Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anglik na planie schematycznym - jak ułożyć drogę?
#1
Mam taki problem, ponieważ szkolę się na nastawniczego i nie potrafię zrozumieć jak ułożyć anglika odpowiednio do kierunku jazdy bo wiem, że jeśli jest na krzywo jazda to cały w minusie a jak na prosto to cały w plusie jednakże schody zaczynają się gdy jazda ma odbyć się np. z toru 2 od stacji Płock na tor 4 do stacji Cisów i np. z toru 6 od stacji Cisów na tor 4 do stacji Płock?

Proszę o odpowiedź, będę bardzo wdzięczny.

Tutaj taki schemat.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz

#2
Rozjazd krzyżowy podwójny nr 4 posiada dwie dźwignie nastawcze: 4ab i 4cd.
W położeniu zasadniczym (4ab+, 4cd+) możliwa jest jazda z toru nr 4 na wprost do Płocka torem prawym (lub jazda odwrotna).
Przełożenie dźwigni 4cd (4cd-) przy położeniu dźwigni 4ab+ umożliwi jazdę z toru nr 6 do Płocka torem prawym, lub jazdę z tego toru z Płocka na tor 6.
Przełożenie dźwigni 4ab (4ab-) oraz dźwigni rozjazdu nr 2 (2-) przy położeniu dźwigni 4cd+ umożliwi jazdę z toru nr 4 w kierunku rozjazdu nr 2 i do Płocka torem lewym, lub z tego toru jazdę z Płocka na tor nr 4.
Aby wjechać z Płocka z toru prawego na tor nr 6 lub wyjechać z toru nr 6 do Płocka na tor lewy, należy przełożyć do minusa dźwignie rozjazdu 2, rozjazdu 4cd i rozjazdu 4ab (2-, 4cd-, 4ab-).
Dźwignie zwrotnic 2 i 4ab są sprzężone, co oznacza, że obydwie muszą być równocześnie w położeniu 2+ i 4ab+ lub 2- i 4ab-.
Wymagane położenie dźwigni zwrotnicowych w określonych przebiegach jest zaznaczone na tabliczkach drążków przebiegowych dla tychże przebiegów.
Grafika ze strony http://covalus.ovh.org/oz/1.html


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz

#3
Dziękuje Ci Pawle za wyczerpującą odpowiedź, pomogłeś mi wreszcie zrozumieć jak to wygląda!
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.