17.04.2020, 13:42
(16.04.2020, 11:59)Kamil Sikora napisał(a): Zgadza się, dojechała do Bydgoszczy na P4. Prace przy naprawie P4 ET22-2028 są już bardzo zaawansowane a naprawa zbliża się do końca, w związku z czym przesłany do naprawy został kolejny egzemplarz.
Jeśli chodzi o 763, 836 i 858 to z tego co wiem wszystkie trzy są gotowe do jazdy próbnej / odbioru po naprawach, jednak z racji gigantycznej ilości maszyn w zapasie (140 sztuk) ich odbiory są wstrzymane (i słusznie).
Do P5 do Ostrowa Wielkopolskiego dojechał również ET41-190.
Czy spadek przewozów w PKP Cargo (w tym również pojazdy w zapasie) wiąże się też z koronawirusem ? Gdyż z tego co słyszałem ruch graniczny w ostatnimi czasu się zmniejszył. PKP Intercity zwróciło wszystkie Vectrony, które używali na pociągach do Niemiec, oraz podobno (choć informacja nie potwierdzona, ale opisana przez jednego z użytkowników) Inter Cargo zakończyło eksploatację czterech lokomotyw serii 183 (numery: 003, 007, 015 i 032) oraz zwróciło je właścicielowi. Takie sytuacje, które powodują, że brak transportu granicznego lub ograniczenie go są rzeczą, które mogą poważnie osłabić spółki których głównym celem jest zapewnianie obsługi zagranicznego pociągu lub lokomotywy na terenie Polski.
Co do 22-20xx to ich naprawy P4 będą odbywać tylko w Bydgoszczy, czy inne ZNTK będą się nimi zajmować i odnośnie samych napraw tych pojazdów to czy będą miały homologacje na Rail Baltice'ę w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, lub Estonia) lub możliwość poruszania się po Czechach i Słowacji ?