Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zawieszenie od 1 września 2010 Legnica - Lubin Górniczy - Głogów
#1
Od 1 września DZPR zawiesza ruch pociągów na linii Legnica – Lubin Górniczy – Głogów, jedna para odwołana za pozostale KKA, szczegóły poniżej:

Kod:
Zawieszone zostanie kursowanie następujących pociągów:
- nr 66443 rel. Legnica (odj. 12:53) - Głogów (przyj. 14:46);
- nr 66444 rel. Głogów (odj. 10:29) - Wrocław Główny (przyj. 12:23) - odwołany na odcinku Legnica - Głogów.

Za wszystkie pozostałe pociągi uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Dotyczy to pociągów:
- nr 66441 rel. Legnica (odj. 08:14) - Głogów (przyj. 10:07);
- nr 66447 rel. Legnica (odj. 15:50) - Głogów (przyj. 17:53);
- nr 66449 rel. Wrocław Gł. (odj. 16:32) - Lubin Górniczy (przyj. 19:02) - KKZ na odcinku Legnica - Lubin Górniczy;
- nr 66440 rel. Lubin Górniczy (odj. 06:17) - Legnica (przyj. 07:07);
- nr 66442 rel. Głogów (odj. 07:02) - Legnica (przyj. 09:05);
- nr 66446 rel. Głogów (odj. 14:42) - Legnica (przyj. 16:42).

Wybiera sie to ktoś zaliczyć? Czasu nie ma na to dużo bo niecały tydzień.
Odpowiedz

#2
No niestety:
http://www.powiat-lubin.pl/glowna/archi ... atni-pocig
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
O prosze, a kilka tygodni temu podróżowałem tą trasą. Niestety, prawie zerowa frekwencja i tragiczny stan torowiska zbiera teraz swoje żniwo. Zresztą nie ma co się dziwić, jechać ponad 2h odcinek ok. 60km... większość ludzi wybierze jednak tańszą i szybszą komunikacje drogową.
Odpowiedz

#4
Gdyby torowisko zostało wyremontowane po reaktywacji połączeń do 100 km/h i wprowadzono EN81 może nie doszłoby do zawieszenia połączeń, być może na zawsze Undecided
Odpowiedz

#5
No to teraz trzeba czekać tylko na remont tej linii o ile w ogóle nastąpi bo w PLK różnie bywa.
A tak swoją drogą to powiaty powinny tą linie przejąć i same wyremontować koszt to około 40-60 mln zł plus trakcja elektryczna i mosty. Jeśli na linii jest mały ruch pasażerski to można by zamówić małe wagoniki osobowe na 20 lub 30 osób np. standardowe małe Ryflaczki 94A lub samojezdne WO22, WO29.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#6
Ale po co ryflaki, kiedy koszt uruchomienia składu lok+wagon+wagon jest większy niż w przypadku podwójnego EN81, zakładając że dokona się remontu linii :-)
Odpowiedz

#7
*ARTUR*, chcesz ludzi wozić drezynami? Powodzenia.
Pozatym PLK nie "odda" powiatom tej linii, bo tam prosperuje duży ruch towarowy (zagłebie miedziowe) obsługiwany głównie przez PKP Cargo i Pol-Miedź-Trans, toteż linia ta jest...opłacalna i przynosi zyski. Czemu źródło zysków oddawanoby w cudze ręcy i to jeszcze bezpłatnie?
Virakocha, UMWD nie posiada EN81. Urzędy nie moga tak sobie szastać na lewo i prawo pieniędzmi. Skoro już wydajemy kasę na tabor, to kupmy dużą ilość ezetów, będize taniej i podatek niższy.
...
Odpowiedz

#8
Toć wiem, że nie posiada. Załóżmy jednak że UMWD rozpisze przetarg na "małolitrażowe" EZT, na obsługę lokalnych tras, to może się okazać, że EN81 zostanie zakupiony. Mam nadzieję,że prędzej czy później tak się stanie, bo nie ma sensu puszczać diesla (SA134) pod drutem (Legnica-Rudna) :-)
Odpowiedz

#9
Virakocha, Legnica-Rudna nie ma juz przyszłości. Były super duper plany Miedziowej SKM Legnica-Lubin-Polkowice-Głogów, centrum przesiadkowe w Lubinie i wogóle. Słyszy się że PMT chce przejąć tą linię. Może ta spółka zrobi z tym porządek.
...
Odpowiedz

#10
Lubuszanin, WO22 lub WO29 to nie są Drezynki Lekkie serii DL01-DL05 tylko takie małe autobusiki szynowe, wyglądają podobnie jak jeden człon wagonu motorowego serii SN81,niestety są trochę paliwożerne, więc z mojego punktu widzenia taniej by było uruchomić SM03 lub SM30 i dwa ryflaczki (to na wypadek jakby złomiarze trakcje elektryczną zwineli :lol: )
Virakocha, Z tym wysokim kosztem uruchomienia maszyny i dwóch wagonów masz na myśli opłatę dla PLK czy ogólne koszty pociągu?
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#11
*Artur TOZK* Opłata dla PLKi+koszty wynajmu lokomotywy od Cargo wraz z mechanikiem (ET22)+koszty utrzymania wagonów (Bh lub Bou-111A) :-P + koszty pracy ET22 (jazda szeregowa)
Odpowiedz

