusja i pytanie na temat ET42-004 i chciałbym się do niej odnieść. Uważam, że ET42-004 wraz z innymi lokomotywami powinna zostać zabezpieczona przed kradzieżami i wandalizmem, oraz przejść naprawę w momencie kiedy nastąpi wzrost przewozów. ET42 nie są starymi lokomotywami gdyby tak spojrzeć na serię lokomotyw 131 eksploatowaną przez ZSSK Cargo (słowacki odpowiednik PKP Cargo), które były też produkowane w tym samym czasie co ET42, czyli w latach 1980-1982. W tam tych latach wówczas koleje czechosłowackie kupowały dwuczłonowe elektrowozy serii 131, podobnie jak w przypadku robiło to PKP.
Same lokomotywy serii 131 dysponują tą samą mocą co ET42, a dodatkowo ponad 22 pojazdy miały możliwość wjazdu do Polski (obecnie jest to 20 lokomotyw obsługiwanych na terenie Polski przez Olavion i Inter Cargo, a jedna jest dzierżawiona przez Kolprem). Nie rozumiem dlaczego ET42 miałby zostać wycofane i co ma oznaczać w tym przypadku słowo "wycofanie" lub "zastępowanie ? W jakim sensie ? Skoro słowacki przewoźnik ZSSK Cargo eksploatuje w podobnym wieku, a w przypadku wspomnianego w tym temacie przetargu o Newag Dragonach dwu systemowych wydaje mi się też jakiś dziwnie naciągany. Dwu systemowe Dragony mogłyby co najwyżej zastąpić wyleasingowane 311D obsługujące linię kolejowe 137 i 287 (od Kamieńca Ząbkowickiego do Kędzierzyn Koźla/Opola Zachodniego) do czasu ich elektryfikacji. Gdyby te linie kolejowe byłby zelektryfikowane to byłoby lepsze połączenie pomiędzy Śląskiem, a Dolnym Śląskiem i tym samym ET26 miałyby kolejne linie kolejowe, które mogłyby obsługiwać. Choć nie tylko w ruchu towarowym byłaby lepsza obsługa, ale również w ruchu pasażerskim. Jednak to już inny temat jeżeli chodzi o ruch pasażerski.

Może ta opinia wydawać się głupia, ale mam wrażenie, że czasami niektóre sytuacje jakie się dzieją w PKP Cargo są sztucznie pompowane. Teraz jeszcze jak jest ten Thunderbolt z imieniem psa Rudiego Jagera z gry Wofenstein Old Blood z za Bałtyku zaczyna mówić straszne rzeczy na temat węgla w naszym kraju robi się nie ciekawie.

Mam nadzieję, że ET42-004 będzie chroniona przed "nie proszonymi gośćmi". Trzeba działać póki nie jest jeszcze za późno, aczkolwiek cała siła pozostaje w rękach pracowników. Wiem, że niektóre rzeczy może brzmią głupio, ale mam wrażenie, że niektóre z nich się łączą w jedną całość.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Naprawy lokomotyw ET22 i ET41 w latach 2019-2020 - przez KazET21224142 - 25.05.2020, 11:50

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 914 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 574 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 258 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 178 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 353 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.