02.02.2018, 14:50
W Polsce mamy dość znaczący problem z organizacją transportu zbiorowego, zwłaszcza tego kolejowego. Z jednej strony jedno PKP przy jednoczesnej konkurencji byłoby możliwe - analogicznie jak w wielu miastach z komunikacją miejską, gdzie PKP pełniłoby funkcję organizatora transportu jednak właściwi przewoźnicy byliby wybierani w drodze przetargu. Powiedziałbym nawet, że wilk byłby syty i owca cała - nie mieliśmybyśmy problemu dezintegracji przy jednoczesnym zachowaniu typowej konkurencji. Z drugiej strony rodziłoby to jakieś patologie i problemy...
Integracja PKP jaką zapowiada Mamiński co do zasady jest w porządku - nie mniej nie wolno zapomnieć, że czasy kiedy kolej aby sprawnie funkcjonować musiała być pod znaczącą opieką państwa chyba już minęły...
Integracja PKP jaką zapowiada Mamiński co do zasady jest w porządku - nie mniej nie wolno zapomnieć, że czasy kiedy kolej aby sprawnie funkcjonować musiała być pod znaczącą opieką państwa chyba już minęły...