• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana jazdy pociagowej na manewrową?
#1
Witam forumowiczów.
W załączonym pliku jest obraz pociagu służbowego, który wjeżdża do stacji i ma zjechac na bocznice, a przy peronach jest tarcza karzełkowa manewrowa, nastepnie kolejny semafor.
Pytanie dotyczy zmiany jazdy pociagowej na manewrową, czy jeżeli wjadę do stacji na semafor A to ten sygnalizator manewrowy Tm1 mnie obowiazuje czy jade dopiero na sygnał manewrowy na semaforze C.
Rysunek prowizoryczny Big Grin Pzdr Big Grin


Załączone pliki Miniatury
   
  Odpowiedz
#2
To jest rzeczywista sytuacja czy wydumna? Nie spotkalem sie ze stacja, ktora mialaby taki uklad sygnalizatorow.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Po cześci wydumana. Jutro wstawie lepszy rysunek, ale sygnalizatory tak wyglądają i Tm jest tak usytuowana, tyle ze jest to stacja węzłowa więc bardziej rozbudowany obraz powinien być.
  Odpowiedz
#4
rustsaltz napisał(a):To jest rzeczywista sytuacja czy wydumna? Nie spotkalem sie ze stacja, ktora mialaby taki uklad sygnalizatorow.
A to kolega mało widział. Proszę sobie obejrzeć np. plan stacji Kraków Płaszów. Wjazd pociągu pasażerskiego od strony wschodniej (Kr. Bieżanów) na tor 105 - pociąg taki zatrzyma się w peronie przed Tm30. Jeśli pociąg ten zakończył bieg i skład (EZT) ma być przestawiony na tory postojowe Trypolis, kolejnym sygnałem dla maszynisty będzie sygnał Ms2 na Tm30, a potem, w zależności od toru (3 lub 5) sygnał Ms2 na semaforze J3 lub J5 w kierunku toru wyciągowego 27b. Aby to zrealizować, należy rozwiązać przebieg wjazdowy od semafora W2, który de facto kończy się na semaforze J3 lub J5. Pełną realizacje takiego przebiegu wykona pociąg towarowy, który dojedzie do semafora J3 lub J5. Kwestie te powinny być uregulowane zapisami w RTS. Odpowiadająć na pytanie "dring" - pociąg pasażerski zakończył bieg pod Tm1 i dalsza jazda składu jest jazdą manewrową, która będzie odbywała się na sygnał Ms2 na Tm1, a dalej na sygnał Ms2 na semaforze C lub D - z tym, że - jak wcześniej zaznaczyłem - powinno to być wyszczególnione w RTS. Jeśl RTS takiej sytuacji nie przewiduje, Tm1 dla wjazdu od semafora A na tor przy peronie 1 kończy się najprawdopodobniej pod semaforem C i dalsza jazda manewrowa będzie odbywała się dopiero na sygnał Ms2 na semaforze C.
  Odpowiedz
#5
Zwróć uwagę na małą różnicę- w Płaszowie zjeżdża na tor główny dodatkowy, w sytuacji kol. dring pociąg wjeżdżający na tor główny zasadniczy od strony semafora A uniemożliwi jakikolwiek ruch na stacji. Dlatego coś mi to nie pasuje Wink Podobna sytuacja jak w Płaszowie kojarzy mi się w Trzebini.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#6
Podejrzewam, że koledze "dring" chodzi o sytuację, gdy na stacji w torze głównym (nie ma znaczenia, czy główny zasadniczy, czy główny dodatkowy) pomiędzy semaforem wjazdowym a semaforem wyjazdowym (drogowskazowym) znajduje sią tarcza manewrowa, umieszczona tam z różnych powodów (o czym powinien traktować RTS). Jest oczywistym, że w takim przypadku przebieg pociągowy rozpoczynający się od semafora wjazdowego, kończy się na semaforze wyjazdowym (drogowskazowym), w kierunku którego jest zorganizowany, i wskazania ustawionych po drodze tarcz manewrowych są dla takiego przebiegu nieważne. Jeśli jednak organizacja ruchu na stacji przewiduje (RTS), że pociąg wjeżdżający zatrzymuje się przed tarczą manewrową, bo w tym miejscu kończy bieg, to wówczas dalsza jazda manewrwa składu powinna odbywać sę na sygnał Ms2 na tej tarczy, a dalej na semaforze. Natomiast w urządzeniach srk winna istnieć możliwość doraźnego zwolnienia przebiegu, a w zasadzie jego sekcji od ostatniego rozjazdu głowicy wjazdowej za semaforem wjazdowym (w Płaszowie dla cytowanego wyżej wjazdu jest to rozjazd 52) aż do semafora wyjazdowego (drogowskazowego), gdyż w przypadku, gdy między tarczą manewrową a semaforem wyjazdowym (drogowskazowym) są rozjazdy, będą one zamknięte utwierdzeniem (w Płaszowie takie utwierdzenie trzyma pod zamknięciem rozjazdy 51 i 38 lub 51, 38 i 35 - dopiero zwolnienie tej sekcji pozwoli na wyświetlenie sygnału Ms2 na Tm30).
