19.04.2020, 00:22
(17.04.2020, 10:37)rustsaltz napisał(a): Jakieś prace poprawiające cokolwiek w maszynach serii 22-20xx są robione przy okazji P4?Są i to nawet dosyć spore prace Maszyny będą mieć przebudowane pulpity maszynisty i nowy system sterowania wzorowany na lokomotywach serii EU46. Co z tego wyjdzie to zobaczymy.
Czy spadek przewozów w PKP Cargo (w tym również pojazdy w zapasie) wiąże się też z koronawirusem ? Gdyż z tego co słyszałem ruch graniczny w ostatnimi czasu się zmniejszył. PKP Intercity zwróciło wszystkie Vectrony, które używali na pociągach do Niemiec, oraz podobno (choć informacja nie potwierdzona, ale opisana przez jednego z użytkowników) Inter Cargo zakończyło eksploatację czterech lokomotyw serii 183 (numery: 003, 007, 015 i 032) oraz zwróciło je właścicielowi. Takie sytuacje, które powodują, że brak transportu granicznego lub ograniczenie go są rzeczą, które mogą poważnie osłabić spółki których głównym celem jest zapewnianie obsługi zagranicznego pociągu lub lokomotywy na terenie Polski.
Co do 22-20xx to ich naprawy P4 będą odbywać tylko w Bydgoszczy, czy inne ZNTK będą się nimi zajmować i odnośnie samych napraw tych pojazdów to czy będą miały homologacje na Rail Baltice'ę w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, lub Estonia) lub możliwość poruszania się po Czechach i Słowacji ?
Zdaje się, że względem marca nie ma wyraźnego spadku ogółem, jednakże jest zdecydowany spadek w ruchu na południe. W związku z tym dużo lokomotyw serii ET22, ET41 i EU46 pozostało bez pracy, przez co podejmuje służbę na pociągach krajowych.