18.11.2019, 18:30
Ah literówka, miałem napisać: "najmniej zawodne jeśli chodzi przewozy towarowe" czyli w zależności od przeznaczenia maszyny. Tylko zaciekawiła mnie informacja od PeKaPa, w której piszę o problemach z uruchomieniem o których w ogóle nigdy nie słyszałem. Czy takie problemy występowały już od początku eksploatacji, czy po konkretnej naprawie i czy to jedyny problem tej serii ? Największa ciekawostka jaka przykuła moją uwagę w tej serii maszyn to ,że od ponad chyba około 23 lat nie zezłomowano żadnej lokomotywy tej serii, a jedynie egzemplarze powypadkowe, których ilość była prawdopodobnie cztery (chociaż nie wiem czy faktycznie przyczyną skreślenia ET42-045 ze stanu był wypadek w 1987 roku ?), co jest nieliczoną sytuacją w serii danych lokomotyw jeżdżących na PKP (mówiąc tu o pojazdach wyprodukowanych w XX wieku, nie licząc pojazdów nie dawno sprowadzonych przez prywatnych przewoźników). Wiem że może moje pytanie dotyczące napraw wyżej wymienionych maszyn jest trochę głupie ze względu na faktyczną dynamiczną sytuację gdzie na remont poszło wiele od dłuższego czasu odstawionych maszyn, zwłaszcza że ciężko raczej stwierdzić teraz co będzie szło na naprawę a co nie. Jednak chyba nie byłoby głupio zapytać czy jakaś z rządków odstawionych w latach 2009-2014 lokomotyw z zielonym malowaniem serii ET22 przejdzie naprawę w tym roku ?