01.02.2018, 17:22
Stworzenie jednego PKP ma swoje plusy i minusy. Osobiście nie jestem zwolennikiem monopolu ani na kolei, ani w żadnej innej dziedzinie, bo to do niczego dobrego nie prowadzi. Jednak jest też druga strona medalu, że wspólna taryfa od osobówki po Pendolino (o czym pisałem powyżej i na co z resztą wylała się fala hejtu) byłaby bardziej korzystna dla pasażerów, zwłaszcza tych, którzy z kolei korzystają sporadycznie i nie są wtajemniczeni w ofertach obniżających koszty podróży. Takie coś da się stworzyć, jak się tylko chce, czego najlepszym przykładem jest kolej w Czechach. Tamtejsze České Dráhy obsługują wszystkie połączenia od osobówek po Pendolino, co więcej na każdą kategorię pociągów (których jest więcej niż w Polsce) obowiązuje jedna cena biletu. Uzupełnieniem oferty České Dráhy są spółki prywatne - Leo Express i Regio Jet w ruchu dalekobieżnym, oraz GW Train Regio w ruchu lokalnym w zachodnich Czechach.
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas