Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ukrotniona trakcja
#1
Witam serdecznie.
Czy uzyskam podpowiedz odnośnie obliczeń trakcji ukrotnionej? Jestem studentką na 3 roku, kierunek Transport. Piszę projekt, w którym muszę stworzyć tabor kolejowy. Wstępne obliczenia pokazały, ze jedna lokomotywa nie wystarczy, żeby udżwignąć wszystkie wagony - wychodzi zbyt male przyspieszenie. Więc muszę zastosować ukrotnić trakcje, dodając jeszcze jedną (taką samą - polecenia wykładowcy) lokomotywę. W projekcje wykorzystuje: lokomotywa: Lokomotywa elektryczna towarowa serii: ET22 (typ 201E) oraz wagony 141A (zmodernizowany).
Normalnie, jak obliczam przyspieszenie, to robie obliczenia, biorąc dane jednej lokomotywy i n-ilości wagonów. Przy ukrotnieniu dodaje dodatkowo jedną lokomotywę. W jaki sposób trzeba wówczas robić obliczenia, ukrotniając trakcje, czyli dodając jeszcze jedną lokomotywe?

Mam nadzieję, ze ktoś ze studentów (obecnych lub byłych) wyjaśni w jaki sposób mam zrobić obliczenia?

Z góry bardzo dziękuję :-)
Natalia.
Odpowiedz

#2
Czy mi się wydaje czy ET22 nie miały ukrotnienia? Tzn, jakieś prototypy chyba miały, ale rwały wszystko przy starcie i nigdy nie jeździły razem?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#3
Dziękuję za odpowiedz Wink

A które elektryczne lokomotywy typu CoCo (akurat taki typ mam pierwotnie podaną w danych) mogą jezdzić w trakcji ukrotnionej?

Lub ewentualnie jakie lokomotywy innego typu , np. BoBo mogą jezdzić w trakcji ukrotnionej?

Z góry dziękuje za odpowiedz, ewentualną konsultacje ;-) Bardzo mi zależy wyjaśnić sytuacje.

pozdrawiam,
Natalia.
Odpowiedz

#4
sm31-131 napisał(a):Czy mi się wydaje czy ET22 nie miały ukrotnienia? Tzn, jakieś prototypy chyba miały, ale rwały wszystko przy starcie i nigdy nie jeździły razem?
Dokładnie chodzi o egzemplarze nr 1001 i 1002:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... =ET22-1002