Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
#52
Cytat:Wydanie czoperowe z przełączaniem grup silników pozostawi wszystkie wady tego elektrowozu, dokładając kolejne, związane z grzaniem energoelektroniki.
W rozwiązaniach czoperowych nie stosuje się przełączania grup. 
Cytat: Z kolei nieprzełączanie grup silników spowoduje znaczne prądy rozruchu i bardzo długi rozruch.
ET22 z rozruchem impulsowym przy pełnej sile rozruchowej na początku rozruchu pobierałaby z sieci ok 60-70A zamiast 600A. Praca impulsowa byłaby konieczna do ok. 50 km/h. Później można by zwierać stycznikami przekształtniki, bądź przechodzić na stałe otwarcie kluczy tranzystorowych. Czeskie 162/163/363 pracują impulsowo cały czas. Mogłyby zwierać przekształtniki przy prędkości ok. 70 km/h pod warunkiem że zastosowano by w nich silniki szeregowe DC, ale Skoda wybrała rozwiązanie z silnikami DC obcowzbudnymi.
Cytat:Trochę słabe zagranie, że do lokomotywy wsadza się silniki pracujące poza swoimi parametrami. Tak czy inaczej, czas rozruchu impulsowego był w latach 80. i 90., dziś są lepsze rozwiązania.
Dla lokomotyw nowobudowanych pełna zgoda. ET22 już istnieją i mają silniki o dobrych parametrach. Na potrzeby przewozów towarowych po prostu lepszych nie trzeba tzn. na pewno nie za wszelką cenę. Rozruch impulsowy zastosowano nawet w przebudowanym "gagarinie" na elektrowóz 3kV. Rozwiązanie o tyle ciekawe, że silniki nie są zasilane bezpośrednio wprost z sieci poprzez przekształtnik, ale są galwanicznie odseparowane od sieci za pośrednictwem wysokoczęstotliwościowych transformatorów zasilanych przekształtnikami IGBT. Na ET22 nie byłoby potrzeby tak komplikować układ, ale układ taki daje wiele korzyści. Pierwsza to można zasilać i sterować niezależnie wszystkimi sześcioma silnikami (ET22 ze zwykłym układem PWM miałaby trzy grupy po dwa silniki). Druga korzyść to separacja galwaniczna od plusa i minusa sieci trakcyjnej. Silniki byłby praktycznie niewrażliwe na zawilgocenie czy ogólnie pogorszony stan izolacji (po prostu masa pojazdu jest na neutralnym potencjale względem źródła zasilającego silniki).
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Która na naprawę ? Czyli pytanie o naprawy lokomotyw ET22 i ET41 w 2019-2020 roku - przez zeus04 - 24.04.2020, 19:58

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 914 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 574 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 258 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 178 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 353 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.