Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warszawa Śródmieście
#1
Drodzy Forumowicze,

zwracam się do Was z małą prośbą :-) Jestem studentem Uniwersytetu Warszawskiego i przeprowadzam badania etnograficzne na dworcu śródmieście. Zbieram historie, opowieści i wypowiedzi osób związanych z dworcem śródmieście jako miejscem/"nie-miejscem". Bardzo chciałbym jednak uzupełnić moje badania o wypowiedzi z forum internetowego. Zależy mi na wypowiedziach osób, które dworzec śródmieście znają, pamiętają, czy też w jakiś sposób kiedyś go "użytkowały"/były z nim związane/miał on związek z ich pracą (jako pracownik kolei, podróżny, ochroniarz, czy w jakikolwiek inny sposób).  Mam nadzieję, że będzie to dla Was ciekawy temat i podzielicie się na forum paroma historiami, opowieściami, refleksami, wiedzą czy subiektywnymi odczuciami :-)

Bardzo interesują mnie na przykład kwestie:

- tego jak dworzec śródmieście wyglądał kiedyś - jakie biznesy, sklepy, punkty usługowe się tam znajdowały. Czy była tam np. jakaś restauracja/jadłodajnia dworcowa? Może ktoś pamięta?

- Jak dworzec ten prezentuje się z perspektywy pracownika kolei? Jest on chyba jednym z najczęściej uczęszczanych dworców w Polsce o sporym natężeniu ruchu. Czy praca na nim/z nim związana różni się jakoś znacząco od tej przy innych dworcach, czy posiada on swoją specyfikę z punktu widzenia pracowników kolei, np. kierujących pociągiem?

- Czy ktoś może pracował jako ochroniarz na dworcu śródmieście i mógłby podzielić się tym, jak wygląda ta praca w porównaniu do np. innych miejsc, gdzie zdarzyło mu się pracować?

- Czy macie jakieś własne, historie, opowieści, anegdoty związane z dworcem śródmieście, które zapadły Wam w pamięć i którymi chcielibyście się podzielić?

Mam nadzieję, że będzie to interesujący temat i będę wdzięczny za wszystkie wypowiedzi :-)


Zbigniew Bujak
Odpowiedz

#2