01.01.2020, 19:27
Ja jednego nie rozumiem. Część lokomotyw serii ET22 którym ostatnio zmieniono statusy na OS (obecnie TWzE) wśród nich są też maszyny w dobrym stanie technicznym (jak np: 732, 760, 796, 814, czy 981), a ET22-797 do której podobno nie ma planów przywrócenia do ruchu ma OR. Czy rzeczywiście są jakieś nowe plany PKP Cargo odnośnie niektórych długo odstawionych lokomotyw ? Czy zmiana statusów wiąże się z kryzysem przewozowym jaki dotknął PKP 10 lub 20 lat temu i czy w obecnym (2020) będzie doskwierał ? Czy niektóre ET22, bądź 4E (siódemki) zostaną sprzedane do prywatnych przewoźników, bądź też przekazane w drodze do aportu zależnym spółkom takim jak PKP Cargo Service lub International (dawna AWT Ostava) ?
Co do ET22-490 i 497 to warto zwrócić uwagę, że te maszyny były wcześniej odstawione przez przepisy UTK z 2010 roku, więc nic dziwnego że wkrótce powrócą do ruchu. Takich maszyn z niższych numerów mogłoby się znaleźć więcej które mogłyby powrócić do ruchu Jeżeli tylko stan techniczny oraz ilość przejechanych kilometrów od roku produkcji na to pozwala.
Co do ET22-490 i 497 to warto zwrócić uwagę, że te maszyny były wcześniej odstawione przez przepisy UTK z 2010 roku, więc nic dziwnego że wkrótce powrócą do ruchu. Takich maszyn z niższych numerów mogłoby się znaleźć więcej które mogłyby powrócić do ruchu Jeżeli tylko stan techniczny oraz ilość przejechanych kilometrów od roku produkcji na to pozwala.