#12
Virakocha, Czy tylko PKP Cargo posiada maszyny ;-) kolej to nie tylko PKP, utrzymanie wagonu przez gminę lub powiat wcale tak dużo nie kosztuje i wychodzi taniej niż wynajem z PKP lokomotyw również to dotyczy.
Osobiście do 35t na haku nie dawałbym ET22 tylko znacznie mniejszą spalinówkę, wyjdzie na pewno taniej :-)
Gminy powinny w końcu pomyśleć nad posiadaniem własnego taboru kolejowego, a nadal większość włodarzy twierdzi że jak jest linia kolejowa i jakieś dworce to PKP odpowiada, to tak jakbym powiedział mamy drogę i kilka samochodów to niech PKS się tym martwi :lol:
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#13
Tylko, że gminy nie odpowiadają za organizację transportu kolejowego, a marszałkowie województw ;-) Poza tym wynajęcie tańszej spalinówki- czyli SM42 (niektóre wagony Bh mają własne olejowe ogrzewanie)- to także opłata dla Cargo lub PMT :-P Na trasę Legnica-Rudna i dalej na Głogów najlepszy jest EN81- mało bierze prądu, może jechać szybciej jak klasyczny skład (jest traktowany w wykazie Vmax PLK jako szynobus) i posiada niskie koszty eksploatacji ;-) Tylko EN81 a w przypadku tłoku 2 x EN81 powinny jeździć na Miedziance :-P
Odpowiedz

#14
Co do spalinówki to SP30 spokojnie by wystarczyła na jeden lub dwie osobówki.
Gminy po prostu nie chcą sobie brać kolejnego kłopotu na głowę i stąd te ścieżki rowerowe zamiast kolei powiatowych, żebyśmy tak mieli jeszcze wielu miłośników kolei co chcą mieć własny tabor to było by już lepiej a tak to kolejne maszyny idą na złom a linie są rozkradane przez złomiarzy tych legalnych i tych nielegalnych.
EN81 jest dobry ale niestety drogi (stąd ten opis spalinówki i wagonu) ale myślę że stać by było gminę na ich zakup, ale do tego trzeba chęci, niestety a tam tylko gdybają i liczą możliwe straty.
Tak na marginesie WO22 również podchodzi pod większe prędkości i mniejsze koszty dostępu do infrastruktury PLK :-D
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#15
*ARTUR*, weź się człowieku trzepnij w głowę i przestań szerzyć oszołomstwo w tym temacie. Piszesz jak byś miał kilka lat. Nie znasz realiów!? Samorządy (gminy i powiaty) mają już dosyć wydatków by poprawić stan infrastruktury drogowej oraz wykonać różne inne inwestycję wchodzące w zakres możliwości tegoż podmiotu. Zabawa w kolej nie leży w kompetencji wójtów, burmistrzów gmin czy Starostów, od tego są UM-y. Słyszałeś kiedyś o takim czymś co zwie się nieopłacalnością przewozów? Myślisz że jak jakieś mikolskie stowarzyszenie uruchomi pociągi na danej linii to przyniesie im to górę złota? Pozatym Co to za historie z SP30 czy SM03!? Wiesz ile może maksymalnie jechać ten pierwszy? 60km/h. Ten drugi? Bez komentarza-około 20-25km/h. Jaki człowiek będzie się chciał przemieszczać z taką prędkością? Nie pomyślałeś że istnieje takie coś jak konkurencja drogowa? Ludzi już w tamtych rejonach przesiedli się na busy i PKS-y.
Cytat:więc z mojego punktu widzenia taniej by było uruchomić SM03 lub SM30 i dwa ryflaczki (to na wypadek jakby złomiarze trakcje elektryczną zwineli )
Z mojego punktu widzenia taniej by było jakbyś odszedł od komputera i przestał pisać takie głupoty. Zaoszczędzisz na prądzie.
Cytat:Osobiście do 35t na haku nie dawałbym ET22 tylko znacznie mniejszą spalinówkę, wyjdzie na pewno taniej
Obsługo pociągu trakcją spalinową jest droższa niż elektryczną.
Cytat:większość włodarzy twierdzi że jak jest linia kolejowa i jakieś dworce to PKP odpowiada, to tak jakbym powiedział mamy drogę i kilka samochodów to niech PKS się tym martwi
Z dróg korzystają też właściciele samochodów, ciężarówki, TIR-y i inne pojazdy. Ponadto drogi gminne, powiatowe należą do samorządów więc to w ich gestii jest o nie dbać.
Cytat:Co do spalinówki to SP30 spokojnie by wystarczyła na jeden lub dwie osobówki.
Napisz do Świętego Mikołaja, może pod choinkę przyniesie Ci SP30. Obawiam się jednak ze będzie to lokomotywka PIKO. Pozatym to naprawdę zaszalałeś-dwie osobówki a żeby móc je uruchomić to tyle zachodu... :roll:
Naprawdę, spoważnijmy trochę. Jeżeli na tej linii ponownie mają kursować pociągi osobowe, to należy ją zmodernizować.
...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.