Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycofanie ET22, ET41, ET42
#1
Jak myślicie kiedy zostaną wycofane te serii z eksploatacji przez PKP Cargo S.A i czym ewentualnie mogłyby zostać zastąpione? pytam z ciekawości może ktoś coś wie na temat dalszych losów byków, jamników i rusów Smile
Odpowiedz

#2
Dużo wody w Wiśle jeszcze upłynie zanim zostaną wycofane. A czym zastąpione pewnie tym co będzie produkowane za jakieś 20 lat Wink A tak na poważnie to wymiana na pewno będzie następować stopniowo, biorąc pod uwagę że tych lokomotyw są setki sztuk więc całościowa wymiana w stosunku 1 do 1 na pewno nie wchodzi w grę bo koszty sięgały by miliardów zł. A co do dwuczłonowych lokomotyw wątpię by zostały wymienione na inne dwuczłony, obecne jednoczłonowe loki mają większą moc i silę pociągową niż jamniki czy ruski. Ale to wszystko w swoim czasie i stopniowo wiec pewnie wymienione przez ciebie loki zostaną zastąpione przez lokomotywy różnych typów i wersji.
Odpowiedz

#3
Co do serii ET22 to pewnie jeszcze bardzo długo pozostaną w eksploatacji. Starsze egzemplarze ET41 przechodzą właśnie naprawy piątego poziomu utrzymania (główne), więc należy się spodziewać że pozostaną w ruchu co najmniej 20-25 lat. Niepewna natomiast jest przyszłość serii ET42. Jej najstarsze egzemplarze za rok, dwa, wymagać będą naprawy P5. Nie do końca wiadomo czy PKP Cargo się na nie zdecyduje, wydaje się że raczej postawią na naprawy P5 lokomotyw ET41. Tak czy inaczej maszyny serii ET42 powinniśmy spotykać na szlakach jeszcze co najmniej 6-8 lat.
Odpowiedz

#4
Wszystkie wymienione serie lokomotyw są już w dosyć zaawansowanym wieku (najmłodsze ET22 w wieku 28 lat, najmłodsze ET41 w wieku 35 lat i najmłodsze ET42 w wieku 34 lat) i wyraźnie potrzebują odmłodzenia w postaci naprawy P5 z modernizacją lub też zastąpienia przez nowe pojazdy. Z racji tego, że serie ET22 i ET41 są to serie bardzo liczne i PKP CARGO posiada ich bardzo dużo na swym ilostanie (ET22 -> 838 sztuk, ET41-> 148 sztuk) to w ich przypadku bardziej opłacalnym działaniem niż zakup nowych lokomotyw będzie modernizacja tak jak opisał to kolega Kolejman75. Zostaną ode poddane prostym modernizacjom, które  będą głównie dotyczyć wymiany okablowania szaf WN/NN, naprawy sprężarki/sprężarek głównych a także poprawienia komfortu pracy maszynisty poprzez zabudowę nowych ergonomicznych pulpitów maszynisty (tak jak w lokomotywach ET22-201El-12xx oraz EU07-303Eb-15xx) oraz klimatyzacji kabin maszynisty.  Po takich modernizacjach lokomotywy te z powodzeniem będą mogły pełnić służbę przez następne 20-25 lat.  Zasadniczo moim zdaniem poddanie lokomotyw serii ET42 modernizacjom o podobnym zakresie bez ingerencji w ich radziecki układ napędu, również byłoby możliwe choć... trudno powiedzieć czy PKP CARGO podejmie taką decyzję zostanie czy też zdecyduje o ich zastąpieniu przez serię ET41, która obecnie jest bardzo intensywnie i licznie poddawana modernizacji. Zasadniczo Zakład Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Zduńskiej Woli Karsznicach, który zna tę serię lokomotyw najlepiej w Polsce powinien poradzić sobie z takim zakresem naprawy P5+M choć pytanie czy taka inwestycja byłaby opłacalna patrząc przyszłościowo.
Odpowiedz

