16.05.2020, 17:39
Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.
Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.
Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?
Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.
Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.
Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?
Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.