Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyjazd z manewrami poza wskaznik W5
#1
Witam, nie wiem czy dobrze rozumiem zapis ir1, chodzi mi o to ze jak wiadomo poza wskaznik W5 wyjechac mozna tylko za zezwoleniem dyz. ruchu, na rozkaz pisemny S lub ustne zezwolenie, moje pytanie brzmi kiedy mozna wyjechac bez rozkazu, czy tylko jezeli wyjezdzamy na tor prawy na blokade jedno-kierunkowa czy tez na tor prawy na blokade dwukierunkowa przy czynnych obu torach ? I czy to ustne zezwolenie dyz ruchu podaje tylko kierownikowi manewrow czy tez maszyniscie ? Strasznie zawila ta instrukcja mozna roznie interpretowac zapisy niej zawarte
Odpowiedz

#2
Akurat ten zapis jest jednoznaczny: na ustne zezwolenie tylko na tor prawy, jeżeli nie prowadzi się na nim ruchu jednotorowego dwutorowego. Praktyka pokazuje, że dyżurny ruchu przekazuje pozwolenie na radiu, więc słyszy i maszynista, i kierownik manewrów. Jeżeli byłoby pozwolenie na rozkazie to ja bym chciał mieć ten rozkaz na maszynie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Ale skad maszynista ma wiedziec ze nie prowadzi sie po prawym ruchu dwukierunkowego, czy chodzi o blokade typu PP, SS, SP przy takiej blokadzie na prawy zawsze eska a przy P,S, na ustne zezwolenie ?
Odpowiedz

#4
Typ blokady nie ma nic do rzeczy. Dyżurny wie, czy prowadzi ruch jedno- czy dwukierunkowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
wi3lo napisał(a):Ale skad maszynista ma wiedziec ze nie prowadzi sie po prawym ruchu dwukierunkowego, czy chodzi o blokade typu PP, SS, SP przy takiej blokadzie na prawy zawsze eska a przy P,S, na ustne zezwolenie ?
1. Odpowiedzialnym za prowadzenie ruchu pociągowego i manewrowego na posterunku ruchu jest dyżurny ruchu. Jest on koordynatorem współpracy wszystkich jednostek organizacyjnych i innych podmiotów uczestniczących w realizacji procesu przewozowego, może wydawać w tym zakresie stosowne polecenia i dyspozycje, a jego polecenia dotyczące ruchu mają być wykonywane przez wszystkich innych pracowników kolejowych.
2. Przepis zawarty w § 12, ust. 4 i 5 instrukcji Ir-1(R-1) nic nie mówi o typach blokady, tylko wyraźnie określa warunki wydawania polecenia przy pomocy rozkazu pisemnego S lub polecenia ustnego.
Odpowiedz

#6
Ok teraz rozumiem, mam jeszcze pytanie na jakich stacjach nie ustawia się wskaźnika W5
Odpowiedz

#7
Wskaźnik W5 stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczania granicy, do której przetaczanie jest dozwolone.
Ie-1(E-1), § 16, ust. 5, pkt. 5.
Odpowiedz

#8
Ale czy np na stacji gdzie wyjazd jest na blokade półsamoczynną jednokierunkową będzie taki wskaźnik czy nie ? Wiadomo blokada nie przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego więc raczej takiego wskaźnika nie powinno być
Odpowiedz

#9
wi3lo napisał(a):Ale czy np na stacji gdzie wyjazd jest na blokade półsamoczynną jednokierunkową będzie taki wskaźnik czy nie ? Wiadomo blokada nie przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego więc raczej takiego wskaźnika nie powinno być
Proszę przeczytać ze zrozumieniem jeszcze raz przytoczony przeze mnie przepis, dotyczący ustawiania wskaźnika W5. Czy jest tam mowa o jakiejś blokadzie i jej rodzaju?
Rodzaj blokady liniowej pomiędzy posterunkami ruchu to jedno, a charakter i rodzaj pracy manewrowej na posterunku ruchu (z ewentualnymi wyjazdami na tory szlakowe w kierunku wskaźnika W5) to drugie i proszę tych rzeczy ze sobą nie mieszać ani nie uzależniać, bo czegoś takiego nie ma - nie ma żadnego związku pomiędzy rodzajem blokady liniowej na szlaku a zasadami ustawiania wskaźnika W5.
Odpowiedz

#10
Witaj
Jaka służba ustawia te wskaźniki w świetle obowiązujących przepisów?
Pozdrawiam
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wskaźnik W21 - pytanko... fioleczka2 2 2 038 01.11.2021, 18:03
Ostatni post: Gryf
  Wyjazd z toru nieposiadającego semafora Masz 6 3 528 01.04.2021, 06:11
Ostatni post: rustsaltz
  Wyjazd na sz Ula 4 3 895 23.05.2019, 10:24
Ostatni post: Marcin747
  Zezwolenie na wyjazd z bocznicy w tory plk Prowadzacy_pojazdy 7 4 831 16.12.2017, 08:40
Ostatni post: PeKaP
  Suwałki poza koleją? Adams 15 8 071 29.01.2013, 10:20
Ostatni post: mixer

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.