#5
Daj Panie Prezesie i wszyscy święci, aby złom w postaci ET41, EU07 i ET22 wycofali jak najszybciej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...80556.html

Artykuł moim zdaniem pasujący do tematu i rzucający trochę "nowego światła" na temat wycofania starych lokomotyw Smile  Jak widać na "zachodzie" ponad 40-letnie maszyny z powodzeniem można eksploatować dalej i poddawać modernizacjom. Co o tym myślicie koledzy?
Odpowiedz

#7
Tam jest inna kultura techniczna to raz, dwa te lokomotywy nie tkwią prawdopodobnie technologicznie w latach 30. zeszłego wieku.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
^^^ Skoro tam jest inna kultura techniczna, to co Ty byś chciał?
Odpowiedz

#9
Przy ogromnej ilości byków na stanie, kilkanaście sztuk to jeszcze nie koniec serii ale myślę, że warto to odnotować


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/297...sacji.html
Odpowiedz

#10
(14.03.2017, 14:06)matiwi napisał(a): Przy ogromnej ilości byków na stanie, kilkanaście sztuk to jeszcze nie koniec serii ale myślę, że warto to odnotować  


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/297...sacji.html

Każdy kto widział niejedną szopę sam wie ile stoi i rdzewieje maszyn...ja uważam ,że nie ma co czekać i należy pozbyć się tych sztuk z których nawet już części nie będą nadawać się jako dawcy...za sam złom pewnie wiele na skale przedsiębiorstwa to nie będzie , ale choćby za to wesprzeć akcję charytatywną to zawsze coś..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#11
Zrujnowana lokomotywa ET41-153 (ostatnia rewizja 21 sierpnia 1996 r.) skierowana do naprawy P5 w PKP CARGOTABOR ZNT Ostrów Wielkopolski. Wygląda na to, iż wszystkie maszyny tej serii bez względu na rok produkcji i stan techniczny zostaną przywrócone do ruchu. Ciekawa dyskusja na galerii rail.phototrans : http://rail.phototrans.eu/14,116129,0,HCP_203E_.html
Odpowiedz

#12
Ano Czapajewy się kończą, to inne trzeba wskrzeszać
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
Stan na 14.04.2017r.
W Ostrowie w oczekiwaniu na naprawę oczekują widoczne na zdjęciach ET41-153, ET41-192, ET41-198: https://www.facebook.com/MrPitagoras1989...9870975909
a także ET41-077, ET41-136, ET41-137, ET41-150, ET41-186.
W trakcie napraw były dwa lub trzy jamniki, ale numerów nie znam.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#14
(15.04.2017, 17:11)pitagoras23 napisał(a): Stan na 14.04.2017r.
W Ostrowie w oczekiwaniu na naprawę oczekują widoczne na zdjęciach ET41-153, ET41-192, ET41-198: https://www.facebook.com/MrPitagoras1989...9870975909
a także ET41-077, ET41-136, ET41-137, ET41-150, ET41-186.
W trakcie napraw były dwa lub trzy jamniki, ale numerów nie znam.

Zakład w Ostrowie pracuje pełną parą, oprócz wymienionych przez Ciebie maszyn w trakcie napraw są ponadto: ET41-005, ET41-031, ET41-089, ET41-108, ET41-121, ET41-123 i ET41-197, która powinna być na ukończeniu i wyjechać pod koniec miesiąca po naprawie. Cargo naprawdę ostro wzięło się za naprawy tych maszyn, coś pięknego  Big Grin Cool
Odpowiedz

#15
Aż tylu loków, nawet w postaci połówkowej na szopie nie widziałem. Było wiele wolnych stanowisk. A dodatkowo widziałem tam ICkowe 07-030 oraz 07-1026
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023 KazET21224142 140 71 726 15.03.2024, 21:23
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 36 350 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 204 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 103 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  ET22-1059 status 'OR' defiler 2 3 584 25.09.2018, 17:25
Ostatni post: defiler

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.