Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Od czego zależy szlakowa na prostym kawałku toru?
#1
Zastanawiam się od czego zależy szlakowa na prostym odcinku toru. Ma ktoś jakąś tabelkę do wyliczania szlakowej dajmy na to przy szynie S49 i podkładach drewnianych z przytwierdzeniem śrubowym "K"?
Odpowiedz

#2
Prędkość drogowa (potocznie zwana szlakową) zależy m.in. od kategorii linii kolejowej
http://www.transportszynowy.pl/kolparametrylin.GIF
jak i od stanu toru kolejowego wg standardów konstrukcyjnych nawierzchni
(załącznik 2 instrukcji Id-1
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_ ... d/Id-1.pdf )
Odpowiedz

#3
Chodzi mi o czysto techniczne możliwości osiągnięcia danej szlakowej a nie papierkowe sprawy z kategoriami linii.
Odpowiedz

#4
W Id-1 jest bodaj wzór, z którego prędkość wychodzi (chodzi o zwichrowanie toru).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
W załączniku 13 tej instrukcji Id-1 masz właśnie podane w jakich odchyłkach muszą zawierać się wymiary toru aby nadać mu odpowiednią prędkość. Rzeczy idealne istnieją w teorii budując czy remontując coś zbliżysz się bardziej lub mniej do tych wymiarów idealnych. np.; podbijając tor ręcznie na pewno nie zrobisz tego tak dokładnie jak Plasser wiec osiągniesz inne parametry i mniejszą prędkość. Druga sprawa to to że nic nie jest wieczne i podlega zużyciu. Zużycie szyn podkładów i podtorza powoduje że tor się "rozjeżdża" wiec albo trzeba go znowu remontować albo obniżyć prędkość.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wyjazd z toru nieposiadającego semafora Masz 6 3 528 01.04.2021, 06:11
Ostatni post: rustsaltz
  Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie bialostoczanin 4 5 426 13.05.2015, 23:51
Ostatni post: bialostoczanin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.