25.04.2020, 14:31
To prawda i mam pełną świadomość tego w jakich czasach te pojazdy były projektowane Zresztą ja nie zamierzam tutaj nikomu wytykać błędów i krytykować pojazdów typu 201Em oraz 201Ek jako kompletnie nieudanych i będących całkowitą porażką, gdyż nie czuję się do tego kompetentny. Pragnę zauważyć, że z przebiegów o których wspomniałem wynika także dużo lepsza dostępność pojazdów obydwu typów w końcowym okresie ich eksploatacji przed odstawieniem. Wykonywały one wówczas miesięczną pracę kilometrową na poziomie podobnych do zwykłych ET22 (około 6-7 tys.) a w przypadku 201Em była to nawet większa praca, a miesięczne przebiegi sięgały blisko 9-10 tys. km Trzeba również mieć świadomość jaką rolę odegrał projekt lokomotyw 201Em w projektowaniu i powstawaniu pierwszych od czasu przemian gospodarczych nowych lokomotyw elektrycznych polskiej budowy typu E6ACT, które były przecież budowane właśnie w ZNLE S.A. Gliwice.