  Odpowiedz
#7
A jeżeli na opisanym przez Ciebie torze zatrzyma się w Płaszowie pociąg jadący dalej (tj. np. do Krakowa Głównego) dalsza jego jazda odbywa się na sygnał Ms2 i sygnał zezwalający czy tylko na sygnał zezwalający?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#8
Myślę, że dla pociągów zatrzymujących się nie bez znaczenia jest wskaźnik W4. Mamy postój przewidziany rozkładem jazdy, jak i postój nieprzewidziany. Zasadniczo W4 przy peronie odnosi się do poc. pasażerskich (próżne, służbowe składy pasażerskie też). Pociąg innego przewoźnika może też mieć postój na takiej stacji ale w innym miejscu (torze), a jazda przy peronie z W4 jest częścią tego przebiegu, więc W4 jego nie dotyczy (przebieg zorganizowany). Wjazd pociągu (przebieg pociągowy) nie musi być realizowany w całości do semafora wyjazdowego (drogowskazowego), ale w przytoczonym przypadku możliwe jest, że będzie zachodziła konieczność zwolnienia przebiegu przez pociąg, w drogę którego wchodzą rozjazdy między semaforem wjazdowym a wyjazdowym, co może wymagać jazdy manewrowej poza semafor wyjazdowy w zależności od długości składu pociągu i odległości Tm od sem. wyjazdowego, następnie cofnięcie przed tarczę manewrową, a potem będzie możliwa jazda manewrowa na docelowy tor. Są takie przypadki i RTS je reguluje.
  Odpowiedz
#9
rustsaltz napisał(a):A jeżeli na opisanym przez Ciebie torze zatrzyma się w Płaszowie pociąg jadący dalej (tj. np. do Krakowa Głównego) dalsza jego jazda odbywa się na sygnał Ms2 i sygnał zezwalający czy tylko na sygnał zezwalający?
Jeżeli w ten sposób zatrzyma się pociąg jadący dalej (tak właśnie zatrzymują się tam pociągi pasażerskie), jego dalsza jazda odbywa się na sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym, bowiem jest to cały czas pociąg, realizujący dwie jazdy pociągowe (dwa przebiegi pociągowe), oddzielone postojem w peronie, wjazd do stacji i wyjazd ze stacji. W takim przypadku maszynisty nie interesują sygnały na tarczy manewrowej Tm30. Swoją drogą w trakcie takiej jazdy pociągowej bez używania doraźnego zwolnienia sekcji przebiegu [105/3] obsługa Tm30 jest niemożliwa). Zgodnie z RTS wjazd z Bieżanowa na tor 105 powinien zasadniczo odbywać się w kierunku semafora wyjazdowego J3 (czyli wjazd na tor 105/3), a dodatkowo o sygnale na semaforze wyjazdowym J3 informuje wskazanie sygnalizatora powtarzającego ISpJ3.
  Odpowiedz
#10
Dziękuje za odpowiedziSmile Sposoby zjazdu na i z bocznicy ze stacji w tym przypadku określa regulamin bocznicy "sekcji przewoźnika" właśnie doczytałem. RTS nie regulował tych postanowień w tym przypadku.
Ps już nie chciało mi się rysować dokładnego rysunku jak napisałem bo dostałem od Was odpowiedźBig Grin
Chyba, że ktoś jest ciekawy bardziej to mogę zamieścić na życzenie Wink
jeszcze raz dziex
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  zmiana toru stacyjnego na inny niż w rozkładzie jazdy fioleczka2 2 788 13.01.2018, 21:52
Ostatni post: wonciu
  Zmiana "iloczynu ruchu" a akcja "bezpieczny przejazd"... sm31-131 12 2 928 18.04.2016, 11:39
Ostatni post: Mati_An
  Zmiana numeracji pociągów na trasie WB 7 3 958 24.04.2014, 07:42
Ostatni post: WB
  Zmiana numeracji pociągów na danej stacji mikrobart 6 2 189 28.06.2010, 14:06
Ostatni post: RysiekChaszcz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości