Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
#63
W sumie po ostatniej dyskusji jaka była na Ilostanie jak i tu w temacie odnośnie nadwyżek uważam, że PKP Cargo mogłoby wspierać polskie zakłady przemysłowe i kopalnie aby móc potem z nich wywozić materiały (w tym również węgiel). W takim przypadku większość taboru kolejowego mogłaby mieć więcej zatrudnienia lub też mogłaby być używana przez spółki współpracujące z PKP Cargo (jak już wcześniej wspominałem). Gdyby na Śląsku lub województwie opolskim powstałyby kopalnie zajmujące się zgazowaniem węgla (oczywiście z dostępem do linii kolejowych) transport dla PKP Cargo obok przewozów intermodalnych byłby dosyć dobrym zyskiem. Tauron i Grupa Azoty (dla Grupy Azoty PKP Cargo prowadziło w województwie Śląskim pociągi składające się z wagonów Tadds) już nawet pracują nad metodą gazyfikacji węgla i co ciekawe są jakieś plany gazyfikacji węgla w Kędzierzynie Koźlu (nie wiem na ile są realne, ale dosyć ciekawe). Jednakże gdyby takie gazyfikacja węgla właśnie odbywała się Kędzierzynie Koźlu i w tym przypadku odbywałby się transport na zachód (w kierunku Wrocławia i dalej do Niemiec lub innych krajów) należałoby w takim przypadku zelektryfikować linie kolejową 137, 287 i 288. W przypadku elektryfikacji tych odcinków, a szczególnie odcinka Kędzierzyn Koźle - Kamieniec Ząbkowicki i odcinka Opole Zachodnie - Nysa zwiększyłoby możliwość eksploatacji lokomotyw elektrycznych i dałoby łatwiejsze połączenie szopie PKP Cargo w Kamieńcu Ząbkowickim z województwem Opolskim oraz zwiększyłoby możliwości nie tylko dla przewoźników towarowych, ale również dla przewoźników osobowych takich jak Polregio, czy PKP Intercity. Linia kolejowa 288 mogłaby być też dobrą trasą zjazdu pociągów towarowych z Nysy na linię kolejową 132 i na odwrót. Oczywiście należałoby też w takim przypadku zainwestować w naprawy linii kolejowych na Śląsku, w tym również w odbudowę odcinka Zabrze Biskupice-Pyskowice (Linia Kolejowa nr 132).

Myślę, że pomysł z transportem zgazowanego węgla na kolei mógłby przynieść sporo zysków, nie tylko dla PKP Cargo, ale również dla innych przewoźników gdyby też ktoś planował transport tego typu. Niestety nie wiem za bardzo, czy są tablice ADR, które informują o transporcie zgazowanego węgla i czy znalazłyby się wagony do takiego transportu na Polskiej kolei.

Choć może dla niektórych ten pomysł jest dziwny, to myślę że dla wielu przedsiębiorców byłby sukcesem. W tym przypadku wiele taboru PKP Cargo mogłoby mieć zatrudnienie i sytuację mogłoby to o wiele bardziej poprawić, choć zgazowanie węgla jest grubą inwestycją wartą uwagi. Wtedy mogłaby być mniejsza nadwyżka taborowa.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Naprawy lokomotyw ET22 i ET41 w latach 2019-2020 - przez KazET21224142 - 15.05.2020, 22:57

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 914 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 574 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 258 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 178 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 353 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.